چکاپ رایگان مغز

🔴 عوارض سکته مغزی!

 

 

دکتر مهدی دهقانی:

 

 

در اسلایدهای بعدی تصاویر ام آر آی و نقشه مغزی یکی از مراجعین به این مرکز را گذاشته ام.

 

مراجع محترم ما مرد میانسالی بود که بدنبال ضعف ناگهانی اندامهای راست و اختلال تکلم، در آی سیو مرکزمان بستری شد. این علائم در عرض ۴۸ ساعت رفع گردید و بیمار توانست خودش راه برود و صحبت کند.

 

 

بعد از بهبود علائم حرکتی، ایشان عوارض این سکته مغزی را بصورت اختلال در نام بردن اطرافیان، اختلال حافظه کوتاه مدت، اختلال در شناخت محیط اطراف، اختلال در عملکرد اجرایی، عدم آگاهی از بروز سکته و حواس پرتی نشان دادند.

 

 

تصاویر ام آر آی مغز ایشان در روز اول بیماری، نشاندهنده بروز یک سکته مغزی جدید در نواحی تحتانی تالاموس چپ بود. در ظاهر وسعت این سکته کوچک بوده است.

 

 

ولی تصاویر نقشه مغزی ایشان در پنجمین روز بعد از شروع سکته، نشان دهنده وسعت اختلالات شناختی ایجاد شده در عملکرد مغزی ایشان بود.

 

 

♻ در این نقشه مغزی نواحی سبزرنگ نرمال است. نواحی قرمز رنگ نشاندهنده زیاد بودن امواج و نواحی آبی نشاندهنده کم بودن امواج مغزی به نسبت جمعیت سالم و همسن است.

 

 

◀ نکته جالب توجه در این تصاویر این است که انجام QEEG در همان روزهای اول بروز سکته مغزی، میتواند وسعت اختلالات عملکردی ایجاد شده در مغز را نشان بدهد.

 

 

✳ این کاربرد مهم می تواند به پزشک معالج کمک کند تا پیش آگهی سکته را در آینده تخمین بزند و لذا در انتخاب درمان مناسبتر به بیمار کمک نماید.

 

🌍دوست دارید درباره تکنیکهای نوروتراپی بیشتر بدانید؟

 

◀ دکتر مهدی دهقانی متخصص بیماریهای مغز و اعصاب و ستون فقرات در کلینیک نوروتراپی بیمارستان پیامبران اقدام به تنظیم عملکرد مغز به کمک روشهای جدید نوروتراپی و بدون دارو می نمایند.

 

💠 آدرس بیمارستان پیامبران: ‌‌‌تهران، فلکه دوم صادقیه، خیابان آیت الله کاشانی، بلوار اباذر

 

⬅ تلفن دپارتمان نوروتراپی برای گرفتن وقت: 02148994577

 

ساعت تماس: روزهای اداری از ۹ صبح الی ۴ عصر

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر