چکاپ رایگان مغز

 

اگر درگیر سردرد طولانی مدت هستید بهتر است بهترین قرص سردرد را بشناسید تا بتوانید درد را کنترل کنید. مصرف قرص به صورت خودسرانه می بایست به شکلی باشد که سایر قسمت های بدن را درگیر نکند و آسیب رسان نباشد.

 

بهترین قرص سردرد برای سردردهای طولانی مدت

متاسفانه سردرد دلایل مختلفی دارد، کار زیاد، بی خوابی، کمبود ویتامین و نبود آرامش در زندگی بخش کوچکی از دلایل سردرد محسوب می شود. به این ترتیب برخی از مسکن ها کمک می کند تا بتوان سردرد را کنترل کرد.

  • ناپروکسن کم خطرترین قرص سردرد

کسانی که دائما درگیر سردرد هستند، می توانند از مسکن ضد درد ناپروکسن استفاده نمایند. این قرص برای درمان درد ناشی از قاعدگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این قرص خاصیت ضد التهاب و ضد درد دارد و هم به شکل قرص و هم شیاف استفاده می شود. ناپروکسن در لیست قرص های فاقد کورتون قرار گرفته است. ناپروکسن سبب می شود تا از ترشح برخی از مواد طبیعی بدن جلوگیری شود. این دارو سبب می شود که التهاب کاهش یابد و درد نیز تسکین شود. ناپروکسن برای دردهای التهاب مفاصل و همینطور ضرب دیدگی نیز استفاده می شود.

استفاده از این قرص برای بانوان باردار، شیرده، افراد بالای 65 سال و کسانی که درگیر مشکل آسم و اختلالات خونی هستند توصیه نمی شود.

در صورتی که درگیر زخم معده هستید، بهتر است از ناپروکسن استفاده نکنید چون اثرات بدی روی زخم های گوارشی می گذارد و مشکل ساز می شود.

 

 

قرص سردرد ناپروکسن

 

 

  • قرص سردرد میگرنی

استامینوفن و ایبوپروفن هر دو قرص های بسیار عالی برای سردرد محسوب می شوند. این قرص ها به عنوان ضد درد قدیمی محسوب می شوند. کسانی که درگیر سردرد ناشی از فشار کاری و استرس هستند می توانند از این دو قرص استفاده نمایند. دقت کنید که نباید استفاده از استامینوفن بیش از اندازه و افراطی باشد چون مانند همه قرص های دیگر عوارض خاص خود را دارد.

پروفن یک مسکن ضد سردرد محسوب می شود و برای سردردهای بسیار شدید مورد استفاده قرار می گیرد. ایبوپروفن به نسبت استامینوفن اثر بیشتری دارد و به عنوان رایج ترین قرص سردرد شناخته شده است.

این قرص برای دردهای موضعی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و اثربخشی خاصی دارد.

سوماتریپتان یکی از بهترین قرص های سردرد میگرنی محسوب می شود که علاوه بر کاهش درد سر، حالت تهوع را نیز کاهش می دهد. این دارو عملکرد بسیار خوب و سریعی دارد و در لیست داروهای مخدر قرار نگرفته است.

تاثیر این قرص پس از 30 دقیقه از مصرف آن در بدن آغاز می شود و در نهایت سبب می شود که سردرد رفته رفته کاهش یابد.

قرص اوامیگرن یکی از داروهای مهارکننده آنزیم محسوب می شود و یکی از بهترین قرص سردرد برای کسانی است که درگیر میگرن هستند. این قرص سبب شل شدن عضلات صاف می شود و در نهایت جریان خون بیشتر در مغز می شود. این دارو عوارض جانبی کمی روی بینایی فرد دارد اما در صورت افزایش این رویکرد می بایست بهترین تصمیم گیری صورت بگیرد.

 

قرص سردرد

قوی ترین قرص سردرد

ادوالژین یکی از قرص های بسیار قوی برای درمان هر درد از جمله سردرد است. این قرص به سرعت در بدن جذب می شود و به طور کلی روی دستگاه عصبی تاثیر می گذارد. کسانی که درگیر حمله میگرنی شدید هستند می توانند از قرص ادوالژین استفاده نمایند. کسانی که درگیر زخم معده هستند نباید از این قرص استفاده نمایند چون سبب خونریزی معده می شود و اثربخشی معکوس می گذارد.

قرص ادوالژین در طبقه دارویی ضد درد، ضد تب و ضد التهاب قرار گرفته است. این قرص برای تب و درد ناشی از سرماخوردگی نیز تجویز می شود. دردهای عضلانی، درد دندان، دردهای قاعدگی و همینطور دردهای مفاصل به واسطه ادوالژین برطرف خواهد شد.

بانوان باردار نمی توانند از قرص ادوالژین استفاده نمایند. اینطور که مطالعات نشان می دهد، کسانی که شیرده هستند نیز بهتر است با مشورت با پزشک از قرص ادوالژین استفاده کنند در غیر این صورت مشکلات زیادی ایجاد می شود.

این دارو می بایست به همراه یک لیوان پر آب میل شود. پس از مصرف دارو می بایست بین 15 الی 30 دقیقه در وضعیت خوابیده قرار نگیرید تا دارو به مری باز نگردد. می توانید برای کاهش اثر منفی روی معده، قرص ادوالژین را با وعده ناهار صرف کنید.

بهتر است که قرص ادوالژین با قرص های ضد انعقاد مصرف نشود چون احتمال خونریزی خواهد داشت.

 

بهترین قرص سردرد

 

بهترین قرص سردرد بدون نیاز به نسخه

نوافن یکی از قرص های مناسب برای کنترل سردرد محسوب می شود و همینطور برای کسانی که درگیر بدن درد هستند نیز گزینه بسیار خوبی خواهد بود. این دارو ترکیبی از استامینوفن، ایبوپروفن و همینطور کافئین است و سبب می شود تا دستگاه عصبی مرکزی تحریک شود و همینطور عروق خونی نیز منقبض شود. این دارو تا حد زیادی اثرات ضددرد و ضد تب دارد. کافئین موجود در این دارو به واسطه دستگاه گوارش سریعاً جذب می شود. سطح متابولیسم این دارو به صورت کبدی است. نوافن برای درمان سردردهای عصبی و میگرنی استفاده می شود. این دارو مخصوص درد دندان و همینطور دردهای ماهیچه ای است. به طور کلی مصرف این دارو هر 8 ساعت یک بار در نظر گرفته می شود. کسانی که درگیر آلرژیک هستند نباید نوافن مصرف نمایند. اگر فردی درگیر الکلیسم فعال، بیماری کبدی ویا هپاتیت ویروسی باشد می بایست پیش از استفاده از نوافن از پزشک خود مشورت بگیرد.

 

 

کلام آخر

در صورتی که به دنبال بهترین قرص سردرد هستید می توانید هر یک از موارد معرفی شده در این مقاله را با یک لیوان آب میل نمایید. بهتر است که مصرف قرص دوم پس از 8 ساعت صورت بگیرد. از سوی دیگر بسیار مهم است که در صورت هر نوع عارضه با پزشک مربوطه ارتباط بگیرید تا توضیحات لازم در اختیار شما قرار بگیرد.

نکته مهم اینکه قرص سردرد معمولاً پس از 30 دقیقه اثر می کند. بنابراین صبور باشید و فشار کاری خود را کم کنید. مصرف هر نوع قرص در دوران بارداری و شیردهی می بایست طبق مشورت با پزشک صورت بگیرد. در غیر این صورت مشکل ساز خواهد شد. بهتر است حتماً روزی 8 لیوان آب مصرف کنید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

درد میگرن کجای سر است؟【به همراه عکس】+نشانه های اصلی

آیا درد پشت سر خطرناک است؟【6 علت اصلی درد پشت سر】

قرص توپیرامات برای میگرن؛ آیا کار ساز است؟

علت سردرد پشت سر✔️چی بخوریم؟درمان سریع +خانگی!

5 راهکار کاربردی درمان فوری سردرد شدید در 1402

10 تا از بهترین دکترهای متخصص میگرن در 1402

10 دکتر برتر متخصص میگرن کودکان در سال 1402

10 تا از بهترین دکترهای سردرد در تهران که باید بشناسید!

10 متخصص سردرد خوشه ای در سال 1402

بررسی جامع علت سنگینی دست

درمان سنگینی پا در ام اس

علت به وجود امدن میگرن چیست؟

بهترین دارو برای سندروم پای بیقرار چیست؟

5 قرص مسکن قوی که سر درد را کاهش می دهد

برای گردن درد چی خوبه بخوریم؟

بهترین قرص برای درد بازو چیست؟

بهترین پمادها برای گردن درد کدامند

میگرن عصبی چیست؟【علت،علائم،درمان】در سال 2023!

راهکار درمان سردرد میگرنی در منزل【سریع و واقعی】دکتر دهقانی

8 قرص معروف میگرن + معرفی بهترین قرص!!!

ارگوتامین سی چیست؟مقدار و نحوه مصرف+عوارض!!!

میگرن چیست؟ (انواع، علائم، عوارض، درمان)

سردرد میگرنی چیست؟ علایم و راهکارهای درمان

میگرن چشمی چیست؟ علایم عوارض و روشهای درمان

علائم میگرن【15 نشانه شایع!!!】 + راهکار درمان 2023

بهترین قرص گردن درد چیست؟[هر آنچه باید از بهبود گردن درد بدانید]

درد سیاتیک چیست: اینستاگرام

بهترین روش صحیح خوابیدن برای کمر درد【اصول خوابیدن】رفع و کاهش درد

پیش درآمد (اورای) میگرن: اینستاگرام

سردرد در کودکان: اینستاگرام

سردرد: نکات مهم و کاربردی

پرسش و پاسخ: درد گردن و دیسک گردن

تمرینات نرمشی برای مبتلایان به کمردرد + تصاویر

آشنایی با بیماری: دیسک کمر

خرافات و واقعیت ها در مورد کمر درد

بهترین قرص برای آرتروز گردن【برترین مسکن 】رفع درد گردن و دیسک!!

گردن درد غیر اختصاصی (شایعترین علت درد گردن)

میلوپاتی گردن【آسیب حاد نخاعی】چیست؟ + علل حاد ضربه اي !!

آرتروز گردن چیست؟

انواع و علل گردن درد چیست؟

نکات مهمی که در مورد سردرد بهتر است بدانید

چه نوع سردردهایی جدی و خطرناک هستند؟

معرفی سردرد های تنشی

تنگی کانال نخاعی در کمر

شایعترین دلایل کمردرد

تمرینهای نرمشی مفید برای کاهش کمردرد

محل درد در انواع سردرد

سردرد میگرنی چیست؟

چه زمانی برای سردرد میگرنی به پزشک مراجعه کنیم؟

7 / 10
از 12 کاربر