امروز دوشنبه 19 آذر 1397
معرفی دکتر مهدی دهقانی
دکتر مهدی دهقانی، یکی از علمی ترین متخصصین رشته بیماریهای مغز و اعصاب (نورولوژی) می باشند. ایشان در طول دوران تحصیل خود علاوه بر مقالات متعددی که در کنگره های علمی ارائه کردند، بالغ بر ۱۳ مقاله انگلیسی علمی در معتبرترین مجلات ISI اروپایی چاپ کرده اند که نشان از اهمیت دادن ایشان به فعالیت های علمی دارد. لیست این مقالات را میتوانید در قسمت "سوابق علمی دکتر دهقانی" ببینید. این فعالیت ها باعث شد که ایشان در دوران دانشجویی بارها در جشنوارهای کشوری حائز رتبه اول گردند. از جمله این جشنواره ها میتوان به "جشنواره خوارزمی" و "جشنواره علوم پزشکی رازی" اشاره کرد. در حال حاضر نیز میزان بالای رضایت مراجعین از کار ایشان نشاندهنده ادامه همان سیاق در فعالیت بالینی می باشد.
آدرس مطب
دکتر دهقانی روزهای مختلف هفته در مراکز مختلفی مراجعین را ویزیت می نمایند. مطب اصلی ایشان روزهای "شنبه نزدیک میدان ونک" و "روزهای دوشنبه نزدیک پارک ساعی" است. بیمارستان اصلی محل فعالیت ایشان "بیمارستان پیامبران" در حوالی آریاشهر است که در آن هم سه روز هفته کلینیک دارند و هم بیمارانشان را بستری می نمایند. آدرس این مراکز و ساعت کاری آنها را میتوانید در این قسمت مشاهده نمایید.
روال ویزیت در مطب دکتر دهقانی
اگر تابحال توسط دکتر دهقانی ویزیت نشده اید، دانستن چند نکته کمک می کند که ویزیت بهتری داشته باشید و سریعتر به تشخیص دقیق بیماری خود برسید. روال ویزیت در مطب دکتر دهقانی، روال مشخصی است که در تمام مراکز درمانی که ایشان فعال هستند رعایت می شود. در این بخش شما را با این نکات آشنا میکنیم.
درباره این سایت
سایت "کلینیک مغز" برای آشنایی شما با بیماریهای مغز  و اعصاب و ستون فقرات ایجاد شده است. مقالات و مطالب این سایت همگی نوشته دکتر مهدی دهقانی (متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات) است و با  توجه به نیاز بیماران و بستگان آنها به اطلاعات تکمیلی و مفید درباره بیماریشان تهیه گردیده است. مقالاتی که در این سایت میبینید هیچکدام از منابع دیگر فارسی زبان جمع آوری نشده و تمام آنها نوشته و یا ترجمه شده از معتبرترین مقالات علمی روز توسط شخص ایشان میباشد. سعی شده مطالب به زبان ساده نوشته شود تا برای عموم قابل استفاده باشد.
صفحه اینستاگرام سایت کلینیک مغز و اعصاب دکتر مهدی دهقانی، حاوی مطالب مفید و تصاویر آموزشی از فروردین 94 شروع به کار کرد. مطالب گذاشته شده در اینستاگرام کاملا با مقالات سایت تفاوت دارد و مکمل آن است. شما میتوانید با دنبال کردن این صفحه از جدیدترین نوشته های دکتر دهقانی مطلع شوید.
آرشیو پرسش و پاسخ
طی چند سال از شروع به کار سایت "کلینیک مغز" و پاسخدهی به سوالات مراجعین، دیده شد که بسیاری از سوالات مطرح شده از دکتر دهقانی بین خوانندگان سایت حالت مشترک دارد. لذا در این بخش بیشترین سوالات پرسیده شده از ایشان بر حسب موضوع دسته بندی شده است. شاید شما هم بتوانید پاسخ سوال خود را در این قسمت بیابید.
مقالات سایت
این قسمت شامل مقالات متعددی است که دکتر دهقانی درباره بیماریهای مختلف "مغز، اعصاب و ستون فقرات" نوشته اند. تمامی مقالات به زبان ساده نوشته شده تا قابل استفاده همه باشد. در این قسمت ترتیب مقالات برحسب زمان قرارگیری در سایت و از "جدید به قدیم" است. ولی برای دسترسی به دسته بندی مقالات برحسب نوع بیماریها میتوانید از منوی گوشه بالا و چپ سایت استفاده نمایید.

روش های درمان اختلال خواب

سندروم پای بی قرار

اختلالات خواب

درمان حملات پانیک: اینستاگرام

ترس و فوبیا: اینستاگرام

نکاتی در مورد خواب: اینستاگرام

ترس از بیماری ام اس!

نرمشی برای درمان سرگیجه: اینستاگرام

ترس از صحبت در جمع: اینستاگرام

افسردگی و راههای مقابله با آن

ضربه به سر: نکات مهم و کاربردی

داشتن خواب راحت: نکات مهم و کاربردی

نوار مغز چیست؟

سرگیجه: نکات مهم و کاربردی

ریتالین: خوب، بد، زشت!

آشنایی با داروها: آلپرازولام (زاناکس)

کارهایی برای تقویت حافظه و بهتر کردن سبک زندگی در پیرمغزی

چرا و چگونه بعضی از افراد دچار ضعف حافظه می شوند؟

درمان درد گردن و آرتروز گردن

سوالات رایج درباره بیماری ام اس

پیگیری اینستاگرام سایت

پرسش و پاسخ

مجموع 290 پرسش و پاسخ

پرسش های مطرح شده

مجموع 290 پرسش و پاسخ
زهرامحمدی
جمعه 15 خرداد 1394
1

سلام. اقای دکتر من ۶ هفته قبل بدنمو کشیدم یک فشار اومد به سمت چپ بدنم و گوشم. فرداش حالم خوب بود و فردا شبش گردنم از داخل صدای تیک داد و این صدا رفت بالا تا سر و پیشونی سمت چپم و سرگیجه و حالت تهوع گرفتم و بدنم یخ بود میلرزیدم.

فردا سرو گردن سمت چپم درد میکرد و از اونروز من سرگیجه دارم و سرم صدای زوزو میده و پشت سرم صدای تیک تیک میده و بعضی جاهای بدنم میپره و تکون میخوره و چشام میسوزه و انگار تو پلک بالای چشم چپم یک چیزی میزنه و اذیت میکنه و سرم مثل نبض میزنه درد میگیره و بدنم داغ میشه.

شبا بیشتر حالم بد میشه وقتی میخوام بخوابم پاهامم درد میگیره بدنم بی حس میشه. کمرمم سمت چپم درد میگیره و گردن سمت چپمم درد میگیره. دو هفته قبل نوار مغز گرفتم دکتر گفت مشکل نداره خوبه. بهم بگید مشکل من چیه؟باید برم پیش متخصص مغز و اعصاب؟ بیماریم چیه دکتری تا حالا نفهمیده خوب نشدم؟

0

سلام. علائمی که گفتید قسمتهای زیادی از بدن شما را درگیر کرده است: سر، گردن، پیشانی، پلک، چشم، گوش، پا، سرگیجه، داغی بدن، وزوز گوش. این علائم متعدد نمی تواند همگی فقط ناشی از یک کشیده شدن ساده ی بدن باشد. مشکل شما در حیطه بیماریهای مغز و اعصاب است ولی بدون معاینه نمی توانم در مورد علت تمام این مشکلات اظهار نظری کنم. شما لازم است توسط متخصص مغز معاینه شوید و بررسی های تکمیلی و آزمایشی و تصویر برداری را انجام بدهید تا علت تمام این مشکلات مشخص گردد. نوار مغز به تنهایی برای شما کافی نیست.

ﺳﻪشنبه 2 تير 1394
0

سلام. به سوال شما قبلا جواب دادم. علائمی که گفتید نیاز به مراجعه به متخصص مغز و اعصاب دارد. طبیعتا بدون بررسی تکمیلی امکان مطرح کردن تشخیص قطعی وجود ندارد.

دکترمهدی دهقانی - متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات

سمانه معلمی
پنجشنبه 14 خرداد 1394
0

سلام،پدر 80ساله ام با تشخیص اولیه NPH جهت lp حدودا 30سی سی csf معرفی شدند و انجام .LP.هم دو بار در فاصله یک ماهه توسط پزشکان صورت گرفت ولی هر بار بیشتر از 10سی سی مایع نخاعی خارج نشد .جهت LP موثر که حجم کافی مایع نخاعی خارج شود و اثر آن جهت بررسی سودمندی shuntگذاری بررسی شود چه کنیم؟ با تشکر

0

کشیدن مایع مغزی-نخاعی که به آن LP یا پونکسیون لومبر می گویند یکی از روشهای تشخیصی در بیماری NPH یا هیدروسفالی با فشار مغزی نرمال است. انجام LP در افراد مسن که دچار تغییرات ستون فقرات شده اند مشکلتر از جوانان است. البته موفقیت در انجام آن بستگی زیادی به تکنیک انجام شده دارد. بهتر است این کار توسط پزشک دیگری مجدد تکرار شود. روش جایگزین دیگری برای LP نداریم.

سحر رضایی
دوشنبه 11 خرداد 1394

سلام

فلج عصب چشمی در بیماریهای مختلفی میتواند روی بدهد. حتی خود میگرن هم در موارد نادری می تواند باعث فلج چشمی بشود که البته معمولا طی 3-4 روز خودبخود برطرف می شود. بیماریهای روماتیسمی، سکته مغزی، بیماری ام اس و یکسری بیماریهای نادر دیگر هم ممکن است چنین مشکلی ایجاد کنند.

در مورد خواهر شما علاوه بر ام آر آی باید یکسری آزمایشات خونی هم انجام شود تا تشخیص ایشان مشخص گردد.

اکبر
0

باسلام پسری هستم 26 ساله و مجرد. چندسالی هست که دستهام لرزش داره و وقتی دچار استرس میشم یا جسم سنگینی بر میدارم لرزش دستهام بیشتر میشه. جو خونه متشنجه و بعضی وقتا دچار درد در کمر و قفسه سینه میشم. اگر امپرازول نخورم معدم دچار رفلاکس میشه. ایا لرزش دستهام میتونه خطرناک باشه؟ البته ذاتا ادم شادی هستم و به راحتی شاد میشم.

سلام

لرزش دست در افراد جوان اغلب خطرناک نیست. البته بدون معاینه نمی توان پاسخ قطعی داد. با توجه به آنکه استرس و فشارهای عصبی در شما ایجاد علائم جسمی مثل درد کمر و سینه و مشکلات گوارشی می کند، نیاز به درمان دارید تا تحملتان نسبت به اینگونه مشکلات محیطی افزایش یابد.

علی اصغر اسلانی
0
سلام آقاي دكتر : ماهيچه پاي سمت راستم پس از كمي راه رفتن درد ميگيره انگار كه سگ گاز كنده باشد و مثل قبل نمي توانم سرعت العمل داشته باشم. ام آر آي رفتم كه نتيجه اش يك مهره از ستون فقراتم سياه نشان ميداده به همين دليل فشار به رگ سياتيك و نهايتا درد ماهيچه قسمت ساعد پايم را در بر ميگيره. خواهشم اين است يك دارويي را معرفي كنيد كه بتوانم اين درد را تحمل كنم. درضمن نرمش هاي سبك و كششي انجام ميدهم مثمر ثمر است ؟ متشكر و منتظرم

سلام

درد سیاتیک با استراحت و نرمشهای مناسب و مصرف داروهای مسکن کمتر می شود. اگر با این کارها درد کاهش نیابد ممکن است نیاز به جراحی کمر باشد. در مقاله آشنایی با بیماری دیسک کمر در مورد آن توضیح کامل دادم. داروهای مسکن مثل دیکلوفناک، سلکوکسیب و ناپروکسن می توانند به کاهش این دردها کمک کنند ولی درمان باید زیر نظر پزشک  باشد.

کلینیک مغز و اعصاب و ستون فقرات

سایت کلینیک مغز برای آشنایی شما با بیماریهای مغز و اعصاب و ستون فقرات ایجاد شده است. مقالات و مطالب این سایت همگی نوشته دکتر مهدی دهقانی (متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات) است و با توجه به نیاز بیماران و بستگان آنها به اطلاعات تکمیلی و مفید درباره بیماریشان تهیه گردیده است.

برای آشنایی با سوابق علمی دکتر دهقانی کلیک کنید

برای اطلاع از راههای تماس با دکتر دهقانی کلیک کنید