چکاپ رایگان مغز

درمان بیماری های عروق مغزی

از رایج ترین و شایع ترین بیماری های مربوط به مغز و اعصاب که مهمترین عامل مرگ افراد بالای ۴۵ سال در دنیا نیز میباشد بیماری های عروق مغزی است. درمان بیماری های عروق مغزی کاملا تخصصی است و باید توسط پزشک متخصص انجام شود. بیماری های عروق مغزی با مشکلاتی که در رگ های مغز وجود دارد ارتباط مستقیمی دارد. از پیامدهای بیماری های عروق مغزی میتوان به سکته مغزی، خونریزی مغزی ودیگر موارد اشاره نمود.  درمان بیماری های عروق مغزی را به پزشک متخصص بسپارید. بروز بیماری های عروق مغزی از راه های مختلفی صورت میگیرد که مهمترین آن تنگ شدن رگ های مغز میباشد. با تنگ شدن رگ های مغز خون رسانی به این عضو حیاتی مختل شده  که همین موضوع در آن واحد میتواند باعث ایجاد سکته مغزی و در بلند مدت نیز باعث ایجاد زوال عقل و اختلالات شناختی میگردد.

بیماری های عروق مغزی به انواع مختلفی تقسیم میشوند که ترموبسینر مغز، آمبولی مغز و خونریزی مغز از  جمله بیماری های عروق مغزی میباشند و هرکدام از آنها روش درمان بیماری های عروق مغزی متفاوتی دارند. ترموبسینز مغز یکی از انواع بیماری های عروق مغزی است که در طی آن یک لکه و لخته خون در عروق مغز به وجود می آید. آمبولی مغزی نیز شباهت زیادی به ترموبسینز دارد با این تفاوت که لخته و یا حباب از نقطه دیگری از بدن به عروق مغز منتقل شده است. خونریزی و یا هموراژ مغز نیز از بیماری های عروق مغزی است که طی آن جریان خون از رگ پاره شده به بیرون تراوش میکند.

از علائم بیماری های عروق مغزی که ممکن است در فرد رخ دهد میتوان به اختلال در تکلم، استفراغ، تشنج، تب، گیجی منجر به از دست رفتن کامل هوشیاری، تنفس دشوار و بی اختیاری مدفوع و ادرار را نام برد. توجه داشته باشید که پیشگیری و درمان بیماری های عروق مغزی را جدی بگیرید.

تشخیص بیماری های عروق مغزی توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب انجام میشود که البته پزشک نیز نسبت به تشخیص خود ممکن است برای بیمار سی تی اسکن و ام آر  آي را تجویز نماید. عکس هایی که دستکاه سی تی اسکن و همچنین ام آر آی ثبت مینمایند میتوانند کمک بزرگی برای پزشک بمنظور تشخیض بیماری های عروق مغزی باشند.

درمان بیماری های عروق مغزی نیز باید کاملا زیر نظر پزشک انجام شود زیرا از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و هر گونه درمان های خوسرانه باعث وخیم تر شدن بیماری خواهند شد. پزشک متخصص مغز و اعصاب نسبت به تشخیص خود میتواند از داروهای TPA‌یا همان فعال کننده بافتی پلاسمینوژن، داروهای بازدارنده پلاکت خون از جمله آسپرین، دیپریدامول، تیکلوپیدین، کلوپیدوگرل و داروهای کاهنده پلاکت خون یا استاتین ها برای درمان استفاده نماید. بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران یعنی دکتر مهدی دهقانی یکی از بهترین پزشکانی است که در صورت بروز بیماری های عروق مغزی میتوان به این پزشک با تجربه مراجعه نمود. 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر