چکاپ رایگان مغز

« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 17 ارديبهشت 1399 | نظرات کاربران ( 0 )

گردن درد:

سردرد و درد گردن و پشت گردن شایع ترین درد ها هستند.پماد برای گردن درد ودارو های مسکن در این موارد کمک کننده هستند اما راه حل قطعی نیستند و مسکن ها فقط بین 20 تا 30 درصد از شدت درد می کاهند.دارو های ایبوپروفن و استامینوفن از این قیبل اند.

گردن درد در هر جایی از بدن،از پشت گردن و پایین سر گرفته تا بالای شانه ها و کتف اتفاق می افتد.درد گردن تا قسمت بالای کمر یا بازوها قابل گسترش است.داروهای متعددی از مسکن ها تا داروهای ضد التهابی مثل استروئیدها میتوانند درد گردن را کاهش دهند و با توجه به میزان درد و نوع دیسک گردن ممکن است به تنهایی یا همراه با درمان های دیگر استفاده شوند.

 

استامینوفن(تیلنول):

استامینوفن بهترین مسکن برای درد دیسک گردن به مدت محدود میتواند باشد.معمولا جز داروهای رده اول در درمان درد ناشی از دیسک گردن قرار دارد و جز داروهای در دسترس و بدون نیاز به نسخه پزشک است. همچنین میتواند بهترین قرص برای درد گردن به مدت محدود باشد .ولی استفاده مداوم از آن می تواند به کبد آسیب برساند.از نوشیدن مشروبات الکلی همزمان با مصرف استامینوفن به منظور به حداقل رساندن آسیب وارده به کبد پرهیز کنید.

استفاده از مسکن ها برای برای درمان کافی نیست و بهتر است به یکی از متخصصان مراجعه کنید.


بیشتر بخوانبد:

انواع و علل گردن درد چیست؟

 گردن درد غیر اختصاصی (شایعترین علت درد گردن)


 

داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی:

پروفن(مورتین،ادویل) ناپروکسن (آلیو) جز داروهای اصلی در کاهش درد و التهابات ناشی از دیسک گردن هستند.همانند استامینوفن این داروها نیز باید با احتیاط مصرف شوند.این داروها می توانند باعث عوارض جانبی بسیار جدی مثل خونریزی و زخمهای معده و روده و صدمه به کبد و کلیه شوند.همچنین این داروها مرتبط با احتمال خطر حمله سکته قلبی یا سکته مغزی هستند.
بازدارنده های Cox-2 همانند سلبرکس نسل جدیدی از داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی هستند که دریافت آنها از داروخانه نیاز به نسخه پزشک دارد.این داروها ممکن عوارض جانبی کمتری داشته باشند.
باید از استفاده از داروهای NSAIDs همراه با برخی داروهای دیگر به منظور جلوگیری از تداخل دارویی و مضرات احتمالی پرهیز کرد.

مسکن های مخدر:

مخدرها همانند کدئین،هیدروکودون و اوکسی کودن می توانند باعث کاهش درد به میزان قابل توجه گردند به ویژه در موارد شدید که داروهای غیر مخدر موثر نباشند.با این حال مصرف این داروها باید با احتیاط زیاد صورت گیرد چرا که این داروها می توانند عوارضی مثل خواب آلودگی،تهوع،یبوست و تنگی نفس شوند.

استروئید ها نظیرپردنیزون(دلتاسون،اوراسون) باعث کاهش التهابات می شوند.اگر چه این داروها می توانند به صورت داروهای خوراکی مورد استفاده قرار گیرند ولی گاهی اوقات به صورت مستقیم در ناحیه دردناک تزریق می شوند.این داروها به صورت کوتاه مدت درد گردن را آرام می کنند و شایع ترین عوارض جانبی تزریقات استروئیدی عفونت،سردرد و خونریزی است. اثرات جانبی استروئید های خوراکی، که عموما مورد استفاده قرار نمی گیرند، عبارتند از افزایش وزن،در موارد معدود افزایش فشارخون و پوکی استخوان است.

شل کننده های عضلانی:

باسلوفن و سایر شل کننده های عضلانی،گرفتی و سفتی عضلات را کاهش می دهند.در هنگام استفاده از این داروها نیز باید به اثرات جانبی آنها نظیر خواب آلودگی،وابستگی به مصرف دارو و احتباس ادراری توجه داشت.

پماد برای گردن درد :

انواع پماد برای گردن درد وجود دارد پروکسیکام و میتیل سالسیلات از آنهاست.پروکسیکام،برای درمان درد مفصاصل ، عضلات واستخوان هاو التهاب بورس و تاندون‌ها مفید است.این دارو درد ناشی از آرتروز،روماتیسم،اسپوندیلیت انکیلوزان را کاهش میدهد.خارش و کهیر و حساسیت از عوارض این دارو می باشد و میتیل سالسیلات، از پماد  ضد التهاب غیر استروئیدی است که برای تسکین درد‌های موضعی عضلانی یا مفاصل و از بین بردن التهاب بکار می‌رود. حساسیت پوستی (به طور نادر) از عوارض این داروست.


 

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
8 / 10
از 14 کاربر