امروز دوشنبه 19 آذر 1397
معرفی دکتر مهدی دهقانی
دکتر مهدی دهقانی، یکی از علمی ترین متخصصین رشته بیماریهای مغز و اعصاب (نورولوژی) می باشند. ایشان در طول دوران تحصیل خود علاوه بر مقالات متعددی که در کنگره های علمی ارائه کردند، بالغ بر ۱۳ مقاله انگلیسی علمی در معتبرترین مجلات ISI اروپایی چاپ کرده اند که نشان از اهمیت دادن ایشان به فعالیت های علمی دارد. لیست این مقالات را میتوانید در قسمت "سوابق علمی دکتر دهقانی" ببینید. این فعالیت ها باعث شد که ایشان در دوران دانشجویی بارها در جشنوارهای کشوری حائز رتبه اول گردند. از جمله این جشنواره ها میتوان به "جشنواره خوارزمی" و "جشنواره علوم پزشکی رازی" اشاره کرد. در حال حاضر نیز میزان بالای رضایت مراجعین از کار ایشان نشاندهنده ادامه همان سیاق در فعالیت بالینی می باشد.
آدرس مطب
دکتر دهقانی روزهای مختلف هفته در مراکز مختلفی مراجعین را ویزیت می نمایند. مطب اصلی ایشان روزهای "شنبه نزدیک میدان ونک" و "روزهای دوشنبه نزدیک پارک ساعی" است. بیمارستان اصلی محل فعالیت ایشان "بیمارستان پیامبران" در حوالی آریاشهر است که در آن هم سه روز هفته کلینیک دارند و هم بیمارانشان را بستری می نمایند. آدرس این مراکز و ساعت کاری آنها را میتوانید در این قسمت مشاهده نمایید.
روال ویزیت در مطب دکتر دهقانی
اگر تابحال توسط دکتر دهقانی ویزیت نشده اید، دانستن چند نکته کمک می کند که ویزیت بهتری داشته باشید و سریعتر به تشخیص دقیق بیماری خود برسید. روال ویزیت در مطب دکتر دهقانی، روال مشخصی است که در تمام مراکز درمانی که ایشان فعال هستند رعایت می شود. در این بخش شما را با این نکات آشنا میکنیم.
درباره این سایت
سایت "کلینیک مغز" برای آشنایی شما با بیماریهای مغز  و اعصاب و ستون فقرات ایجاد شده است. مقالات و مطالب این سایت همگی نوشته دکتر مهدی دهقانی (متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات) است و با  توجه به نیاز بیماران و بستگان آنها به اطلاعات تکمیلی و مفید درباره بیماریشان تهیه گردیده است. مقالاتی که در این سایت میبینید هیچکدام از منابع دیگر فارسی زبان جمع آوری نشده و تمام آنها نوشته و یا ترجمه شده از معتبرترین مقالات علمی روز توسط شخص ایشان میباشد. سعی شده مطالب به زبان ساده نوشته شود تا برای عموم قابل استفاده باشد.
صفحه اینستاگرام سایت کلینیک مغز و اعصاب دکتر مهدی دهقانی، حاوی مطالب مفید و تصاویر آموزشی از فروردین 94 شروع به کار کرد. مطالب گذاشته شده در اینستاگرام کاملا با مقالات سایت تفاوت دارد و مکمل آن است. شما میتوانید با دنبال کردن این صفحه از جدیدترین نوشته های دکتر دهقانی مطلع شوید.
آرشیو پرسش و پاسخ
طی چند سال از شروع به کار سایت "کلینیک مغز" و پاسخدهی به سوالات مراجعین، دیده شد که بسیاری از سوالات مطرح شده از دکتر دهقانی بین خوانندگان سایت حالت مشترک دارد. لذا در این بخش بیشترین سوالات پرسیده شده از ایشان بر حسب موضوع دسته بندی شده است. شاید شما هم بتوانید پاسخ سوال خود را در این قسمت بیابید.
مقالات سایت
این قسمت شامل مقالات متعددی است که دکتر دهقانی درباره بیماریهای مختلف "مغز، اعصاب و ستون فقرات" نوشته اند. تمامی مقالات به زبان ساده نوشته شده تا قابل استفاده همه باشد. در این قسمت ترتیب مقالات برحسب زمان قرارگیری در سایت و از "جدید به قدیم" است. ولی برای دسترسی به دسته بندی مقالات برحسب نوع بیماریها میتوانید از منوی گوشه بالا و چپ سایت استفاده نمایید.

روش های درمان اختلال خواب

سندروم پای بی قرار

اختلالات خواب

درمان حملات پانیک: اینستاگرام

ترس و فوبیا: اینستاگرام

نکاتی در مورد خواب: اینستاگرام

ترس از بیماری ام اس!

نرمشی برای درمان سرگیجه: اینستاگرام

ترس از صحبت در جمع: اینستاگرام

افسردگی و راههای مقابله با آن

ضربه به سر: نکات مهم و کاربردی

داشتن خواب راحت: نکات مهم و کاربردی

نوار مغز چیست؟

سرگیجه: نکات مهم و کاربردی

ریتالین: خوب، بد، زشت!

آشنایی با داروها: آلپرازولام (زاناکس)

کارهایی برای تقویت حافظه و بهتر کردن سبک زندگی در پیرمغزی

چرا و چگونه بعضی از افراد دچار ضعف حافظه می شوند؟

درمان درد گردن و آرتروز گردن

سوالات رایج درباره بیماری ام اس

پیگیری اینستاگرام سایت

پرسش و پاسخ ( پاسخ به نظر شماره 9316 )

مجموع 290 پرسش و پاسخ

پرسش های مطرح شده

مجموع 290 پرسش و پاسخ
مهین فراهانی
دوشنبه 23 شهریور 1394
0
با عرض سلام و خسته نباشید دکتر بنده یه مدت 4ماهی هست که وقتی یکم راه میرم احساس گز گز در پا ها و ضعف دارم و توان راه رفتن ندارم . آزمایشاتم چیزی از کم خونی و مشکلات دیگر رو نشون نداده و الان ام آر آی انداختم و جوابشو گرفتم که این طوری نوشته an abnormal signal cord lesion (10 mm) is noted at TLL level , with no obvious cord expansion. MRI with contrast recommended as the next step. (myelitis demyelinating disease?). the lumbar canal diameter is normal . the bone marrow is of normal vertebral alignment is normal. no evidence of intramedullary lesion or thecal sac abnormality is seen intervertebral disks are unremarkable دکتر ممنون میشم جواب سوالم رو بدید.
شنبه 28 شهریور 1394

سلام.

تشخیص مشکل شما نیاز به بررسی های تکمیلی دارد. به پزشکتان مراجعه نمائید.

محمد ش
چهارشنبه 18 شهریور 1394
0
با سلام مدتی است که در ناحیه صورت قسمت بینی تا اواسط پیشانی احساس گرفتگی و بی حسی خفیف دارم. همچنین احساس میکنم که در کنترل دست از قسمت مچ و انگشتان نسبت به حالت عادی دچار ضعف و درد در مفاصل شده ام که قبلا فکر میکردم به خاطر حمل زیاد کیف دستی است اما پس از ابتلای یکی از اشنایان به ام اس و آشنایی با عوارض آن مشکوک به ام اس شده ام. آیا این علایم می تواند مربوط به ام اس باشد یا خیر در ضمن بنده ۳۰ ساله می باضم با تشکر
شنبه 28 شهریور 1394

سلام.

علاپم بی حسی خفیف یا ضعف خفیفی که مشکل خاصی در کارکرد فرد ایجاد نمیکند معمولا ربطی به بیماری ام اس پیدا نمی کند. ولی اگر در مورد علائمتان نگران هستید، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا علت مشکل مشخص گردد.

عبدالاه بوکان

سلام.

در مواردی که فرد دچار درد در قسمتی از بدن است و بررسیهای آزمایشی و تصویربرداری از آن منطقه مشکلی نداشته باشد، دردهای عصبی مطرح می شود. اینگونه دردها به داروهای مسکن معمولی جواب نمی دهد و با داروهای ضد افسردگی قابل درمان خواهند بود.

محمود
شنبه 14 شهریور 1394
0
سلام آقای دکتر من از بدو تولد دچار جلو آمدن پیشانی شدم مثل تخم مرغ ایا راه جراحی داره میشه درمان کرد پیش کتر پوست و زیبایی رفتم به من پیشنهاد دکتر مغزو اعصاب دادن حالا چیکار کنم

سلام.

باید از سرتان سی تی اسکن انجام شود. اگر مشکلی نداشت با یک جراح مغز و اعصاب در مورد عمل مشورت نمائید.

روشنک
شنبه 7 شهریور 1394
0
با سلام خدمت آقای دکتر، آقای دکتر من چن وقت پیش سوالی ازتون پرسیده بودم که هراز گاهی یکی از پلکهام افتادگی در ساعاتی از روز پیدا میکنه، من به دکتر مغز واعصاب مراجعه کردم چن تا آزمایش واسم نوشت که فکرکنم مهمترینشون آنتی استیل کولین رسپتور بود. که تو شهر تبریز انجام دادم.ولی نتیجش نگاتیو بود وبقیه آزمایشای هورمونیم همه خوشبختانه خوب بود، که علتی نداشت، میشه بگین پس از چیه؟ آیا داروی خاصی وجود داره که مصرف کنم؟ آقای دکتر اگه زحمتی نباشه جوابمو ایمیل کنید. ممنون از پاسخگوییتون.
یکشنبه 8 شهریور 1394

سلام

آزمایش آنتی استیل کولین رسپتور آنتی بادی برای بررسی از نظر بیماری میاستنی گراویس است. میاستنی گراو یکی از بیماریهاییست که منجر به افتادگی هر دو پلک می شود. در این موارد معمولا اول صبح افتادگی کمتر است و با گذشت زمان بتدریج بیشتر می شود تا شبها به حداکثر میرسد. در مورد بیماری میاستنی گراویس و علائم ان می توانید مقاله مربوطه در سایت را مطالعه کنید. در مورد تشخیص علت بیماری بدون ویزیت و معاینه نمی توان اظهار نظری کرد.

کلینیک مغز و اعصاب و ستون فقرات

سایت کلینیک مغز برای آشنایی شما با بیماریهای مغز و اعصاب و ستون فقرات ایجاد شده است. مقالات و مطالب این سایت همگی نوشته دکتر مهدی دهقانی (متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات) است و با توجه به نیاز بیماران و بستگان آنها به اطلاعات تکمیلی و مفید درباره بیماریشان تهیه گردیده است.

برای آشنایی با سوابق علمی دکتر دهقانی کلیک کنید

برای اطلاع از راههای تماس با دکتر دهقانی کلیک کنید