چکاپ رایگان مغز

 

نشانه های افسردگی متغیر هستند. برخی از افراد فکر می کنند باید به حد خودکشی برسند تا بگویند افسرده شده اند. این در حالی است که گزارش ها نشان می دهد که افسردگی گاه به قدری خاموش است که ممکن است کار از کار بگذرد.

 

 

سه مورد از مهمترین نشانه های افسردگی

ما قصد داریم 10 مورد از نشانه های افسردگی را با شما در میان بگذاریم، اما در این بخش سه مورد اصلی را بررسی می کنیم.

مورد اول از نشانه های افسردگی احساس ناراحتی، پوچی و یا درماندگی است. احساس پوچی از مهمترین علائم افسردگی محسوب می شود. یعنی شخص با وجود ظاهر خوب، شغل مناسب و شرایط زندگی قابل قبول باز هم احساس خوبی نسبت به خود ندارد. خود را برای زندگی اضافی می داند و حس مفید بودن ندارد. درماندگی و پرخاشگری از نشانه هایی است که در همین گروه قرار می گیرد و اگر تشخیص داده شود که شخص بی دلیل احساس پوچی می کند قطعاً باید افسردگی در او به شکل دقیق بررسی شود.

فوران خشم و کج خلقی دومین رتبه از نشانه های افسردگی محسوب می شود و به طور کلی آستانه صبر شخص پایین می آید. دقت کنید که این موضوع می تواند در آینده نزدیک سایر علائم افسردگی را در پی داشته باشد. یک نکته مهم دیگر که باید بدانید این است که فوران خشم در سال های اخیر بسیار مشاهده شده است.

سومین و البته یکی از مهمترین نشانه های افسردگی مربوط به بی میلی به رابطه جنسی است. در واقع شخص علاقه ای به رابطه جنسی نشان نمی دهد. این افراد حتی برای یک نرمش ساده و ورزش نیز آمادگی ندارد که بخش مهمی از نشانه های اختلالات روانی محسوب می شود.

 

 

 

نشانه های افسردگی که شاید پنهان باشند!

برسیم به چهارمین مورد از نشانه های افسردگی که شاید در نگاه اول ربطی به افسردگی نداشته باشد اما بسیار مهم است. اختلال در خواب یعنی بی خوابی و یا پرخوابی از نشانه هایی است که باید جدی گرفته شود. در واقع شخص درگیر بیماری روانی افسردگی شده است و این موضوع روی آرامش او تاثیر گذاشته است.

مورد پنجم پایین بودن انرژی است. یعنی کارهای ساده برای شخص طاقت فرسا به نظر می رسد و سطح انرژی او بسیار پایین است و به طور کلی بخش مهمی از علائم افسردگی محسوب می شود.

اختلال در اشتها نیز یکی از موارد پنهان نشانه های افسردگی محسوب می شود. مثلاً شخص بی میلی به غذا دارد و دچار کاهش وزن یکباره می شود. از سوی دیگر برخی از افراد به دلیل ناراحتی اعصاب با افزایش وزن روبرو می شوند.  غذا خوردن باید در وضعیت کاملاً استاندارد و طبیعی صورت بگیرد. در غیر این صورت یکی از مهمترین نشانه های افسردگی محسوب می شود و قطعاً نیاز به پیگیری دارد. این مورد ششمین گزینه از علائم افسردگی محسوب می شود.

 

 

 

موارد زیر را جدی بگیرید و به روانپزشک مراجعه کنید!

هر یک از سه موردی که در این بخش در خصوص نشانه های افسردگی شدید در نظر گرفته شده است را جدی بگیرید و سعی کنید همه موارد را بسنجید.

هفتمین مورد از نشانه های افسردگی مربوط به کندی حرکت، تفکر و یا اختلال در صحبت است. یعنی شخص در گذشته در صحبت خود اختلال نداشته اما امروزه دیگر نمی تواند به راحتی کلمات را ادا کند. اختلال تفکر نیز بخش مهمی از شرایط محسوب می شود. اگر تفکر فرد و حرف هایی که می زند ناهماهنگ به نظر می رسد یعنی در او نشانه های افسردگی وجود دارد و باید بررسی شود.

هشتمین مورد از علائم افسردگی مربوط به تمرکز روی شکست های گذشته است. او مدام خود یا دیگران را در راستای اتفاقات گذشته سرزنش می کند و این موضوع به او احساس بی ارزشی می دهد. دقت کنید که این موضوع به نوبه خود بسیار خطرناک است و باید مدنظر قرار بگیرد.

فکر به مرگ که نهمین مورد از علائم افسردگی است و قطعاً باید بسیار جدی گرفته شود، فکر به مرگ است. یعنی شخص درگیر افسردگی شدید است و خود را برای مرگ آماده کرده است و یا به فکر خودکشی است. این گروه قطعاً باید پیش از اینکه کار از کار بگذرد، درمان را جدی بگیرند.

 

 

 

دردهای فیزیکی بخشی از نشانه های افسردگی

دردهای فیزیکی مثل سردرد و پادرد و کمردرد که علت مشخصی ندارد نیز بخش مهمی از نشانه های افسردگی محسوب می شوند. البته این موضوع باید در ابتدا از طریق آزمایش و تصویربرداری سنجیده شود که تایید شود مشکلات مربوط به جسم شخص نیست. دقت کنید که دردهای فیزیکی معمولاً پس از دوره های افسردگی شدید رخ می دهد و اگر دقیق بررسی نشود مساله ساز خواهد بود. این نکته را جدی بگیرید که همه دردهای فیزیکی می توانند مشکلات خاص خود را داشته باشند. افزایش وزن یکباره و یا کاهش وزن بدون دلیل نیز بر اساس تحقیقات مورد نظر بخش مهمی از نشانه های افسردگی محسوب می شوند و بسیار مهم هستند.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر