نوروفیدبک و راه حل ها

موضوع مقاله: برنامه های ما برای تقویت توجه، کاهش استرس، تروما، خواب، مشکلات عاطفی، مهارت های اجتماعی و روابط خصوصی و کمک به ترک اعتیاد.

برای اطلاع از هزینه نوروفیدبک به مقاله هزینه نوروفیدبک چقدر است؟ مراجعه نمایید.

مغز ما تعیین کننده حالات عاطفی، ادراکات و واکنشهای ما به دنیای اطرافمان است. اینکه چگونه ما به حوادث واکنش نشان می دهیم، به طور مستقیم بر تاب آوری (resilience) هر سیستمی در بدن ما تأثیر می گذارد و توانایی ما در بازسازی، تنظیم و مقاومت در برابر بیماری ها را تقویت یا تضعیف می کند. به همین دلیل است که بسیاری از بیماری های جسمی و عاطفی از ذهن و مغز سرچشمه می گیرد، و اینکه چرا آموزش دادن به مغز برای عملکرد بهتر از اهمیت بالایی برخوردار است.

اضطراب، افسردگی، بی خوابی، عوارض ضربه به سر، PTSD ، حافظه، تمرکز، اوتیسم؛ ما به این موارد به عنوان یک تشخیص نیازمند درمان نمی نگریم، بلکه این علائم را بازتابی از اختلال در تنظیم مغز می دانیم.

مغز قادر است تغییرات فوق العاده و اعجاب انگیز داشته باشد (به نوروپلاستیسیتی مراجعه کنید). با از بین بردن الگوهای ناراحت کننده و بازیابی سیستم به حالت تعادل، می توان عملکرد مطلوب را احیا کرد و در نتیجه علائم ثانویه به طور طبیعی محو می شوند.

اگر در زندگی خود دچار مشکل در متمرکز ماندن هستید و مهمتر از همه، با اختلال کیفیت خواب ، ضعف روحیه، ترس، نگرانی یا اضطراب، مشکلات یادگیری، اختلال در روابط اجتماعی یا روابط نزدیک فردی، تروما و یا سایر مشکلات عاطفی یا مغزی روبرو هستید، نوروفیدبک ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد .

در برابر این پیام که می گوید هیچ کاری نمیتون انجام داد مقاومت کنید و آنچه را که آموزش مغزی (نوروفیدبک) عرضه می کند دریابید.

"نوروفیدبک یک مداخله قدرتمند ارائه می دهد. هرچند نوشدارو نیست، اما می تواند در بسیاری از موارد که روانپزشکان با آن دست و پنجه نرم می کنند، علائم را بهبود دهد و تثبیت کند."

دکتر پوزانیلو (Pesaniello)، روانپزشک

"نوروفیدبک یکی از گسترده ترین ابزارهای موجود است و ابزار خوبی است. این روش (نوروفیدبک) باعث تسریع در رفع علائم و ایجاد خود تنظیمی سالم می شود، به این معنی که به مغز خود بیمار کمک می کند تا تنظیمات مناسب را انجام دهد".

دکتر توماس برود (Thomas Brod)، روانپزشک

"مطالعات موجود، که فاقد هرگونه نتیجه منفی است، نشان می دهد که نوروفیدبک درمانی باید در بسیاری از نواحی (مغزی) مشکل دار، یک نقش درمانی عمده داشته باشد. به نظر من، اگر هر دارویی چنین طیف گسترده ای از اثربخشی را نشان می داد، حتما در سطح جهانی پذیرفته می شد و بطور عاقلانه از آن استفاده می گردید."

فرانک دافی (Frank Duffy)، پزشک متخصص مغز و اعصاب، رئیس بخش تصویربرداری عصبی و استاد دانشکده پزشکی هاروارد، و رئیس بخش تصویربرداری عصبی بیمارستان کودکان بوستون

برای اطلاع از هزینه نوروفیدبک به مقاله هزینه نوروفیدبک چقدر است؟ مراجعه نمایید.