درمان سنگینی پا در ام اس

وقتی صحبت از درمان سنگینی پا در ام اس است به این معنی نیست که دارو مصرف کنید و پس از یک دوره دیگر خبری از بیماری ام اس نباشد! درمان ام اس یعنی بتوانید به واسطه یک سری تکنیک های مهم این بیماری را کنترل کنید. بنابراین کنترل بیماری ام اس از موارد پر اهمیت محسوب می شود و باید به دقت ارزیابی شود. درمان ام اس در سال های اخیر توسط بسیاری از محققان سنجیده شده است.

برای درمان سنگینی پا در ام اس کارهای مختلفی انجام میشود. اول باید پزشک مطمئن شود که علت سنگینی پا خود بیماری ام اس است و دلایل دیگر، مثل دیسک کمر و سیاتیک، مطرح نباشد. سپس بر حسب شدت و زمان علامت درمانهای مختلفی انجام میشود. مثلا درمان سنگینی پا که جدید شروع شده با مشکلات مزمن فرق دارد. همچنین شدت بیماری ام اس هم در انتخاب روش درمان تاثیر دارد.

ام اس خوش خیم یا خفیف

حقیقت این است که اگر ام اس خوش خیم باشد راحت تر درمان می شود! به طور کلی ام اس بیماری است که برای مدت زمان بسیار طولانی فرد را درگیر می کند. سیستم ایمنی بدن او دچار اختلال می شود. یعنی نمی تواند سیستم عصبی مرکزی را به درستی شناسایی نماید. این بیماری به قدری پیشرفت پیدا می کند که در نهایت نخاع شخص آسیب می بیند. اما اصل صحبت ما در این قسمت درمان ام اس خوش خیم است. منظور از خوش خیم بودن این است که هنوز بیماری وارد مراحل عجیب و غریب نشده است. اگر بدن شما هنوز مختل نشده و می تواند بسیاری از امورات به درستی کنترل کند و به نوعی تعادل بدن شما بهم نخورده است یعنی درمان ام اس امکانپذیر است و کافیست در این زمینه جوانب را بسنجید. بهترین زمان درمان ام اس خوش خیم زمانی است که بدن هنوز می تواند کنترل خوبی روی خود داشته باشد.

روش های درمان سنگینی پا در ام اس

یکی از روش های مهمی که برای درمان ام اس در نظر گرفته می شود استفاده از دارو است. داروهایی که توسط پزشک ارائه می شود می تواند سرعت این بیماری را کاهش دهد. رژیم غذایی خوب و ورزش نیز می تواند به درمان ام اس کمک کند. به طور کلی کسانی که درگیر این بیماری هستند باید تحت نظر پزشک سعی کنند از غذاهای سالم استفاده نمایند. هرچه سطح کیفیت زندگی بهتر شود در نهایت می تواند به کنترل بهتر بیماری کمک کند. ورزش هایی که به صورت روتین به افراد پیشنهاد می شود نیز بخش مهمی از روال اجرایی ام اس هستند. دقت کنید که معاینات منظم توسط پزشک سبب می شود تا بتوانید به شکل روتین ورزش کنید و مشکلی نداشته باشید. سنجش هایی نیز در این زمینه صورت می گیرد که می تواند سطح بیماری شما را مشخص نماید.

آیا مشکلات بینایی و گفتاری ام اس درمان دارد؟

در صورتی که بیماری ام اس در شما به قدری پیشرفت کرده است که سبب بروز مشکلات بینایی شده است می بایست سعی کنید همه جوانب را بسنجید. دقت کنید که به طور کلی مشکلات بیماری می بایست توسط پزشک در نظر گرفته شود. در صورتی که درگیر دوبینی هستید این مشکلات بیشتر و بیشتر می شود. اگر فکر می کنید که حرکت غیر ارادی در چشم ها دارید نیاز است که مشکلات بینایی شما به صورت دقیق توسط پزشک ارزیابی شود. گاه با عینک های مخصوص مشکلات بینایی برطرف می شود و تا حدودی پروسه درمان ام اس شکل می گیرد.

درمان ام اس برای کسانی که درگیر مشکلات گفتاری هستند کمی  طولانی است. در واقع زمانی که بیماری ام اس روی مغز تاثیر بگذارد می تواند مشکلاتی در تکلم شخص ایجاد کند. دس آرتری نام پزشکی این مشکل است. دقت کنید که به طور کلی ام اس در این راستا از خفیف تا شدید ارزیابی می شود. مثلاً شخص در صحبت کردن دچار لکنت می شود. بین کلمات و هجاها مکث های طولانی دارد. گفتار او مانند قبل طبیعی نیست و همه این موارد در نهایت روی شرایط گفتاری او تاثیر می گذارد. در این زمینه باید از گفتار درمانی استفاده شود و سعی شود همه جوانب سنجیده شود.

درمان ام اس به کمک تشخیص درست

تشخیص درست بیماری ام اس سبب می شود که درمان آن با دقت بالایی صورت بگیرد. اولین موضوعی که در این زمینه ارزیابی می شود. اسکن ام آر آی است. اسکن ام آر آی میتواند وضعیت مغز را مشخص کند و ضایعات فعال و غیر فعال را نیز به درستی ارزیابی می کند. روش های دیگری نیز برای تشخیص درست این بیماری وجود دارد. مثلاً VEP یا نوار چشم یکی از روش های درست تشخیص محسوب می شود. این کار مربوط به انسجام نوری است که لایه های عصبی مربوط به پشت چشم مدنظر قرار می گیرد. در این روش درمان ام اس پیشرفته نیز تا حدودی امکانپذیر است.

در صورتی که نیاز به درمان ام اس نخاعی باشد می بایست ناهنجاری مربوط به مایع نخاعی از سوی پزشک بررسی شود. دقت کنید که بیماری عفونی در این زمینه اهمیت زیادی دارند و باید جستجوی دقیقی در نظر گرفته شود. آزمایش خون نیز می تواند تا حدودی برای تشخیص درست این بیماری مناسب باشد.

جمع بندی

درمان سنگینی پا در ام اس به صورت دائمی وجود ندارد. اما داروها و روش های تشخیصی که در این زمینه وجود دارد کمک می کند تا بتوانید این بیماری را دقیق تر از قبل ارزیابی کنید. دقت کنید که مشکل در تمرکز از مواردی است که باید جدی گرفته شود.

درد میگرن کجای سر است؟【به همراه عکس】+نشانه های اصلی

آیا درد پشت سر خطرناک است؟【6 علت اصلی درد پشت سر】

قرص توپیرامات برای میگرن؛ آیا کار ساز است؟

علت سردرد پشت سر✔️چی بخوریم؟درمان سریع +خانگی!

5 راهکار کاربردی درمان فوری سردرد شدید در 1402

10 تا از بهترین دکترهای متخصص میگرن در 1402

10 دکتر برتر متخصص میگرن کودکان در سال 1402

10 تا از بهترین دکترهای سردرد در تهران که باید بشناسید!

10 متخصص سردرد خوشه ای در سال 1402

بررسی جامع علت سنگینی دست

درمان سنگینی پا در ام اس

علت به وجود امدن میگرن چیست؟

بهترین دارو برای سندروم پای بیقرار چیست؟

5 قرص مسکن قوی که سر درد را کاهش می دهد

برای گردن درد چی خوبه بخوریم؟

بهترین قرص برای درد بازو چیست؟

بهترین پمادها برای گردن درد کدامند

میگرن عصبی چیست؟【علت،علائم،درمان】در سال 2023!

راهکار درمان سردرد میگرنی در منزل【سریع و واقعی】دکتر دهقانی

8 قرص معروف میگرن + معرفی بهترین قرص!!!

ارگوتامین سی چیست؟مقدار و نحوه مصرف+عوارض!!!

میگرن چیست؟ (انواع، علائم، عوارض، درمان)

سردرد میگرنی چیست؟ علایم و راهکارهای درمان

میگرن چشمی چیست؟ علایم عوارض و روشهای درمان

علائم میگرن【15 نشانه شایع!!!】 + راهکار درمان 2023

بهترین قرص گردن درد چیست؟[هر آنچه باید از بهبود گردن درد بدانید]

بهترین روش صحیح خوابیدن برای کمر درد【اصول خوابیدن】رفع و کاهش درد

پیش درآمد (اورای) میگرن: اینستاگرام

سردرد در کودکان: اینستاگرام

پرسش و پاسخ: درد گردن و دیسک گردن

خرافات و واقعیت ها در مورد کمر درد

بهترین قرص برای آرتروز گردن【برترین مسکن 】رفع درد گردن و دیسک!!

گردن درد غیر اختصاصی (شایعترین علت درد گردن)

میلوپاتی گردن【آسیب حاد نخاعی】چیست؟ + علل حاد ضربه اي !!

آرتروز گردن چیست؟

انواع و علل گردن درد چیست؟

نکات مهمی که در مورد سردرد بهتر است بدانید

چه نوع سردردهایی جدی و خطرناک هستند؟

معرفی سردرد های تنشی

تنگی کانال نخاعی در کمر

شایعترین دلایل کمردرد

محل درد در انواع سردرد

سردرد میگرنی چیست؟

چه زمانی برای سردرد میگرنی به پزشک مراجعه کنیم؟