چکاپ رایگان مغز

 

علت سنگینی پا از نظر متخصصان

 

علت سنگینی پا در یک نگاه

وقتی علت سنگینی پا را بدانید روش های درمان برای شما قابل قبول تر خواهد بود. اینکه مدتها ورزش نکرده اید و یک روز کامل را به فعالیت های سنگین ورزشی اختصاص داده اید ممکن است احساس سنگینی در پاهای خود داشته باشید که امر طبیعی است. منظور ما از سنگینی پا چیز دیگری است. شخص احساس می کند که پاهایی با وزن بالا دارد. حرکت برای او بسیار دشوار می شود و همیشه از سنگینی پا گلایه دارد. در این راستا نیاز است علت سنگینی پا بررسی شود.

 

 

 

ارتباط سندروم پای بی قرار و سنگینی پا

بررسی ها نشان داده است که به طور کلی سنگینی پا دلایل مختلفی دارد که یکی از دلایل سندروم پای بی قرار بر اساس عصبی بودن است. این مشکل در نهایت سبب می شود که نتوانید کنترل درستی روی پاهای خود داشته باشید. وقتی پاهای شما بیش از اندازه لرزش داشته باشد و حرکت درستی ایجاد نشود ممکن است که احساس سنگینی در شما رخ دهد. به طور کلی این بیماری نیاز به کنترل دارد.  تکان دادن بیش از اندازه پاها سبب می شود که عصب های پا درگیر شوند. زمانی که عصب پا درگیر شود در واقع شما احساس خوبی در پاها نخواهید داشت.

 

CVI چیست؟

در خصوص مهمترین علت سنگینی پا باید به مشکل نارسایی مزمن وریدی یا CVI نیز اشاره کرد. البته برای اینکه این بیماری واضح تر شود باید توضیحات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم. موضوع اول این است که فشار جاذبه سبب می شود که قلب بیشتر کار کند. در واقع این رویکرد سبب می شود که خون از طریق پاها به قلب برسد. اینکه می گویند پا قلب دوم انسان است برگرفته از همین موضوع است. در واقع پا دارای یک سری دریچه های یک طرفه است که سبب می شوند تا خون به قلب برسد و برگشت نداشته باشد. در صورتی که شخص مشکل CVI ضعیف داشته باشد در نهایت احساس خستگی و تورم در او ایجاد می شود. در پای او رگ های عنکبوتی نیز شکل می گیرد. این مشکل یکی از اصلی ترین علت سنگینی پا است که نیاز به درمان اساسی توسط پزشک دارد.

اگر شغل شما به صورتی است که مدت زمان زیادی را سرپا می ایستید، به این مشکل دچار هستید. ایستادن می تواند رگ های پایین ساق را درگیر کند و پا عملکرد درست نداشته باشد و در نهایت علت سنگینی پا مشخص شود. در چنین شرایطی نیاز است که ورزش مناسبی داشته باشید. سعی کنید جلوی وزن اضافه خود را بگیرید. شیوه زندگی خود را تغییر دهید. شیوه زندگی کم تحرک سبب می شود که مشکلات شما بیشتر شود. بهتر است روتین خاصی برای خود داشته باشید.

 

 

وجود چاقی در پاها

وجود چاقی در پاها یکی از مهمترین علت سنگینی پا محسوب می شود. برخی از افراد از نظر هارمونی بدن دچار ایراد هستند. در صورتی که پای شما بسیار چاق است ممکن است در نهایت به بیماری سنگینی پا دچار شوید. در واقع پاهای سنگین مشکل در گردش خون دارند و این موضوع سبب می شود که در نهایت روی بخش های دیگر از بدنشان نیز تاثیرگذار باشد. ورزش می تواند بدن شما را خوش فرم نگه دارد. دقت کنید که پاهای چاق سبب می شود که عضلات و تاندون های پا دچار مشکل شوند و این موضوع در نهایت برای شما مساله ساز است. بانوان باردار در طول بارداری مشکل سنگینی پا را احساس می کنند. البته افزایش وزن در بارداری یکی از دلایل این مشکل است. یکی دیگر از موارد مهم که باید بررسی شود تغییر سطح هورمون در شخص است. به هر حال شخص می بایست بتواند وضعیت بدنی خود را به درستی بسنجد.

 

 

آیا استرس علت سنگینی پا است؟

بله! استرس برای همه بخش های بدن مساله ساز است. به طور کلی استرس سبب می شود که بخش های مختلفی از بدن شما درگیر شود. از یاد نبرید که هرچه روحیه اضطرابی کمتری داشته باشید می توانید تمرکز بهتری روی بدن خود داشته باشید و در نهایت مشکلاتی اعم از سنگینی پا برای شما رخ نمی دهد. در صورتی که تغییر رنگ در ناحیه پا رخ دهد و یا احساس سرما در پا داشته باشید قطعاً با مشکل سنگینی پا روبرو هستید. دقت کنید که علت سنگینی پا گاه به دلیل فشارهای عصبی زیادی است که زندگی به شما وارد کرده است. سعی کنید همه این موارد را به طور دقیق بررسی کنید. از یاد نبرید که سنگینی پا در افراد میانسال به سختی برطرف می شود. اگر سنگینی پا با تورم همراه باشد در نهایت مساله ساز می شود. تغییر رنگ در بخش های مختلف پا از مواردی است که باید سنجیده شود.

 

درمان هایی که پیش روی شماست!

زمانی که علت سنگینی پا مشخص شود یکی از روش های درمانی این است که پاهای خود را بالا ببرید. دقت کنید که مجبور نیستید این کار را به سختی انجام دهید. تا حدی که برایتان مقدور است این روال را تکرار کنید. قطعاً نتیجه خوبی خواهید گرفت. از یاد نبرید که به طور کلی شما می بایست وضعیت بدنی خود را نرمال نگه دارید تا بتوانید با مشکلات بدنی کنار بیایید. 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
8 / 10
از 1 کاربر