برای درمان گردن درد می توان از تغذیه مناسب و همینطور دارو استفاده کرد. فقرات گردن متشکل از هفت استخوان است. استخوان ها به واسطه ضربه گیرهایی به اسم دیسک از هم جدا می شوند. مصرف برخی از غذاها سبب می شود تا سلامت استخوان ها حفظ شود.

توصیه غذایی برای گردن درد

اسیدهای چرب امگا3 به نوبه خود بهترین مواد غذایی برای گردن درد محسوب می شوند. این اسیدها در ماهی های آب سرد، ماهی خال خالی و ساردین وجود دارد. این ماده غذایی سبب می شود تا مواد شیمیایی التهابی در بدن کاهش یابد. در صورتی که علاقه ای به خوردن ماهی ندارید، می توانید از مکمل های روغن ماهی استفاده کنید. همینطور می توانید از تخم کتان و سبزیجات برای دریافت امگا 3 استفاده کنید.

آنتی اکسیدان ها و فیبر ها از دیگر مواد غذایی با کیفیت برای گردن درد محسوب می شوند. کسانی که روزانه 5 وعده سبزیجات و دو الی چهار وعده میوه مصرف می کنند قطعاً می توانند مشکل گردن درد را کاهش دهند. در لوبیا و غلات و میوه و سبزیجات نیز فیبر زیادی وجود دارد و این موضوع سبب کاهش عامل التهاب در بدن می شود. کلسیم و ویتامین دی از دسته مکمل های بسیار ارزشمند محسوب می شوند که می توانند گردن درد ناشی از فرسایش استخوان های مهره در گردن را از بین ببرند. در این راستا استخوان ها سالم نگه داشته می شوند. کلسیم می بایست یک بخش مهم از برنامه غذایی شما باشد. افراد برای جذب کلسیم مصرفی نیاز به ویتامین دی دارند. کلسیم و ویتامین دی در تخم مرغ بسیار وجود دارد.

ارزش منیزم نیز در سلامتی اسکلت بسیار زیاد است. در صورتی که به اندازه کافی منیزم دریافت نکنید، احتمال بروز گردن درد بیشتر خواهد بود. منیزیم یک ماده معدنی ضروری بوده و برای انقباض و شل شدن عضلات استفاده می شود. این ماده در میوه ها و همینطور سبزیجات و غلات وجود دارد. مقدار منیزیمی که در این زمینه در نظر گرفته می شود 400 میلی گرم روزانه است. این مقدار برای زنان بزرگسال 320 میلی گرم است.

مصرف روزانه آب را فراموش نکنید!

شاید باورش کمی سخت باشد، اما عدم دریافت کافی آب توسط بدن خود سبب بروز درد عضله می شود. زمانی که بدن دچار کم آبی شود، در نهایت الکترولیت ها با مشکل تعادل همراه می شوند. در این صورت مواد معدنی مورد نیاز برای عملکرد درست بدن فراهم نمی شود و مشکلات زیادی ایجاد می شود.

از غذاهایی که سبب التهاب می شوند دوری کنید!

برای اینکه درگیر گردن درد نشوید، باید به سراغ غذاهایی بروید که التهاب کمتری ایجاد می کنند. اسید آراشیدونیک و سایر چربی های اشباع شده در گوشت و محصولات لبنی در این لیست قرار دارند. بهتر است که محصولات لبنی پرچرب مثل کره و خامه را کاهش دهید. بیشتر غذاهای فراوری شده سرشار از چربی ها هستند. به جای این غذاهای التهاب زا می توانید از پروتئین استفاده کنید. مثلاً ماهی، آجیل و لوبیا در این لیست قرار دارند. نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که سیگار کشیدن سبب می شود که سلامت استخوان به خطر بیفتد و در نهایت گردن درد بسیار مشکل ساز شود. الکل سبب می شود که کلسیم و منیزیم از طریق ادرار دفع شود.

داروهای مناسب گردن درد

بسیاری از افراد از گردن درد و دردهای مربوط به پشت گردن ناراحت هستند. پماد برای گردن درد و همینطور یک سری داروهای خاص استفاده می شود اما روش قطعی نخواهد بود. مسکن ها بین 20 الی 30 درصد می توانند سبب کاهش گردن درد شوند. مثلاً ایبوپروفن و استامینوفن در این لیست قرار دارند. داروهای متعددی از مسکن ها تا داروهای ضد التهابی مثل استروئید وجود دارند که سبب می شود گردن درد کاهش پیدا کند. با توجه به میزان درد و نوع دیسک گردن ممکن است داروها ترکیبی استفاده شود.

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند بروفن، و ادویل و همینطور ناپروکسن در لیست داروهای اصلی در کاهش درد و التهاب محسوب می شود. دقت کنید این داروها ممکن است یک سری عوارض جدی مثل خونریزی معده داشته باشد. بازدارنده COX-2 مانند سلبرکس نیز نسل جدیدی از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی محسوب می شود. البته برای دریافت این داروها نیاز به نسخه پزشک دارید. این داروها یک عوارض جانبی کمتری دارد. داروهای NSAIDS به همراه داروهای دیگر نباید استفاده شود.

در مورد مسکن های مخدر چقدر اطلاعات دارید؟

مخدرها مانند کدئین و اکسی کدون سبب می شود که درد تا حد زیادی کاهش پیدا نماید. زمانی که داروهای غیر مخدر تاثیر زیادی نگذارند، با نظارت و تجویز پزشک از مسکن های مخدر استفاده می شود. این داروها می توانند یک سری عوارض مثل یبوست و تنگی نفس داشته باشند. استروئید ها مانند پردنیزولون نیز سبب کاهش التهابات می شود. این داروها به صورت خوراکی مصرف می شوند. همچنین این داروها گاه به صورت مستقیم در ناحیه دردناک تزریق می شوند. از سوی دیگر این داروها به صورت کوتاه مدت درد گردن را آرام می کنند. شایع ترین عوارض جانبی آنها نیز عفونت و سردرد و خونریزی است.

پماد برای گردن درد

پمادهای مختلف برای گردن درد تجویز می شود. این پمادها می توانند سبب افزایش جریان خون شده و در نهایت به دردهای مفاصل کمک زیادی کند. پیروکسیکام و متیل سالیسیلات از دسته پمادهای مناسب برای درمان درد مفصل محسوب می شود. عضلات و استخوان ها نباید درگیر التهاب شوند. پماد ضد التهاب غیر استروئیدی می تواند برای تسکین دردهای موضعی عضلانی یا مفاصل بهترین گزینه محسوب شود. حساسیت پوستی از عوارض مهم این داروها محسوب می شود.

آیا ورزش برای گردن درد تسکین است؟

گاه پزشک بر اساس شرایط شخص یک سری ورزش های لازم را ارائه می دهد. به این ترتیب یک سری از ورزش های خاص می تواند برای بهبود درد گردن مفید باشد. دردهای مربوط به گردن معمولاً نیاز به درمان دارویی دارند. درمان دارویی در این زمینه می تواند کاملاً اثر بخش به نظر برسد. در نهایت یک نکته مهم را بدانید که گردن درد می تواند یک رویکرد مهم و ارزشمند محسوب شود. درد گردن در نهایت به واسطه دارو و تکنیک های خاص درمان شده و هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

درد میگرن کجای سر است؟【به همراه عکس】+نشانه های اصلی

آیا درد پشت سر خطرناک است؟【6 علت اصلی درد پشت سر】

قرص توپیرامات برای میگرن؛ آیا کار ساز است؟

علت سردرد پشت سر✔️چی بخوریم؟درمان سریع +خانگی!

5 راهکار کاربردی درمان فوری سردرد شدید در 1402

10 تا از بهترین دکترهای متخصص میگرن در 1402

10 دکتر برتر متخصص میگرن کودکان در سال 1402

10 تا از بهترین دکترهای سردرد در تهران که باید بشناسید!

10 متخصص سردرد خوشه ای در سال 1402

بررسی جامع علت سنگینی دست

درمان سنگینی پا در ام اس

علت به وجود امدن میگرن چیست؟

بهترین دارو برای سندروم پای بیقرار چیست؟

5 قرص مسکن قوی که سر درد را کاهش می دهد

برای گردن درد چی خوبه بخوریم؟

بهترین قرص برای درد بازو چیست؟

بهترین پمادها برای گردن درد کدامند

میگرن عصبی چیست؟【علت،علائم،درمان】در سال 2023!

راهکار درمان سردرد میگرنی در منزل【سریع و واقعی】دکتر دهقانی

8 قرص معروف میگرن + معرفی بهترین قرص!!!

ارگوتامین سی چیست؟مقدار و نحوه مصرف+عوارض!!!

میگرن چیست؟ (انواع، علائم، عوارض، درمان)

سردرد میگرنی چیست؟ علایم و راهکارهای درمان

میگرن چشمی چیست؟ علایم عوارض و روشهای درمان

علائم میگرن【15 نشانه شایع!!!】 + راهکار درمان 2023

بهترین قرص گردن درد چیست؟[هر آنچه باید از بهبود گردن درد بدانید]

بهترین روش صحیح خوابیدن برای کمر درد【اصول خوابیدن】رفع و کاهش درد

پیش درآمد (اورای) میگرن: اینستاگرام

سردرد در کودکان: اینستاگرام

پرسش و پاسخ: درد گردن و دیسک گردن

خرافات و واقعیت ها در مورد کمر درد

بهترین قرص برای آرتروز گردن【برترین مسکن 】رفع درد گردن و دیسک!!

گردن درد غیر اختصاصی (شایعترین علت درد گردن)

میلوپاتی گردن【آسیب حاد نخاعی】چیست؟ + علل حاد ضربه اي !!

آرتروز گردن چیست؟

انواع و علل گردن درد چیست؟

نکات مهمی که در مورد سردرد بهتر است بدانید

چه نوع سردردهایی جدی و خطرناک هستند؟

معرفی سردرد های تنشی

تنگی کانال نخاعی در کمر

شایعترین دلایل کمردرد

محل درد در انواع سردرد

سردرد میگرنی چیست؟

چه زمانی برای سردرد میگرنی به پزشک مراجعه کنیم؟