امروز یکشنبه 29 مهر 1397

نوار مغز چیست؟

سرگیجه: نکات مهم و کاربردی

ریتالین: خوب، بد، زشت!

آشنایی با داروها: آلپرازولام (زاناکس)

کارهایی برای تقویت حافظه و بهتر کردن سبک زندگی در پیرمغزی

چرا و چگونه بعضی از افراد دچار ضعف حافظه می شوند؟

درمان درد گردن و آرتروز گردن

سوالات رایج درباره بیماری ام اس

پیگیری اینستاگرام سایت

پرسش و پاسخ

مجموع 290 پرسش و پاسخ

پرسش های مطرح شده

مجموع 290 پرسش و پاسخ
زهرامحمدی
جمعه 15 خرداد 1394
1

سلام. اقای دکتر من ۶ هفته قبل بدنمو کشیدم یک فشار اومد به سمت چپ بدنم و گوشم. فرداش حالم خوب بود و فردا شبش گردنم از داخل صدای تیک داد و این صدا رفت بالا تا سر و پیشونی سمت چپم و سرگیجه و حالت تهوع گرفتم و بدنم یخ بود میلرزیدم.

فردا سرو گردن سمت چپم درد میکرد و از اونروز من سرگیجه دارم و سرم صدای زوزو میده و پشت سرم صدای تیک تیک میده و بعضی جاهای بدنم میپره و تکون میخوره و چشام میسوزه و انگار تو پلک بالای چشم چپم یک چیزی میزنه و اذیت میکنه و سرم مثل نبض میزنه درد میگیره و بدنم داغ میشه.

شبا بیشتر حالم بد میشه وقتی میخوام بخوابم پاهامم درد میگیره بدنم بی حس میشه. کمرمم سمت چپم درد میگیره و گردن سمت چپمم درد میگیره. دو هفته قبل نوار مغز گرفتم دکتر گفت مشکل نداره خوبه. بهم بگید مشکل من چیه؟باید برم پیش متخصص مغز و اعصاب؟ بیماریم چیه دکتری تا حالا نفهمیده خوب نشدم؟

0

سلام. علائمی که گفتید قسمتهای زیادی از بدن شما را درگیر کرده است: سر، گردن، پیشانی، پلک، چشم، گوش، پا، سرگیجه، داغی بدن، وزوز گوش. این علائم متعدد نمی تواند همگی فقط ناشی از یک کشیده شدن ساده ی بدن باشد. مشکل شما در حیطه بیماریهای مغز و اعصاب است ولی بدون معاینه نمی توانم در مورد علت تمام این مشکلات اظهار نظری کنم. شما لازم است توسط متخصص مغز معاینه شوید و بررسی های تکمیلی و آزمایشی و تصویر برداری را انجام بدهید تا علت تمام این مشکلات مشخص گردد. نوار مغز به تنهایی برای شما کافی نیست.

ﺳﻪشنبه 2 تير 1394
0

سلام. به سوال شما قبلا جواب دادم. علائمی که گفتید نیاز به مراجعه به متخصص مغز و اعصاب دارد. طبیعتا بدون بررسی تکمیلی امکان مطرح کردن تشخیص قطعی وجود ندارد.

دکترمهدی دهقانی - متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات

سمانه معلمی
پنجشنبه 14 خرداد 1394
0

سلام،پدر 80ساله ام با تشخیص اولیه NPH جهت lp حدودا 30سی سی csf معرفی شدند و انجام .LP.هم دو بار در فاصله یک ماهه توسط پزشکان صورت گرفت ولی هر بار بیشتر از 10سی سی مایع نخاعی خارج نشد .جهت LP موثر که حجم کافی مایع نخاعی خارج شود و اثر آن جهت بررسی سودمندی shuntگذاری بررسی شود چه کنیم؟ با تشکر

0

کشیدن مایع مغزی-نخاعی که به آن LP یا پونکسیون لومبر می گویند یکی از روشهای تشخیصی در بیماری NPH یا هیدروسفالی با فشار مغزی نرمال است. انجام LP در افراد مسن که دچار تغییرات ستون فقرات شده اند مشکلتر از جوانان است. البته موفقیت در انجام آن بستگی زیادی به تکنیک انجام شده دارد. بهتر است این کار توسط پزشک دیگری مجدد تکرار شود. روش جایگزین دیگری برای LP نداریم.

سحر رضایی
دوشنبه 11 خرداد 1394

سلام

فلج عصب چشمی در بیماریهای مختلفی میتواند روی بدهد. حتی خود میگرن هم در موارد نادری می تواند باعث فلج چشمی بشود که البته معمولا طی 3-4 روز خودبخود برطرف می شود. بیماریهای روماتیسمی، سکته مغزی، بیماری ام اس و یکسری بیماریهای نادر دیگر هم ممکن است چنین مشکلی ایجاد کنند.

در مورد خواهر شما علاوه بر ام آر آی باید یکسری آزمایشات خونی هم انجام شود تا تشخیص ایشان مشخص گردد.

اکبر
0

باسلام پسری هستم 26 ساله و مجرد. چندسالی هست که دستهام لرزش داره و وقتی دچار استرس میشم یا جسم سنگینی بر میدارم لرزش دستهام بیشتر میشه. جو خونه متشنجه و بعضی وقتا دچار درد در کمر و قفسه سینه میشم. اگر امپرازول نخورم معدم دچار رفلاکس میشه. ایا لرزش دستهام میتونه خطرناک باشه؟ البته ذاتا ادم شادی هستم و به راحتی شاد میشم.

سلام

لرزش دست در افراد جوان اغلب خطرناک نیست. البته بدون معاینه نمی توان پاسخ قطعی داد. با توجه به آنکه استرس و فشارهای عصبی در شما ایجاد علائم جسمی مثل درد کمر و سینه و مشکلات گوارشی می کند، نیاز به درمان دارید تا تحملتان نسبت به اینگونه مشکلات محیطی افزایش یابد.

علی اصغر اسلانی
0
سلام آقاي دكتر : ماهيچه پاي سمت راستم پس از كمي راه رفتن درد ميگيره انگار كه سگ گاز كنده باشد و مثل قبل نمي توانم سرعت العمل داشته باشم. ام آر آي رفتم كه نتيجه اش يك مهره از ستون فقراتم سياه نشان ميداده به همين دليل فشار به رگ سياتيك و نهايتا درد ماهيچه قسمت ساعد پايم را در بر ميگيره. خواهشم اين است يك دارويي را معرفي كنيد كه بتوانم اين درد را تحمل كنم. درضمن نرمش هاي سبك و كششي انجام ميدهم مثمر ثمر است ؟ متشكر و منتظرم

سلام

درد سیاتیک با استراحت و نرمشهای مناسب و مصرف داروهای مسکن کمتر می شود. اگر با این کارها درد کاهش نیابد ممکن است نیاز به جراحی کمر باشد. در مقاله آشنایی با بیماری دیسک کمر در مورد آن توضیح کامل دادم. داروهای مسکن مثل دیکلوفناک، سلکوکسیب و ناپروکسن می توانند به کاهش این دردها کمک کنند ولی درمان باید زیر نظر پزشک  باشد.

کلینیک مغز و اعصاب و ستون فقرات

سایت کلینیک مغز برای آشنایی شما با بیماریهای مغز و اعصاب و ستون فقرات ایجاد شده است. مقالات و مطالب این سایت همگی نوشته دکتر مهدی دهقانی (متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات) است و با توجه به نیاز بیماران و بستگان آنها به اطلاعات تکمیلی و مفید درباره بیماریشان تهیه گردیده است.

برای آشنایی با سوابق علمی دکتر دهقانی کلیک کنید

برای اطلاع از راههای تماس با دکتر دهقانی کلیک کنید