چکاپ رایگان مغز

🔴 چراغ خطر مغز!

 

اصل این مقاله را در اینستاگرام دکتر دهقانی با تصاویر کاملتر بخوانید

 

دکتر مهدی دهقانی:

 

یکی از مناطق جالب مغز به لحاظ عملکردی، منطقه ای است به نام کورتکس سینگولیت قدامی. بعضی از پژوهشگران به این ناحیه "چراغ خطر مغز" میگویند.

 

 

این ناحیه مابین قسمتهای تصمیم گیرنده مغز و مراکز هیجان قرار دارد و یک وظیفه مهم آن اینست که "احتمال خطرات" را پیش بینی کرده و به ما گوشزد کند.

 

 

◀ اگر کارکرد این ناحیه ضعیف شود، فرد دچار اشتباهات متعدد و حواس پرتی میشود و اگر این ناحیه پرکار شود، فرد را دچار رفتارهای وسواسی میکند.

 

 

✳بیمار مورد معرفی در این پست، خانم مسنی است که بدنبال تشنج در مرکز ما بستری گردید. تصاویر ام آر آی مغز ایشان را در اسلاید دوم و سوم میبینید.

 

 

در این تصاویر مشخص است که ایشان در قشر ناحیه سینگولیت قدامی مغز دچار اختلال شده است. درگیری ناحیه شکل التهابی دارد و منشا تشنج در ایشان شده است.

 

 

⏪ اما سوال مهم اینجاست که آیا ناحیه مزبور دچار کم کاری شده است یا پرکاری؟ تصاویر ام آر آی نمیتواند در این مورد نظری بدهد. چون این تصاویر ساختار مغز را بررسی کرده و نمیتوانند عملکرد مغز را بسنجند.

 

 

لذا برای سنجش عملکرد ناحیه مزبور، از ایشان نقشه مغزی گرفتیم. بزودی و در پست بعدی این تصاویر QEEG را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

 

 

♻ حدس شما چیست؟ بنظرتان عملکرد این منطقه هشدار دهنده مغز در ایشان "کم کار" شده و به سمت نقص توجه خواهند رفت و یا این عملکرد "پر کار" شده و دچار وسواس خواهند شد؟؟

 

🔴 چراغ خطر روشن میشود!

 

دکتر مهدی دهقانی

 

در پست قبل شرح حال خانم مسنی را دادم که با حمله تشنج در مرکزمان بستری گردید. تصاویر ام آر آی مغز نشان داد که درگیری جدیدی در ناحیه "قشر سینگولیت قدامی" اتفاق افتاده است.

 

 

◀اما سوال مهم این بود که آیا منطقه مزبور پُرکار شده است یا کم کار؟ و این تغییر عملکرد چه تاثیری در زندگی ایشان خواهد گذاشت. برای بررسی عملکرد مغز در ناحیه مزبور از ایشان نقشه مغزی گرفتیم.

 

 

در اسلاید دوم قسمتی از نتایج QEEG ایشان را آورده ام. اسلاید سوم هم نقشه لورتا وی است.

 

 

تحلیل نقشه نشان داد که فعالیت منطقه سینگولیت در ایشان افزایش یافته است. این یافته با تشنج زا بودن ضایعه مزبور همخوانی دارد.

 

 

↩در پست قبل گفتم که یکی از مهمترین وظایف قشر سینگولیت قدامی مغز، پیش بینی بروز خطرات و آگاهی دادن قبل از موعد است. این ناحیه با نواحی مرتبط با هیجانات و تصمیم گیری در مغز ارتباط قوی دارد. وقتی فعالیت این قسمت، بیش از حد می گردد، باعث میشود که اعلام خطر بیمورد برای فرد روی داده و او را دچار رفتارهای وسواسی نماید.

 

 

♻ بنابراین در این بیمار احتمال دارد در آینده رفتارهای وسواس گونه ایجاد گردد. لذا لازم است علاوه بر درمان تشنج، پیگیری لازم و درمان بموقع از نظر وسواس نیز مد نظر باشد.

 

اصل این مقاله را در اینستاگرام دکتر دهقانی با تصاویر کاملتر بخوانید

 

🌍دوست دارید درباره تکنیکهای نوروتراپی بیشتر بدانید؟

 

◀ دکتر مهدی دهقانی متخصص بیماریهای مغز و اعصاب و ستون فقرات در کلینیک نوروتراپی بیمارستان پیامبران اقدام به تنظیم عملکرد مغز به کمک روشهای جدید نوروتراپی و بدون دارو می نمایند.

 

💠 آدرس بیمارستان پیامبران: ‌‌‌تهران، فلکه دوم صادقیه، خیابان آیت الله کاشانی، بلوار اباذر

 

⬅ تلفن دپارتمان نوروتراپی برای گرفتن وقت: 02148994577

 

ساعت تماس: روزهای اداری از ۹ صبح الی ۴ عصر

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر