چکاپ رایگان مغز

 

اگر مدت زمان بروز علائم ام اس را به خوبی بدانیم، می توانیم جلوی این بیماری را تا حد زیادی بگیریم. حقیقت این است که بیماری ام اس تا حدودی خاموش است اما پس از گذشت دوره کوتاهی، نشانه های اولیه مشخص می شود. نکته مهمی که باید بدانید این است که علائم ام اس متغیر و غیر قابل پیش بینی است به طوری که هیچ دو شخص مبتلا به ام اس علائم دقیقاً یکسانی ندارند. پس می بایست دایره اطلاعاتمان را در این زمینه گسترش دهیم.

 

 

 

 

مدت زمان بروز علائم ام اس (نشانه های اولیه)

یکی از علائم مهم ام اس تاری دید است. البته این تاری با درد نیز همراه است و نکته مهم اینکه تنها یک چشم شما این مشکل را دارد. پس به نشانه های اولیه دقت بالایی داشته باشید و سعی کنید شرایط را به شکلی دنبال کنید که جلوی خطرات بزرگ را زودتر بگیرید. معمولاً چشم درد با تاری دید که در یک چشم رخ می دهد اگر بیش از 2 روز ادامه دار باشد می بایست سریعاً به پزشک مراجعه کنید و شرح حال خود را اعلام نمایید.

بگذارید یک مثال جالب برای شما بزنیم. بسیاری از افرادی که به بیماری ام اس مبتلا هستند این طور ارزیابی می کنند که انگار یک عینک آفتابی روی چشمشان است و یک لکه روی آن وجود دارد و مانع دید است. این مثالی است که توسط بسیاری از افرادی که درگیر ام اس هستند شنیده می شود.

 

به دنبال بررسی مدت زمان بروز علائم ام اس، به فلج صورت رسیدیم. فلج صورت به این صورت است که یک سمت از صورت شما به صورت موقت فلج می شود و یا افتاده به نظر می رسد. این علامت را می بایست جدی بگیرید. البته که فلج صورت شرایط متفاوتی دارد اما به طور کلی این نشانه طی یکماه روی صورت کم کم پدیدار می شود و باید بررسی های لازم از نظر ارتباط با ام اس روی آن صورت بگیرد.

 

بی حسی مدام اندام های بدن چیزی است که به سراغ افراد عادی نیز می آید مثلاً اگر مدت طولانی در یک وضعیت نامناسب بنشینیم، احساس بی حسی یا گزگز در پا یا بازو خواهیم داشت. این در حالی است که اگر بیحسی دست یا پا مداوم بود و بیش از یک الی دو روز ادامه دار ماند، می بایست به مشکل ام اس در بدن شک کرد. مدت زمان بروز علائم ام اس در برخی از افراد سریع و در برخی دیگر کمی طولانی تر است و با تاخیر همراه است.

 

 

 

مدت زمان بروز علائم ام اس (نشانه های پیشرفته)

سرگیجه یکی از نشانه های مهم ام اس محسوب می شود. البته سرگیجه دلایل مختلفی دارد. اما اگر سرگیجه ناشی از ام اس باشد به صورت معمول، شدیدتر است و به مدت چندین روز ادامه می یابد. مثلاً اینطور می توان مثال زد که شما در حین راه رفتن به صورت ناگهانی تعادل خود را از دست می دهید  و سرگیجه می گیرید. مدت زمان بروز علائم ام اس پیشرفته کمی متغیر است، برخی از افراد از همان روزهای اول با سرگیجه دست و پنجه نرم می کنند و برخی نیز پس از گذشته چندین ماه دچار سرگیجه می شوند. بنابراین این موضوع می بایست در هر شخص به صورت کاملاً دقیق بررسی شود. بعضی حملات سرگیجه میتوانند خطرناک باشند و اگر جدی گرفته نشوند سبب آسیب به شخص خواهند شد و مشکل ساز می شوند.

بسیاری از علائم بیماری ام اس غیر قابل پیش بینی هستند. به این ترتیب می بایست توجه و دقت زیادی نسبت به نشانه های جزئی داشت.

 

 

مدت زمان بروز علائم ام اس در بانوان

علائم ام اس در بین بانوان بیشتر در راستای سطح هورمون ها ارزیابی می شود. برخی از محققان بر این باور هستند که اگر میزان تستوسترون در شخص کم باشد، احتمال ابتلا به این پدیده وجود دارد و به همین دلیل بیماری ام اس در خانمها شایعتر از آقایان است. مثلاً برای بررسی مدت زمان بروز علائم ام اس در بانوان می بایست مشکلات قاعدگی آنها را در نظر داشت.

علائم ام اس در دوره قاعدگی برخی از بانوان افزایش می یابد، یعنی زمانی که سطح هورمون استروژن کمتر می شود. از سوی دیگر بانوان درگیر ضعف، افسردگی، و همینطور عدم تعادل خواهند بود. مدت زمان بروز علائم ام اس در بانوان از یک هفته الی 5 ماه متغیر است و بسته به شرایط شخص مشخص می شود.

مدت زمان بروز علائم ام اس در بانوان یائسه کمی متغیر است. به طور کلی گاهی علائم ام اس پس از یائسگی در خانم ها بدتر می شود و سبب کاهش سطح استروژن خواهد شد.

مدت زمان بروز علائم ام اس در بانوان باردار

پیش از اینکه در مورد مدت زمان بروز علائم ام اس در زنان باردار صحبت کنیم باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که ام اس هیچ تاثیری روی باروری ندارد. یعنی زنانی که مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس هستند نیز می توانند به سادگی باردار شوند. شانس بروز علائم ام اس معمولاً در سه ماهه دوم یا سوم بارداری بسیار کاهش می یابد اما پس از زایمان شرایط به حالت اول باز خواهد گشت.

 

 

عوامل موثر بر مدت زمان بروز علائم ام اس

یک سری فاکتورهای مهم وجود دارد که بر مدت زمان بروز علائم ام اس تاثیر می گذارد. مثلاً اولین فاکتور، سیستم ایمنی بدن است. به این ترتیب که اگر سیستم ایمنی بدن دچار نقص شود در نهایت به بخش عصبی مرکزی حمله شده و در نهایت مشکل ام اس ایجاد می شود.

مورد بعدی ژنتیک است. یک سری ژن ها در بروز بیماری ام اس نقش مهمی دارند. بسیاری از افراد این بیماری را از پدر، مادر و یا خواهر و برادر خود به ارث می برند.

محیط نیز از دیگر مواردی است که روی بیماری ام اس تاثیر می گذارد مثلاً کمبود ویتامین D سبب می شود که بیماری ام اس در افراد گسترده تر شود و مشکلات زیادی ایجاد نماید.

در یک نگاه کلی مشخص شده است که بیماری ام اس از دسته بیماری هایی است که اگر به دقت مورد ارزیابی قرار نگیرد، مشکل ساز می شود پس به مدت زمان بروز علائم ام اس دقت کنید و سعی کنید نشانه ها را جدی بگیرید. 

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

بیماری ام اس چیست؟

علت به وجود آمدن بیماری ام اس چیست؟

چند تا از علائم ام اس که در زنان بیشتر دیده می شود

آیا گزگز دست و پا نشانه ام اس است؟

مدت زمان بروز علائم ام اس چقدر است؟

عاقبت بیماری ام اس چیست؟ آیا کشنده است؟

باید و نبایدهای تست ام اس در خانه

6 راهکار تشخیص خانگی ام اس

چگونه با ام اس عمر طبیعی داشته باشیم؟

راهنمای جامع درمان ام اس[در طب مدرن و سنتی]

15 علامت ام اس در خانم ها که نباید نادیده گرفته شود

انقباض عضلات چرا رخ میدهد؟[بررسی دلایل منقبض شدن عضله]

لکه سفید روی مغز نشانه چیست؟ 【دکتر دهقانی】

علائم ام اس خوش خیم چیست؟【جدیدترین راه درمان】+ ویژگی ها و تشخیص

عواقب بیماری ام اس【4 عارضه اصلی】 + عوامل ایجاد کننده ام اس

میزان فلج شدن بیماران ام اس [نشانه های بیماری MS] + درمان ام اس

بیماری ام اس چیست؟【 همه چیز در باره ام اس 】نشانه ها وعلائم آن

توهم بیماری ام اس【10 نشانه خاموش】حتما مطالعه کنید!!!-دکتر دهقانی

طب سنتی و درمان بیماری ام اس؛ قسمت اول: طبقه بندی شاخه ها

طب سنتی و درمان بیماری ام اس؛ قسمت دوم: راز جذابیت طب سنتی

طب سنتی و درمان بیماری ام اس؛ قسمت سوم: در بوته آزمایش

طب سنتی و درمان بیماری ام اس؛ قسمت چهارم: مصرف آگاهانه

طب سنتی و درمان بیماری ام اس؛ قسمت پنجم: درمانهای بررسی شده.

خرافات و واقعیتها در مورد ام اس (بخش دوم)

خرافات و واقعیتها در مورد ام اس (بخش اول)

پرسش و پاسخ: بیماری ام اس (مولتیپل اسکلروز)

درمان بیماری ام اس (مولتیپل اسکلروز)

بیماری ام اس چگونه پیشرفت می کند؟

چشم انداز (پیش آگهی) بیماری ام اس چگونه است؟

نحوه تفسیر ام آر آی مغز ام اس و راه های تشخیص آن

علایم بیماری ام اس (مولتیپل اسکلروز)

بیماری ام اس (مولتیپل اسکلروز) چیست؟

اینفوگرافیک: علایم بیماری ام اس یا مولتیپل اسکلروز

سوالات رایج درباره بیماری ام اس

طب مکمل در درمان بیماری ام اس

10 / 10
از 1 کاربر