چکاپ رایگان مغز

 

نوروفیدبک چگونه به درمان اضطراب کمک میکند ؟

 استرس، یک واکنش طبیعی مغز برای حفظ جان است و وقتی که به درستی مدیریت شود، می تواند یک دارایی واقعی برای عملکرد باشد.

 

با این حال، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض استرس، شبکه اضطراب در مغز را تقویت کرده و فعالتر می کند. درست مثل ماهیچه ها، هرچه از شبکه های مغزی بیشتر استفاده شود، آنها قوی تر می شوند. شبکه مغزی مسوول اضطراب با دریافت تقويت كافي، مي توانند در حالت بیدارباش قفل شود (به نوروپلاستیسیتی مراجعه كنيد)، و این اتفاق، بازگشت به حالت خنثي و بدون استرس را دشوارتر مي كند. در این صورت، مضطرب بودن به یک وضعیت عادی تبدیل می شود!

 

وقتی بطور مزمن درگیر استرس باشیم، تقریباً هیچ کاری را نمی توانیم به خوبی انجام دهیم. این فشار بر عملکرد سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد، تعادل هورمونی را متاثر می کند، سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کند و پردازش ذهنی و کنترل عاطفی را دچار نقص می کند.

 

افکار اضطراب آور به سیستم های فیزیولوژیک بدن آسیب می رسانند و می توانند تظاهرات جسمی متعددی داشته باشند. میگرن، ترسها، فوبیاها، مشکل خواب، روده تحریک پذیر، مشکل هضم، مشکلات عصبانیت، خستگی مزمن، فرسودگی: در هنگام استرس طولانی مدت، بیشتر سیستم های بدن ما در رنج هستند.

 

نوروفیدبک روشی هدفمند و مستقیم است که به مغز شما نشان می دهد چگونه به یک وضعیت طبیعی، و بدون استرس برگردد.

 

نوروفیدبک و درمان اضطراب

درمانهای مختلفی برای اضطراب وجود دارد. دارو درمانی، رواندرمانی و نوروفیدبک از جمله این روشها هستند. تفاوت نوروفیدبک با سایر روشها این است که بدون عارضه است، اثرات ماندگار دارد و به مغز یاد میدهد خودش را اصلاح کند.

 

در روش نوروفیدبک درمان بصورت ریشه ای انجام میگردد. یعنی کارکرد مغز اصلاح شده و مغز از حالت اضطراب خارج میگردد. در این روش چون مغز آرامش را یادگرفته است، در این حالت می ماند و تاثیر درمان پایدار میشود.

 

چون درمان نوروفیدبک بدون عارضه است، در کودکان، افراد مُسن و خانمهای باردار هم قابل انجام است. در این روش نگران عوارض دارویی نیستیم و تداخلات دارویی مطرح نمی باشد. همچنین بعد از اتمام درمان، نیاز به تکرار جلسات نیست.

 

یک مزیت دیگر نوروفیدبک این است که همزمان میتوان به درمان چند مشکل پرداخت. یعنی اگر شما علاوه بر اضطراب دچار مشکل خواب، افسردگی، وسواس و یا نقص توجه هم هستید، نیاز به افزایش تعداد جلسات درمانی نیست و در یک دوره می توان به درمان کل این مشکلات پرداخت.

 

انواع بیماریهای اضطرابی به درمان نوروفیدبک جواب میدهند. از جمله این اختلالات می توان به اختلال اضطراب منتشر (GAD) ، حملات وحشت زدگی (پانیک) و اختلال وسواس اشاره کرد. در مورد بیماری پانیک (حملات هراس)، نوروفیدبک نتایج بسیار درخشانی نشان میدهد و باعث قطع حملات اضطراب میگردد.

 

جلسات درمانی نوروفیدبک غالبا 2 الی 3 بار در هفته انجام میشود و برای درمان اضطراب معمولا نیاز به 30 الی 40 جلسه درمانی است. معمولا روند درمان نوروفیدبک کمتر از چهار ماه طول میکشد و نیاز به تکرار ندارد.

 

برای اطلاع در مورد هزینه درمان نوروفیدبک میتوانید روی این لینک کلیک نمایید.

 

برای انجام درمان نوروفیدبک در مراکز درمانی دکتر دهقانی، می اوانید با شماره های زیر تماس بگیرید:

 

 

تلفن مطب دکتر دهقانی:

02144477467 

 

تلفن نوروتراپی بیمارستان پیامبران:

02148994577

 

نمونه نظرات افراد درمان شده با نوروفیدبک:

"من احساس می کردم طی درمان در هر مرحله ای از راه پشتیبانی شده ام. شریک زندگی من می گوید که تمام رفتارهای  من حاکی از اعتماد به نفس بیشتر و اضطراب کمتر است. استرس من مسلما رو به پایین است ."

 

 

"من فقط یک ذهن دارم و بدون آن کار زیادی نمی توانم انجام دهم. شما هرگز نخواهید دانست که شما و آن ماشینهای عجیب (نوروفیدبک)، چقدر عالی هستید. "

 

 

"احساس آن مثل این است که به معنای واقعی کلمه یک سوئیچ را ببندید یا فقط متوقف کنید/ یا اجازه دهید خودش پیش برود."

 

 

"مثل این است که تغییر چشمگیری در نحوه درک خودم و جهان رخ داده است. این تفاوت بین یک تفکر باریک، مضطرب، و تنگ با یک تفکر ملایم تر، پیچیده تر، خونسرد تر، و گسترده تر است. مثل این است که من همان شخص هستم که فقط "من بودن" برایش راحت تر شده است. "

 

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 3 کاربر