چکاپ رایگان مغز

 

در مقالات قبلی در مورد  علایم پیرمغزی  و  بیماریهایی که باعث آن می شوند  صحبت کردیم. در این مقاله میخواهیم در مورد نحوه پیشرفت این بیماری صحبت کنیم.

 

سرعت پیشرفت پیرمغزی از فردی نسبت به فرد دیگر متغیر است. نشانه های پیرمغزی به کندی و اغلب طی چندین سال ایجاد می شوند. در مراحله اولیه این بیماری، بسیاری از افراد مبتلا به پیرمغزی خفیف با اندکی مراقبت و حمایت از عهده کارهایشان برمی آیند. هر قدر بیماری پیشرفت می کند معمولا مراقبت بیشتری نیاز پیدا خواهند کرد.

 


 

بیشتر بدانید: بیماری ام اس چیست؟


 

در مراحل بعدی پیرمغزی، صحبت کردن ممکن است دچار اختلال شود و مشکلات جسمی شدیدی ایجاد گردند، از جمله مشکل حرکتی، بی اختیاری و ضعف کلی بدن. این موضوع فرد را نسبت به سایر مسائل مرتبط با سلامتی مانند عفونت ها مستعد تر می سازد. اغلب افراد مبتلا به پیرمغزی بعلت بیماری های دیگر، مانند عفونت شدید قفسه سینه، می میرند. پس پیرمغزی دلیل مرگشان نیست ولی در آن دخالت دارد.

 

برخی افراد پس از تشخیص پیرمغزی می توانند سالها به زندگی ادامه دهند. اما مطالعه ای اخیرا نشان داده است که اگر در فردی پیرمغزی بین سنین 69-60 سال تشخیص داده شود، بطور متوسط فقط هفت سال پس از تشخیص طول می کشد تا از حالت خفیف به شدید برسد و نهایتا به مرگ بعلت ضعف بدنی و ذهنی منجر گردد.

 

نویسنده: دکتر مهدی دهقانی - متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات

آدرس مطب: تهران، بالاتر از میدان ونک، خیابان نگار, ساختمان پزشکان نگار، طبقه همکف

تلفن: 88884489

 نقشه مطب

 ساعت کاری:

 شنبه: 10:30-14                          * برای آشنایی با سوابق علمی دکتر دهقانی کلیک کنید

 دوشنبه: 14-17                           * برای اطلاع از راههای تماس با دکتر دهقانی کلیک کنید

 چهارشنبه: 10:30-16                 * برای عضویت در سامانه پیامکی کلیک کنید

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر