امروز دوشنبه 19 آذر 1397
معرفی دکتر مهدی دهقانی
دکتر مهدی دهقانی، یکی از علمی ترین متخصصین رشته بیماریهای مغز و اعصاب (نورولوژی) می باشند. ایشان در طول دوران تحصیل خود علاوه بر مقالات متعددی که در کنگره های علمی ارائه کردند، بالغ بر ۱۳ مقاله انگلیسی علمی در معتبرترین مجلات ISI اروپایی چاپ کرده اند که نشان از اهمیت دادن ایشان به فعالیت های علمی دارد. لیست این مقالات را میتوانید در قسمت "سوابق علمی دکتر دهقانی" ببینید. این فعالیت ها باعث شد که ایشان در دوران دانشجویی بارها در جشنوارهای کشوری حائز رتبه اول گردند. از جمله این جشنواره ها میتوان به "جشنواره خوارزمی" و "جشنواره علوم پزشکی رازی" اشاره کرد. در حال حاضر نیز میزان بالای رضایت مراجعین از کار ایشان نشاندهنده ادامه همان سیاق در فعالیت بالینی می باشد.
آدرس مطب
دکتر دهقانی روزهای مختلف هفته در مراکز مختلفی مراجعین را ویزیت می نمایند. مطب اصلی ایشان روزهای "شنبه نزدیک میدان ونک" و "روزهای دوشنبه نزدیک پارک ساعی" است. بیمارستان اصلی محل فعالیت ایشان "بیمارستان پیامبران" در حوالی آریاشهر است که در آن هم سه روز هفته کلینیک دارند و هم بیمارانشان را بستری می نمایند. آدرس این مراکز و ساعت کاری آنها را میتوانید در این قسمت مشاهده نمایید.
روال ویزیت در مطب دکتر دهقانی
اگر تابحال توسط دکتر دهقانی ویزیت نشده اید، دانستن چند نکته کمک می کند که ویزیت بهتری داشته باشید و سریعتر به تشخیص دقیق بیماری خود برسید. روال ویزیت در مطب دکتر دهقانی، روال مشخصی است که در تمام مراکز درمانی که ایشان فعال هستند رعایت می شود. در این بخش شما را با این نکات آشنا میکنیم.
درباره این سایت
سایت "کلینیک مغز" برای آشنایی شما با بیماریهای مغز  و اعصاب و ستون فقرات ایجاد شده است. مقالات و مطالب این سایت همگی نوشته دکتر مهدی دهقانی (متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات) است و با  توجه به نیاز بیماران و بستگان آنها به اطلاعات تکمیلی و مفید درباره بیماریشان تهیه گردیده است. مقالاتی که در این سایت میبینید هیچکدام از منابع دیگر فارسی زبان جمع آوری نشده و تمام آنها نوشته و یا ترجمه شده از معتبرترین مقالات علمی روز توسط شخص ایشان میباشد. سعی شده مطالب به زبان ساده نوشته شود تا برای عموم قابل استفاده باشد.
صفحه اینستاگرام سایت کلینیک مغز و اعصاب دکتر مهدی دهقانی، حاوی مطالب مفید و تصاویر آموزشی از فروردین 94 شروع به کار کرد. مطالب گذاشته شده در اینستاگرام کاملا با مقالات سایت تفاوت دارد و مکمل آن است. شما میتوانید با دنبال کردن این صفحه از جدیدترین نوشته های دکتر دهقانی مطلع شوید.
آرشیو پرسش و پاسخ
طی چند سال از شروع به کار سایت "کلینیک مغز" و پاسخدهی به سوالات مراجعین، دیده شد که بسیاری از سوالات مطرح شده از دکتر دهقانی بین خوانندگان سایت حالت مشترک دارد. لذا در این بخش بیشترین سوالات پرسیده شده از ایشان بر حسب موضوع دسته بندی شده است. شاید شما هم بتوانید پاسخ سوال خود را در این قسمت بیابید.
مقالات سایت
این قسمت شامل مقالات متعددی است که دکتر دهقانی درباره بیماریهای مختلف "مغز، اعصاب و ستون فقرات" نوشته اند. تمامی مقالات به زبان ساده نوشته شده تا قابل استفاده همه باشد. در این قسمت ترتیب مقالات برحسب زمان قرارگیری در سایت و از "جدید به قدیم" است. ولی برای دسترسی به دسته بندی مقالات برحسب نوع بیماریها میتوانید از منوی گوشه بالا و چپ سایت استفاده نمایید.

روش های درمان اختلال خواب

سندروم پای بی قرار

اختلالات خواب

درمان حملات پانیک: اینستاگرام

ترس و فوبیا: اینستاگرام

نکاتی در مورد خواب: اینستاگرام

ترس از بیماری ام اس!

نرمشی برای درمان سرگیجه: اینستاگرام

ترس از صحبت در جمع: اینستاگرام

افسردگی و راههای مقابله با آن

ضربه به سر: نکات مهم و کاربردی

داشتن خواب راحت: نکات مهم و کاربردی

نوار مغز چیست؟

سرگیجه: نکات مهم و کاربردی

ریتالین: خوب، بد، زشت!

آشنایی با داروها: آلپرازولام (زاناکس)

کارهایی برای تقویت حافظه و بهتر کردن سبک زندگی در پیرمغزی

چرا و چگونه بعضی از افراد دچار ضعف حافظه می شوند؟

درمان درد گردن و آرتروز گردن

سوالات رایج درباره بیماری ام اس

پیگیری اینستاگرام سایت

پرسش و پاسخ

مجموع 290 پرسش و پاسخ

پرسش های مطرح شده

مجموع 290 پرسش و پاسخ
افسانه
پنجشنبه 9 بهمن 1393
1
سلام ببخشید میخواستم بپرسم ادرس مطب وشماره روتوسایت برام بزارید ممنون وچه روزهایی هستن
یکشنبه 12 بهمن 1393
1

با سلام. آدرس مطب در قسمت تماس با ما ذکر شده است.

فرزانه برجی
پنجشنبه 9 بهمن 1393
1
باسلام خدمت اقای دکتر ممنون ازاینکه سوالم جواب دادید میخواستم ببینم اگرخواهرم بیمارشماباشد شما دارو یاجراحی راتشخیص میدهید چون چندتا دکتر دیگه گفتن دارو جوابگو نیست فقط جراحی نه ازراه بینی فقط ازطریق شکافتن سر .به نظر شما درسته. باسپاس فراوان.
جمعه 10 بهمن 1393

سلام.

پزشك بدون ديدن خود بيمار، معاينه وي و مشاهده تصاوير، آزمايشات و بررسي هاي انجام شده نمي تواند درمان قطعي را تعيين كند. ولي وقتي چند متخصص يك درمان را تعيين مي كنند، بايد به آنها اطمينان كرد.

دكتر مهدي دهقاني - متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات

ehsan rahimi
دوشنبه 6 بهمن 1393
1

با سلام درمورد غده هیپوفیز سر سوال داشتم سه بار ام ار ای دادم در طول سه سال هر بار سایزش بزرگتر شده از 1 میل به 5 میل تبدیل شده. مشکل چیه؟

با سلام

همانطور که در سوال قبل گفته شد بزرگی هیپوفیز تقریبا در تمامی موارد خوشخیم است. بر حسب اندازه این بزرگ شدن را به دو گروه زیر 10 میلی متر (میکروآدنوم) و بالای 10 میلی متر (ماکروآدنوم) تقسیم می کنند. برای شما میکروآدنوم مطرح است. در این حالت اگر میزان هورمونهای ترشحه هیپوفیز بالا رود اکثرا درمان دارویی انجام می دهند.

اگر هورمونهای بدن نرمال باشد برحسب نظر پزشک معالج درمان دو نوع است. در عده ای جراحی انجام می شود و در گروهی دیگر نیاز به پیگیری مداوم با ام آر آی دارند. در مورد شما با توجه به بزرگ شدن غده در طی زمان ممکن است نیاز به جراحی باشد که در سوال قبل در مورد آند توضیح داده شد. تصمیم گیری نهایی در این مورد با پزشک معالج شماست.

shahab
دوشنبه 6 بهمن 1393

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما اقای دکتر

سلام

آسیب گردنی بدنبال تصادف ممکن است خفیف باشد ولی تا مدتها درد آن ادامه پیدا کند. مثل آسیب شلاقی گردن که در مقاله علل درد گردن  در مورد آن توضیح داده ام. ولی در مواردی درد نشانه ای از یک آسیب مهم و جدی است. این موارد که رادیکولوپاتی و میلوپاتی نام دارند می توانند خطرساز شوند و باید حتما زیر نظر پزشک متخصص درمان گردند و بعضا جراحی لازم دارند.

در مورد شما با توجه به شدیدتر شدن درد و تیرکشیدن و بیحسی ایجاد شده لازم است بررسی کامل شوید. انجام ام آر آی مجدد برایتان مفید است و ضرری  هم ندارد. تشخیص نیاز به جراحی با پزشک معالج است و اگر عمل بدون دلیل انجام شود تاثیری در کاهش درد نخواهد داشت. بهتر است با یک پزشک متخصص دیگر هم مشورت نمایید.

حسين
یکشنبه 5 بهمن 1393
1

سلام آقاي دكتر. خسته نباشيد. اگر به مدت ٦روز روزي نصف ريتالين براي كنكور خورده شود معتاد ميشوند؟؟؟ من كنكور ارشد دارم و برام خيلي حياتي هست كه قبول شم. مشكلي پيش نمياد بخورم؟

2

با سلام

معمولا ریتالین وقتی بیشتر و طولانی تر از این مقدار مصرف شود باعث اعتیاد می شود. ولی هیچگونه تضمینی وجود ندارد که مصرف حتی یک عدد از آن اعتیاد آور نشود. بنده مصرف آنرا توصیه نمی کنم. 5 الی 10 دقیقه نرمش صبحگاهی با بالا بردن مواد نیروزای درونی و طبیعی بدن می تواند توانایی شما در درس خواندن را بالا ببرد.

کلینیک مغز و اعصاب و ستون فقرات

سایت کلینیک مغز برای آشنایی شما با بیماریهای مغز و اعصاب و ستون فقرات ایجاد شده است. مقالات و مطالب این سایت همگی نوشته دکتر مهدی دهقانی (متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات) است و با توجه به نیاز بیماران و بستگان آنها به اطلاعات تکمیلی و مفید درباره بیماریشان تهیه گردیده است.

برای آشنایی با سوابق علمی دکتر دهقانی کلیک کنید

برای اطلاع از راههای تماس با دکتر دهقانی کلیک کنید