چکاپ رایگان مغز

بخش پرسش و پاسخ در صفحه اول سایت یکی از پرمخاطب ترین قسمتهای سایت کلینیک مغز و اعصاب و ستون فقرات می باشد. دکتر دهقانی در این قسمت به سوالات بازدیدکنندگان سایت پاسخ می دهند. جهت استفاده بهتر شما از این بخش و سوالات پاسخ داده شده قبلی, در سری مقالات پرسش و پاسخ برحسب موضوع سوالات آنها را دسته بندی کردیم تا راحت تر بتوانید از مطالب این بخش استفاده کنید. جهت مطرح کردن سوال جدید به قسمت پایین صفحه اول سایت مراجعه نمائید.

 

سوالات مطرح شده درباره درد و گزگز دست و پا:

 


پرسش: 

سلام عرض ميكنم اقاي دكتر چند هفته است كه دست وپاهام مكرر به خواب ميره وقسمتي از بدنم لمس ميشه لطفا راهنماييم كنيد كه آيا اين مشكلم مربوط به تخصص شما ميشه يانه؟ ممنون ميشم جواب بديد

 

پاسخ:

با سلام.

بله، خواب رفتن و گزگز و بی حسی قسمتهای مختلف بدن علتهای زیادی داره و از علل کم اهمیت تا بیماریهای مهم میتواند علت آن باشد. تمامی این موارد در حیطه فعالیت متخصصین مغز و اعصاب است و بعد از معاینه و انجام آزمایشات لازم قابل تشخیص خواهند بود.

 


پرسش:

سلام وقتتون بخیر؛دکتر من مدتیه که گاهی دچار تاری دید وضعف و سستی در عضلات پا میشم،خیلی نگرانم که دچار ام اس شده باشم خواستم راهنماییم کنید که چکاربایدبکنم تا مطمءن بشم؟

 

پاسخ:

علایمی که گفتید در خیلی از بیماریها میتونه دیده بشه که یکی از اونها هم ام اس است. البته علایم عصبی وقتی برای ام اس بیشتر مطرح میشه که چندین روز ادامه داشته باشه. بنابراین کسی که میگه با بلند شدن ناگهانی چشمهاش چند لحظه تار میشه و بعد درست میشه بخاطر این علامت کاندید مطرح شدن بیماری ام اس نیست چون مشکلش در عرض چند لحظه رفع میشه. در چنین فردی پایین بودن فشار خون خیلی بیشتر مطرحه تا سایر بیماریها. ضعف در دست و پا هم اگر بخاطر بیماری ام اس باشه معمولا چندین روز ادامه داره.

در هر صورت برای بررسی بیشتر وضعیتتون باید حتما با پزشک متخصص مشاوره کنید و از نزدیک معاینه بشید و در صورت لزوم بررسی های دیگه مثل ام آر آی انجام بشه تا مشکلتون مشخص بشه.

 


پرسش:

با سلام پسری 18 ساله هستم.بعد از اینکه کنکورمو دادم و استرسم هم خیلی زیاد بود،دست و پام حالت گزگز شدن(مور مور) داره.آزمایش خون هم دادم گفتن هیچ مشکلی نیست.به نظر شما چکار کنم؟ آزمایش تیروئید و فقر آهن و عفونت خون دادم گفتن هیچ مشکلی نداره.

 

پاسخ:

گزگز همزمان دست و پا علل متعددی دارد. یکی از شایعترین علتهای آن بیماری دیابت (قند) است که گزگز ابتدا در پاها شروع شده و بعد دستها را درگیر می کند.

علاوه بر این بیماری که یکی ازشایعترین علتهای گزگز دست و پا است سایر علل عبارتند از: اختلالات کلیه، بیماری کبد، کم کاری تیرویید، کمبود ویتامینهای گروه ب (بخصوص کمبود ب 12) و کمبود ویتامین E و یکسری بیماریهای مهمتر مثل سکته مغزی، ام اس، اختلالات عروقی، بیماریهای روماتیسمی، بعضی عفونت ها و ...

می بینید که لیست بیماریهایی که باعث این مشکل می شود طولانی است و حتی خود استرس هم می تواند باعث مور مور شدن دست و پا شود. پس بهتر است به یک پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید و ازمایشهای خودتان را هم به همراه ببرید تا علت مشکلتان مشخص شده و درمان شوید.

 


پرسش:

با سلام. مدتی است در قسمت شصت و پاشنه دو پا احساس بی حسی وجود دارد. مشکل از چیست و چه باید بکنم؟

 

پاسخ:

اگر مشکلتون رو بیشتر توضیح می دادید میتوانستم جواب کاملتری بدهم.

احساس بیحسی در هر دوپا علتهای مختلفی میتواند داشته باشد. عامل اون میتواند بیماریهایی مثل دیابت و یا مشکلات کلیوی باشد که در آزمایش خون معلوم می شوند. میتواند علت دیسک کمر باشد که به عصبهای پا فشار بیاورد و پا را بی حس کند. حتی دلایلی مثل استرس و عصبی شدن هم میتواند چنین علایمی رو ایجاد کند. بیماریهای دیگری هم میتوانند چنین علامتی بدهند.

برای مشخص شدن علت مشکلتون باید مورد معاینه قرار بگیرید و آزمایشات لازم براتون انجام بشه تا علت مشخص شود.

 


پرسش:

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما اقای دکتر

26 سالمه که تو یه تصادف بعد از برخورد با شیشه اتومبیلی که سرنشینش بودم دچار درد شدید گردن شدم بعد از معاینه و ام ار ای که دادم جوابش این بود disc bulging at the c3-c4 که بعد از مراجعه دکترم گفت دیسک دارم ولی در حد عمل نیست با گردنبند خوب میشه 2 ماه گذشته گردنم بیشتر درد میکنه بازوم تیر میکشه و انگشتم بیحس میشه گردنم بشدت درد میکنه و قابل حرکت نیست به نظر شما با رضایت خودم میتونم عمل کنم تا از درد خلاص شم گفتن بازم برم ام ار ای به نظر شما ام ار ای ضرر نداره دوبارش با این شرایط اگه خودم بخوام عمل کنم دکترم باید عملم کنه یا نه و ایا درد میکشم؟ مرسی از وقتی که به من دادید

 

پاسخ:

آسیب گردنی بدنبال تصادف ممکن است خفیف باشد ولی تا مدتها درد آن ادامه پیدا کند. مثل آسیب شلاقی گردن که در مقاله علل درد گردن  در مورد آن توضیح داده ام. ولی در مواردی درد نشانه ای از یک آسیب مهم و جدی است. این موارد که رادیکولوپاتی و میلوپاتی نام دارند می توانند خطرساز شوند و باید حتما زیر نظر پزشک متخصص درمان گردند و بعضا جراحی لازم دارند.

در مورد شما با توجه به شدیدتر شدن درد و تیرکشیدن و بیحسی ایجاد شده لازم است بررسی کامل شوید. انجام ام آر آی مجدد برایتان مفید است و ضرری  هم ندارد. تشخیص نیاز به جراحی با پزشک معالج است و اگر عمل بدون دلیل انجام شود تاثیری در کاهش درد نخواهد داشت. بهتر است با یک پزشک متخصص دیگر هم مشورت نمایید.

 


پرسش:

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب آقای دکتر دهقانی. پدر من نزدیک به شش سال هست که به یک بیماری مبتلا شده .شغل پدر من رنگرز گیاهی بود که البته با مواد شیمیایی هم سرو کار داشتند در همان اوایل پدر من دچار سوختگی انگشت بزرگ پای چپ توسط سود سوزآور شد که در نهایت با جراحی پلاستیک ترمیم شد ولی متاسفانه بعد از این واقعه پدر من دچار مور مور کف پا و درد درناحیه پا شد و به مرور منجر به بی حس شدن پاهای ایشان شد که بعد از همه این اتفاقات متاسفانه پدرم دچار درد شدید در ناحیه معده تهوع استفراغ بی حالی لاغر شدن و همچنین دفع پروتیین از کلیه ها شدند که بارها به خاطر این علایم در بیمارستان بستری میشدند ولی هر بار با توجه به آزمایشاتی که روی ایشان انجام میگرفت پزشکان میگفتند که دستگاه گوارش پدر من هیچ مشکلی ندارد و در همان اوایل یکی از پزشکان گفت که به بیماری آمیلوییدوسیس مشکوک هستم ولی با آزمایشاتی که انجام داده بودند هنوز مطمین نبودند و نوار عصب که از ایشان گرفته بودیم نشان میداد که عصبهای بدن درگیر و ضعیف شده اند الان که نزدیک به چند سال هست که از شروع بیماری پدرم میگذرد ولی ما نتوانسته ایم هیچ نتیجه ای برای درمانش بگیریم و هر روز حالت درد معده و تهوع او بیشتر میشه و هیچ دارویی روی ایشان اثر نداره همچنین از کمر به پایین کاملا بی حس شده که دیگه توان راه رفتن نداره ناگفته نماند که یکبار هم به دلیل گرفتگی نخاعی جراحی شدند اگه لطف کنید ما را راهنمایی کنید که باید چکار کنیم ممنون میشیم با تشکر و سپاس فراوان

 

پاسخ:

با توجه به توضیحاتی که دادید بنظر می رسد بیماری پدر شما نوعی نوروپاتی (درگیری اعصاب) است که عصبهای معده را هم ضعیف کرده است و از طرفی باعث درگیری کلیه نیز شده است. از بیماری شایعی مثل دیابت تا بیماریهای نادری مانند آمیلوئیدوز ارثی می توانند چنین حالتی را ایجاد کنند.

بررسی اینگونه بیماریها با توجه به پیچیدگی هایی که دارند در مطب و بین سایر بیماران امکانپذیر نیست. چنین مواردی بهتر است در مراکز دانشگاهی توسط متخصص مغز و اعصاب چند روز بستری شوند تا بررسیهای لازم انجام شود و در صورت نیاز از مشاوره سایر همکاران متخصص استفاده گردد. پیشنهاد می کنم در شهری که هستید به بیمارستان دانشگاهی مراجعه کنید تا بیماری پدرتان تحت بررسی قرار بگیرد.

در مقاله زیر اطلاعات کاملتری در مورد نوروپاتی ها نوشتم:

 آشنایی با بیماری: نوروپاتی

 


پرسش:

با سلام و خسته نباشید خدمت شما. سوالی دارم که البته دکتر هم مراجعه کردم اما گفتند که گرفتگی عضله هست. من مدت چهار ماه هست که در قسمت زیر کتف راستم درد دارم. به طوری که بعضی مواقع به ستون مهره ها میزنه درد . و همچنین به دست راستم. البته احساس میکنم که عضلات زیر کتف که مربوط به دست راست میشود دچار گرفتگی میشود. اما در طول این چهار ماه هیچ فرقی نکرده. و من هم هر دوازده ساعت یکبار از داروی متاکاربامول استفاده میکنم. سوالی که دارم اینه که آیا این درد به دیسک کمر ارتباط دارد؟ یا اینکه آرتوروز هست؟ البته من شغلم اتو کاری هست . با اتو های صنعتی. ممنون میشم اگه به من پاسخ دهید با تشکر فراوان

 

پاسخ:

با توجه به توضیحاتی که دادید در درجه اول باید از نظر احتمال دیسک گردن بررسی بشوید.

آرتروز گردن در درجه بعد مطرح است. افتراق این دو با انجام MRI گردن مشخص می گردد.

 دیسک کمر درد در پاها ایجاد می کند و به کتف ربطی ندارد.

 


پرسش:

سلام و خسته نباشید پسری 29 ساله هستم میخواستم واسه دیسک کمر و گردن و ضعیف بودن عصب های دستم که درد دارم و باعث خواب رفتن میشه میخواستم راهنماییم کنید ممنون میشم.

 

پاسخ:

دیسک کمر و دیسک گردن می تواند در سنین جوانی شروع شود. البته هر نوع دردی در این نواحی به معنی وجود دیسک نیست و در نوار عصب و عضله و در تصاویر ام آر آی وجود دیسک محرز میشود. عکسهای ساده از ستون فقرات نمی توانند خود دیسک را نشان دهند و بیشتر برای بررسی آسیب و شکستگی مهره کاربرد دارند.

یک علامت مهم در دیسک کمر یا گردن این است که اینها باعث ایجاد دردهایی می شود که به پا یا دست تیر می کشد و این علامت مهمی است. معمولا شدت درد ناشی از دیسک با فعالیت بیشتر شده و با استراحت کاهش می یابد.

در موارد خفیف تا متوسط می توان با درمانهای دارویی و فیزیوتراپی بیمار مبتلا به دیسک را درمان کرد و این درمانها حتی می تواند شدت بیرون زدگی دیسک را کم کند. در موارد شدید جراحی لازم می شود.

خواب رفتگی عصبهای دست می تواند به دلیل دیسک گردن باشد. البته یک دلیل شایع دیگر آن گیر افتادن عصب دست در ناحیه مچ است که به آن سندرم تونل کارپ می گویند. تشخیص این دو از هم با معاینه بیمار و گرفتن نوار عصب و عضله امکانپذیر است.

معمولا دیسک کمر یا گردن در اغلب موارد خطرناک نیست و به درمان دارویی جواب می دهد.در موارد کمی که ام آر آی شدت دیسک رو زیاد نشون بده جراحی لازم میشود.

در مورد ضعیف بودن عصب دست باید ویزیت بشوید تا شدت صعف رو معاینه کنم و جواب نوار عصب رو ببینم تا بتونم راهنمایی تون کنم.

 


پرسش:

با سلام و خسته نباشید. طی تصادفی که داشتم دچار دیسک گردن شدم از اون روز 80 روز میگذره دوبار ام ار ای رفتم یک دوره فیزیوتراپی و20 جلسه سونا هنوز درد دارم در شانه و بازو و گردن دستم کمی ضعیف شده دکترم گفته تا عید خوب نشه عمل میکنم میخواستم ببینم میشه تهران پیشه شما عمل کنم واقا دارم اذیت میشم بیشتر از 15دقیقه میشینم فشار میاد نظر دکتر دومم این بود که اگه درد ادامه داشته باشه عمل میخواد اینم نتیه ی ام ار ایم 1.mild degenerative chang in cervical region associated with marginal spur formation 2.disc bulging at the c3/4 level

 

پاسخ:

با توجه به اینکه میگویید دستتون ضعیف شده و در ام آر آی هم دیسک گردن مشاهده شده و علی رغم درمان دارویی و فیزیوتراپی بهبودی نداشتید، نیاز به عمل جراحی برای شما محتمل است. علت اینکه قطعی نمی گویم این است که شما را معاینه نکردم و تصاویر ام آر آی را ندیدم. البته بنده جراح ستون فقرات نیستم، بلکه متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست) هستم ولی همکارانی دارم که جراح ستون فقرات هستند و می توانند چنین عملی را انجام بدهند. در صورت تمایل حضوری با کلیه مدارک و تصاویر انجام شده مراجعه کنید تا راهنمائیتون کنم...

 


پرسش:

باسلام وخسته نباشید. پای چپم مدتی است - تقریبا شش ماه - در حالت ایستاده گزگز می کند وسپس استخوان قسمت ران درد می کند که علت اصلی ان را پزشکان مختلفی تشخیص نمی دهند وباامپول های d۳ و ویتامین ها سعی در تسکین ان می کنند . خواهشمند است راهنمایی فرمایید. باتشکر

 

پاسخ:

با توضیحی که دادید احتمالا عصبهایی که از کمر وارد عضلات پای شما می شوند در قسمتی از این مسیر تحت فشار هستند. این فشار میتونه ناشی از دیسک کمر باشه و یا عامل دیگری داشته باشه. باید معاینه بشوید و ام آر آی کمر و نوار عصب و عضله از شما گرفته بشه تا علت بیماری مشخص بشه و برحسب اون درمان بشوید.

 


پرسش:
با سلام و خسته نباشید شوهر بنده 30 سالشه تقریبا 5 روزه پاهاش درد میکنه و احساس سستی و بی میلی جنسی و احساس گرمای شدید میکنه خیلی نگرانم ایا بیماری خاصی داره؟
 
پاسخ:
علائمي كه گفتيد با توجه به اينكه باهم و در عرض چند روز شروع شده اند، ميتوانند نشانه اي از يك بيماري باشند. ولي براي مشخص شدن علت علائم نياز دارند كه توسط پزشك مغز و اعصاب معاينه بشوند و احتمالا نوار عصب و عضله هم از پاهاشون گرفته بشه. درد و سستي پاها ميتونه نشانه اي از شروع يك نوروپاتي باشه.
 
 

پرسش:

با عرض سلام وخسته نباشید. پدر من تقریبا 2 سال هست که در دست چپشون بیشتر انگشت کوچیک و دومیشون احساس سوزش دارن. جدیدا دست راستشون هم همینطور شده. پارسال به دکتر مراجعه کردن و ایشون گفتن از دیسک گردن هست و براشون عمل دیسک گردن انجام دادن اما هیچ بهبودی حاصل نشد و به دکترهای زیادی مراجعه کردن و بهشون گفتن که عصب 7 که تحت فشار بوده ترمیم نشده و برای همین سوزش و درد از بین نرفته. هفته گذشته ایشون یک ام آر آی انجام دادن. من براتون نتیجه ام آر آی رو میفرستم ممنون میشم تشخیصتون رو بفرمایید. باتشکر قبلی

 

پاسخ:

جواب MRI ای که فرستادید نشون میده که ایشون در چندین مهره گردنی دچار دیسک و استئوفیت (زوائد استخوانی) هستند. شدت دیسک و فشار روی عصب در سمت راست بیشتر است. در مناطقی که قبلا عمل شده هم در حال حاضر تنگی و فشار به عصب ها مشهود است. این فشار ممکنه بعلت استخوان سازی مجدد در همون ناحیه باشه. در هر صورت اینکه هر دو دست سوزش دارند به علت اینه که عصب های هر دو طرف در گردن همچنان تحت فشار هستند و مجددا باید با یک جراح ستون فقرات مشورت کنید.

 


پرسش:

سلام. من چند روزی هست که احساس می کنم ناحیه ی 15 سانتی از مچ دست چپم (پایین تر از آرنج و 15 سانتی متر مانده به مچ) کمی لاغر تر از دست راستم هست. به یک متخصص ارتوپد مراجعه کردم و با ازمایش الکترومیوگرافی که انجام دادن بهم گفتند که دیسکی در مهره 6 5 هست. سوال من این است که آیا این عامل باعت لاغر شدن ساعد دستم شده ؟جای امیدواری هست؟ آیا ساعد دستم به حالت عادی بر می گردد؟ دکتر دارو ویتامین دی جهت تزریق و قرص پیروکسی کام و ویتامین بی و کرم رزماری برایم نوشته است و فیزیوتراپی .آیا دکترم درست تشخیص داده است ؟ شدت بیماری چقدر است ؟ باید به متخصص اعصاب هم مراجعه کنم؟آیا با ابن آزمایش دیسک مشخص می شود؟ چه کنم تا هر چه زودتر بهبود یابم لطفا بنده را راهنمایی فرمایید. نتیجه ازمایشم در چند خط به صورت زیر بوده است: Conclusion: These findings are compatible with : Moderate C5-C6 Radiculopathy.Lt>>Rt side. علل این بیماری ؟ سپاس

 

پاسخ:

بله لاغر شدن (آتروفی) عضلات دست بعلت دیسک گردن امکانپذیر است. در چنین مواردی کاهش حجم عضله با ضعف همان ماهیچه همراه است. بهتر است به یک متخصص مغز و اعصاب هم مراجعه کنید. دیسک گردن در نوار عصب و در ام آر آی مشخص میشود. بین درمانهایی که براتون تجویز شده فیزیوتراپی از بقیه مهمتر است. در مورد شدت بیماری بعد از رویت جواب ام آر آی دقیقتر می توان اظهار نظر کرد.

 


 

نویسنده: دکتر مهدی دهقانی - متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات

آدرس مطب: تهران، بالاتر از میدان ونک، خیابان نگار, ساختمان پزشکان نگار، طبقه همکف

تلفن: 88884489

 نقشه مطب

 

ساعت کاری:

شنبه: 10:30-14                          * برای آشنایی با سوابق علمی دکتر دهقانی کلیک کنید

دوشنبه: 14-17                           * برای اطلاع از راههای تماس با دکتر دهقانی کلیک کنید

چهارشنبه: 10:30-16                 * برای عضویت در سامانه پیامکی کلیک کنید

 

 

 

 
 
 
 

ارسال نظر

سعيد رحيمي : سوال از بي حس شدن
2 2
سلام آقاي دكتر من از افغانستان اين پيام را گذاشتم من از مدت تقريبا ١٥قبل سردرد ميشودم و آهسته آسته درد نيم سري شد سمت چپ سرم و چشم وحتي گاهي گوشم هم بدرد ميآمد به هند رفتم دكتر تسخيص داد كه در سمت چپ سرم يكي از رگها بدنش داره و دارو داد باز بعداز ٥ماه دو باره رفتم گفت نرمال شده سردردي من كمتر شد سابق هفته دو بار سردرد ميشودم به دو هفته شد ولي يك دست و پاي چپ من در هواي سرد خنك ميخوره و حدود ٢ ماه ميشه كه سمت چپ صورتم بي حس ميشه ميخواستم بهمم كه اين چي نوع مريضي هست ودر ايران معالجه ميشه اگر من بيايم يانه اگر لطف كنيد جوابم را بدهيد ممنون ميشوم باتشكر
مدیریت : پاسخ
5 3
سلام. سردردهایی که نیمی از سر را می گیرد و با علائم بیحسی در دست و پا یا صورت هم همراه است و هرچند وقت یکبار تکرار می شود معمولا سردرد میگرنی است و خطرناک نیست. چنین بیماری زیاد دیده می شود و قابل درمان است. البته برای تشخیص دقیق لازم است ابتدا چند بررسی مثل ام آر آی از مغز و نوار مغز از شما انجام شود تا بتوان با اطمینان درمان را شروع کرد. تمام این کارها در ایران و توسط متخصصین مغز و اعصاب به راحتی انجام می گردد.
مهدی ح. : سردی بیش از حد پاها و بی حسی
1 2
سلام جناب دکتر.مادر بنده حدودا 70 سال سن دارن.همیشه پاهاشون سرده و یه پتو رو پاشون هست و میگه حس نداره و بعضی وقتا کفش از پاش درمیاد ناخودگاه و متوجه نمیشن، MRI هم که گرفتیم جابجایی مهره دارن،علت این سردی و بی حسی همینه به نظر شما یا علت چیز دیگه هست؟ خیلی ممنونم از شما.
مدیریت : پاسخ
5 4
اینگونه علائم بعلت اختلال حسی در پا است که جابجایی مهره های کمری و فشار دیسک به عصب کمر می تواند علت آن باشد. البته مشکلات عصبی معمولا ایجاد سردی نمی کند و ممکن است خونرسانی به پا ها هم مشکل داشته باشد.
فاطمه : گزگزدست وپا
5 2
سلام اقای دکتر وقت بخیر من 17 سالمه تقریبای مدتی هست ک انگشتای دست راستم گزگز میکردنو کمی بی حس میشدن تازگیا بی حسی بیشتر شده وحتی پای چپمم تاحدودی گزگز میکنه وبی حس میشه البته کمی.واحساس سبکی تو دست راست میکنم گاهی اوقات شونه هامم دردمیکنه گردنمم گاهی اوقات دردمیکنه طوری نمیتونم سرمو ب طرف راست بچرخونم ازطرفی درس میخونم ممکنه این علایم بخاطر طرز اشتباه مطالعه ام باشه یاعلت دیگ ای هم میتونه داشته باشه؟ممنون میشم ازپاسختون
مدیریت : پاسخ
2 2
سلام. گزگزی که در پا احساس می کنید تمی تواند به وضعیت اشتباه نشستن مرتبط باشد. بهتر است به پزشک مراجعه کنید. در مورد روش صحیح نشستن می توانید به مقاله مربوطه در سایت مراجعه نمائید.
Mr : ضعف و بی حس دست و پا سمت راست
29 13
سلام اقای دکتر . دست و پای سمت راست من مخصوصا قسمت انتهایی دستوپا احساس ضعف و بی حسی میکنه . ام ار ای هم رفتم دکتر تشخیص دادن که چیزی نیست . تقریبا سه ساله همینطوری هستم . بنظرتون از چیه؟
علی : ام اس
36 26
سلام به شما دکتر.پدر من32 سالشه نزدیک به دوماهی هست که احساس سوزن سوزن (مور مور)شدن سر انگشت و یا روی دست را داشت.اما الان اینجوری نیست و میگه که پشت گردنش مور مور میشه.علام دیگه ای به نظر میاد نداره.به نظر شما میتونه ام اس باشه یا ارتوروز گردن؟چون میگه که قسمت فوقانی پشتش هم درد داره.کمی نگرانم.تشخیص شما چیه? با تشکر
مجید : دیسک کمر
20 9
با سلام خسته نباشید تو رو خدا جواب بدین حدود یک سال هست درد در ناحیه باسن دارم و تا دیروز رفتم دکتر نوار عصب گرفت گفت دیسک کمر مهره پنج داری درد جوری هست که میزنه به پاهام در هر دوسمت هست پاهام هم میشینم زیاد خواب میره جدیدا بلند میشم یهو پام میلرزه می افتم زمین میخواستم بدونم چیکار کنم خوب بشم.ورزش چی خوبه، ایا خوب میشه ورزش و قرص یا نه بحرانی هست
س : تشخیص
16 5
سلام .از بچگی با عارضه کمر درد شدید در ناحیه ستون فقرات و پاها مواجه هستم ک با انجام آزمایش مبنی بر سالم بودنم قرصای مسکن مصرف کردم حدود یکسال پیش با تشدید درد در ناحیه مذکور و همچنین بازوها وگزگز دستهایم آزمایشاتی انجام دادم ک ب تشخیص کم خونی شدید همراه با فقر اهن انجامید .اما حدود یک ماه پیش با تاری دید وسر دردهای شدید و گرفتگی عضلات پا و کمر درد و پا درد مواجه شدم.خواهشمند است راهنمایی کنید.
علی معتمدی : ضعف دست
17 10
سلام من مدتیه ضعف در دست و پای چپ دارم ضعف خفیف به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کردم ام ار ای از مغز و گردن و نخاع ن و نوار عصب و عضله از دست چپ وشت انجام دادم نرمال بود و کفت مشکلی نیست و عصبیه.عصبی یعنی چی؟چکار باید بکنم؟؟در ضمن من خار پاشنه هم دارم.
مینا : گزگز
108 29
با سلام اقای دکتر من از فروردین بعد یه دعوای خانوادگی پاهام شروع به گزگز کرد مدتی این گزگز ادامه داشت و بعد کمی بهتر شد الان دوباره پاهام گزگز میکنه بعضی اوقات دست و صورتم هم گزگز خفیفی داره ولی توی پاهام بیشتره، و کم و زیاد وجود داره.من خیلی ادم زودرنج و عصبی هستم، وقتی استرس میگیرم دستام میلرزه، این گزگز ادامه دار میتونه نشونه ام اس باشه؟ ببخشید یک بارم اخیرا که خیلی خسته بودم خیلی بی حال شدم اصلن حس بلند شدن نداشتم، بدن درد و کمی هم تب داشتم. ظهر دچار این حالت شدم وشب بهتر شد حالم. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید پاسخ دادن
کیانا : ام اس
50 17
سلام دکتر و خسته نباشید مامانم 2روزیه که شبا دستش درد میگیره و میگه حالت خواب رفتگی داره طوری که انگار دستش روی یخ بوده به مدت طولانی و میسوزه کم خونی هم داره و فشارش هم پایینه تاری دید شدید داره ولی دو بینی نداره راه که میره بعضی اوقات ولی احساس میکنم از سر حواس پرتی به وسایل مختلف برخورد میکنه خیلی میترسیم که ام اس باشه اگه باشه میشه پیشگیری کرد ؟؟؟
طیبی : پرسش
30 1
با سلام و ارزوی سلامتی شما بعد از یک روز مسافرت طولانی که رانندگی کردم صبح که از خواب بیدار شدم حس کردم تمام انگشتان هردو پام گزگز و حالت خواب دارد و در قسمت چپ کمر دچار کمی درد هستم که از پشت ران و زانو چپ به پایین تیر میکشید بعد از چند ساعت انگشتان هر دو دستم هم شروع به گزگز کرد و حتی این حس را در نوک زبان هم داشتم بعد از دو سه ساعت نمی توانم رو پا بایستم و شدت گزگز تمام انگشتان دست و پا افزایش یافته و انجام‌ امور عادی برای من مشکل شده است . لطفا اهنمایی کنید با تشکر
سلیمانی : با عرض سلام و ادب
29 9
سلام.ببخشید من ی خانم۲۳ساله هستم که از یک سال پیش اود دچار بی حس دور اطراف لب سمت راستم شدم که کم کم زیاد شد و کل گونه ی سمت راستمو تا زیرچشمم درگیر کرد البته اون دوره فشار دانشگاه و سرکار باهم روم بود بعدش خوب شد.تا اینک کم کم دچار تاری دید شدم به ی چشم پزشک مراجعه کردم گفت چشم راستم التهاب داره و بدون دارو منو فرستاد خونه و گفت در صورت وخیم شدن برم پیشش تا دارو تزریق کنه بچشمم.و اینکه الان حدود یک ماه دست چپم انگشت کوچیکه و کناریش دچار بی حسی و گزگز شد حرکت داره بعدش دست راستمم درگیر شد البته راستم کمتره.و پای چپمم روی پام کمی بی حس.و کمی هم احساس عدم تعادل میکنم و سرگیجه دارم بنظر شما چی میتونه باشه و مثل صورتم امکان داره گذری باشه؟
رحمان : بیماری نامعلوم
18 6
سلام اقای دکتر عید رو تبریک میگم اقای دکتر من یک دفعی کمر درد ، گردن درد ، دو تا دستم انگشتهای نزدیک به انگشت شَست بی حس میشه. حالت استفراق و سر درد دارم تمام بدنم درد میکنه لطفا منتظر جوابتونم باید پیش کدوم دکتر برم برای معالجم سن ۲۳
الهه : درد در تمام بدن
15 10
سلام آقای دکتر حدود سه ماه است که دردهای مبهمی در بدنم دارم همیشه وقتی خوابم دستام از مچ به پایین خواب میره و گاهی در خواب پام حالت بی حسی داره و در بیداری دستم از مچ به پایین درد میگیره و همزمان با اون پام هم از مچ به پایین درد میگیره وقتی هم از خواب بیدار میشم حدود دو دقیقه کف پام درد میکنه در ضمن سردرد یک طرفه هم دارم همچنین احساس درد در عضلات گردن هم دارم ام ار آی گردن انجام دادم مشکلی ندارم ۳۱ سالم هست و ۲۰ کیلو اضافه وزن هم دارم و این دردها در دو طرف بدنم هست
مصطفی گوهری : گزگز دست چپ وکف پا
21 11
گزگز دست وگف پاها قبلان حدود۳۰ سال پیش مهرههای کردن ۶و۷ فاصله پیداکرد بود واسیب دیده بود در باشگاه الا مدت ۵ماه است گزگز می کند مخصوصان شب هنگام خوابیدن راهنمایی کنید
مریم موسوی : مور مور و بی حالی
45 27
سلام وقت بخیر.دختری ۲۳ساله هستم.۲سالی هس ک حس میکنم دست و پام مور مور میشه.بعد هم دچار بی حسی میشم.پرش عضلات دارم داخل خواب.در انجام کارهای ظریف مثل بستن دکمه مشکل دارن.همیشه خستم.داخل ۳۶۵ روز سال دست و پام سرده.عرق هم میکنه.دکتر برام نوار عصب sep نوشته.مشکلم چیه
روژین : تشخیص بیماری
28 10
سلام اقای دکتر از وقتی کنکورم شروع شد از استرس زیاد پای سمت راستم بخصوص درقسمت ساق شروع ب دردکرد تا بعد کنکورم باوجود نداشتم استرس همچنان درد میکنه تیر میکشه میشه میسوزه خلاصه خیلی اذیت میشم....و اینکهه جدیدا زده به کمرم کمرم هم علاوه بر پام درد میکنه و دست و پاهام همش میخووابن و اینکه باوجود گرم بود پهوا شبا احساس گر گرفتگی دارم و رو سرم پتو میزارم و البته اینو هم بگم من پریودیم نامنظمه و. حدود دوماهه که پریود نشدم خیلی ممنون میشم ک بگید شاید ب چ بیماری مبتلا شده باشم
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
9 / 10
از 4 کاربر