امروز یکشنبه 29 مهر 1397

نوار مغز چیست؟

سرگیجه: نکات مهم و کاربردی

ریتالین: خوب، بد، زشت!

آشنایی با داروها: آلپرازولام (زاناکس)

کارهایی برای تقویت حافظه و بهتر کردن سبک زندگی در پیرمغزی

چرا و چگونه بعضی از افراد دچار ضعف حافظه می شوند؟

درمان درد گردن و آرتروز گردن

سوالات رایج درباره بیماری ام اس

پیگیری اینستاگرام سایت

پرسش و پاسخ

مجموع 290 پرسش و پاسخ

پرسش های مطرح شده

مجموع 290 پرسش و پاسخ
نورالدین حسینی - کرمانشاه
0
با سلام وعرض ادب واحترام خدمت شما..جناب آقای دکتر عزیز یک سوال خدمتتون داشتم ممنون میشم بنده رو کمک کنید پدرم 58ساله در سال90 عمل تومورمغزی در طرف چپ جمجمه داشت که مشخص شد تومورمغزی از نوعOLIGODNDROGLIOMA grade:11/111بوده که تحت رادیوتراپی و چند دوره شیمی درمانی (کپسول تمودال) قرارگرفت ..طی این سه سال مدام ام آر آی از مغزش گرفتیم و به گفته دکترش هیچ گونه رشدی نداشت. اما اخیرا کمی از لحاظ توان حرکتی و راه رفتن مشکل پیدا کرده و متاسفانه دکترمعلجش 3ماهه کلا به خارج از کشور رفته...دکترجان طی این مدت از قرص والپرت سدیم و وبعضی مواقع آمپول سیتی کولویین استفاده کرده آیا لازمه این داروها رو ادامه بده؟ وایا احتمال رشد مجدد تومور بعداز گذشت 3.5سال هستش؟

سلام

بین تومورهای مغزی، الیگودندروگلیوم جزو مواردی است که رشد آهسته ای دارد و ممکن است سالها در بیمار علامت چندانی ایجاد نکند. این تومور بین سلولهای سالم مغز تکثیر می شود و لذا نمی توان با جراحی آنرا کاملا برداشت و اثراتی از آن باقی می ماند که با شیمی درمانی و پرتودرمانی سعی به حذف آنها می کنند.

با توجه به سن پدر شما و گرید تومور، احتمال رشد آهسته آن همچنان وجود دارد. بررسی آن بوسیله انجام ام آر آی جدید است. والپروات سدیم ضد تشنج است و حتما باید ادامه یابد. آمپول سیتی کولین کمک چندانی به وضعیت فعلی نمی کند و می توان آنرا قطع کرد.

عبدالرضا درویش
پنجشنبه 17 ارديبهشت 1394
0
باسلام اقای دکتر مدتی است که به طورناگهانی کمردرد شدید گرفتم و پاها و مچ پا وزانو هم شروع به درد کردن کردن.ام ارای دادم لطف کنید و بعد از دیدن جواب ام ارای شدت و راه درمان بنده رو توضیح بدین.ضمنن الان این داروها رو مصرف کردم وبهترم.آمپولsolu-medrolوقرص گاباپنتین..سلکسیب This MR study consists of multiple sagittal and axial images of the lumbar spine utilizing T1, T2 and gradient echo acquisitions. Findings: Lordosis: Decreased Alignment: Normal Spinal canal developmental stenosis:None Anatomy: No sing of transitional vertebra Vertebral marrow:Normal End plates: Normal Posterior neural arch integrity: intact Disc height hydration: Decreased at L4-5 and L5-S1 levels Facet joint left /right:Normal Disc morphology: □ posterior bulging at the L4-5 level associated with annular tear indenting thecal sac □ Large posterior central protrusion at the L5-S1 level associated with annular tear touching bilateral S1 nerve root. Central canal: Normal Subarticular recess left / right: Normal Neural foramen left / right: Normal Subarachnoid space: Normal Visualized spinal cord: Normal in caliber and signal Nerve roots in applicable area: Normal in other levels Impression: □ posterior disc bulging at the L4-5 level associated with annular tear indenting thecal sac □ Large posterior central disc protrusion at the L5-S1 level associated with annular tear touching bilateral S1 nerve root.

سلام.

آنچه در ریپورت MRI کمر شما دیده می شود این است که در دو سطح بیرون زدگی دیسک کمر دارید که یکی شدیدتر است و با پارگی دیسک همراه است. در مورد روشهای درمان کمردرد در مقاله آشنایی با بیماری دیسک کمر میتوانید مطالب مفیدی پیدا کنید. در مورد مناسب ترین روش درمان برای شما یافته های MRI کمک کننده است ولی باید در کنار نشانه های حاصل از معاینه بالینی و یافته های نوار عصب - عضله قرار گیرد تا بهترین تصمیم گرفته شود و اینها بدون ویزیت حضوری امکانپذیر نیست.

انسیه
ﺳﻪشنبه 15 ارديبهشت 1394
0
سلام دکتر بنظرشما این روش گامانایف ک گفتین روش خوبیه؟نامزد من یه تومور پشت سرش داره ک دکترا گفتن بدخیمه و اندازه یه نخوده.توروخدابهترین روش درمانی رو بهم معرفی کنید.نامزدم ۲۲سالشه

سلام.

درمان تومورها به روش گامانایف چون با برش دادن سر همراه نیست عوارض کمتری دارد و انجام آن برای بیمار راحت تر است. پیشنهاد می کنم ایشون به همراه تمام مدارک پزشکی شون به مرکز گامانایف ایران مراجعه کنند و توسط جراحان آن مرکز ویزیت شوند تا بهترین تصمیم رو بتوانید بگیرید.

حسن احمدی
ﺳﻪشنبه 15 ارديبهشت 1394
0

سلام چند روز پیش خانمم موقع بلند شدن از خواب به محض بلندشدن از روی تخت نتوانست خودشو کنترل کنه و افتاد رو زمین در صورتی که از ساق پا مشکلی نداشت انگار از قسمت ران پا دچار فلج موقت شد و پس از چند لحظه با ماساژ دادن حالت خواب رفتگی بهش دست داد که مجدا توانست بلند شود نظر شما در این مورد چیه؟

سلام.

گاهی وارد آمدن فشار روی یک عصب ممکن است آنرا دچار شوک کند. یعنی برای مدت زمانی فعالیت عصب ضعیف شود و در صورتی که شدت آسیب زیاد نباشد بتدریج عملکرد عصب برگردد و علائم رفع شود. این حالت معمولا خطرناک نیست و مشکلی ایجاد نمی کند.

کیمیا
جمعه 11 ارديبهشت 1394
0

با سلام و خسته تباشید...دختری هستم 16ساله سوم دبیرستان من از راهنمایی که ما را برای یک سخنرانی جمع میکردند نمیتوانستم جایی بنشینم بلافاصله پاهایم خواب میرفت و به مدت خیلی خیلی کم. و از حدود اول دبیرستان است که هنگام حواب حتی اگر راست راست بخوابم و به صورتی نباشد که وزن بدنم به دستم یا...بیافتد باز هم هنگام صبح که پا میشوم دست و پایم گز گز شدیدی میکنند و زمانی زیادی طول میکشد تا از این حالت دربیایند و حدودا تا نیم ساعت نمیتوانم لیوانی را در دستم محکم بگیرم. دست هایم حس لامسه را دارند اما توان گرفتن چیزی را ندارم ...لطفا کمکم کنید بسیار نگران هستم

جمعه 11 ارديبهشت 1394
1

سلام. گزگز دست و پا جزو علائم حسی است و معمولا زمانی که عصبهای حسی بدن تحت فشار قرار می گیرند و یا دچار آسیب می شوند روی می دهد. در مورد شما بروز همزمان گزگز در دست و پا احتمال تحت فشار قرار داشتن نخاع گردنی را مطرح می کند. البته از روی شرح حالی که گفتید نمی توان با قطعیت علت را مشخص کرد ولی نمی توان آنرا مساله بی اهمیتی هم تلقی کرد. لازم است معاینه شوید و احتمالا تصویر برداری ام آر آی از سر و گردنتان انجام شود تا علت مشخص گردد.

دکتر مهدی دهقانی – متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات

کلینیک مغز و اعصاب و ستون فقرات

سایت کلینیک مغز برای آشنایی شما با بیماریهای مغز و اعصاب و ستون فقرات ایجاد شده است. مقالات و مطالب این سایت همگی نوشته دکتر مهدی دهقانی (متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات) است و با توجه به نیاز بیماران و بستگان آنها به اطلاعات تکمیلی و مفید درباره بیماریشان تهیه گردیده است.

برای آشنایی با سوابق علمی دکتر دهقانی کلیک کنید

برای اطلاع از راههای تماس با دکتر دهقانی کلیک کنید