چکاپ رایگان مغز

 

سنگینی پا چیست و چطور برطرف می شود؟

 

مقدمه

تا به حال برای شما پیش آمده که احساس سنگینی پا داشته باشید؟ حس کنید که پاها وزنه های سنگینی را حمل می کنند و به اصطلاح در راه رفتن احساس خوبی نداشته باشید. احساس سفتی، وزن داشتن و خستگی از مواردی است که کسانی که درگیر مشکل سنگینی پا هستند، بارها با آن روبرو می شوند. حال سوال اینجاست که این سنگینی از کجاست و بر چه اساسی ایجاد می شود. اینکه تصور می کنیم به پاهایمان وزنه های چند کیلویی وصل شده است به چه معنی است؟

 

 

علائم مربوط به سنگینی پا

در خصوص مهمترین علائم سنگینی پا یک سری گزینه ها مدنظر قرار می گیرد. اولین مورد احساس تورم در پا است. یعنی شما احساس می کنید که سایز پای شما بزرگ تر شده است و ورم زیادی کرده است. احساس خستگی در پاها دارید، درست مانند فوتبالیستی که سالهاست در این راستا فعالیت می کند. گاه وضعیت وخیم تر می شود به طوری که احساس گزگز یا بی حسی در پاهای خود دارید. پاهای شما سوزن سوزن می شود و این احساس به صورت دوره ای تکرار می شود. احساس درد از دیگر نشانه های مربوط به سنگینی پا محسوب می شود. گرفتگی عضلات نیز در سنین بالا رخ می دهد. یعنی شخص در زمان راه رفتن احساس خوبی ندارد. احساس درد گاهی وجود دارد و گاهی نیز کمتر می شود. همه این موارد علائم مهم سنگینی پا هستند.

 

 

علت سنگینی پا

حال برسیم به بررسی دلایل مهم سنگینی پا که شاید برای شما هم سوال باشد. یکی از موارد رگ های واریسی است. در واقع وجود بیماری واریس در پا از مواردی است که شخص در نهایت احساس سنگینی در پاهای خود دارد. یعنی رگ های داخلی در بخش زانو تغییر رنگ می دهند و کاملاً مشخص است که متورم شده و سایز بزرگتری دارند. واریس به طور کلی هم به واسط اضافه وزن صورت می گیرد و هم برای کسانی که درگیر سالخوردگی هستند دیده می شود. نشستن طولانی مدت بر اساس کار زیاد و یا به واسطه شرایط زندگی متفاوت نیز سبب بروز واریس می شود. در صورتی که به راه رفتن خود دقت نکنید این مشکل بزرگتر می شود.

ورزش کردن غیر اصولی و بیش از حد نیز از دیگر مواردی است که سبب می شود تا احساس سنگینی پا داشته باشید. مثلاً کسانی که تا به حال ورزش نکرده اند اما پس از چند روز خود را مجبور به تمرین های شدید ورزشی می کنند درگیر واریس پا می شوند و یا مشکل سنگینی پا برایشان رخ می دهد. عضلات باید در شرایط درست و اصولی فرصت ورزش کردن داشته باشند. دوچرخه سواری نیز در این راستا می تواند منجر به مشکل سنگینی در پا شود.

کسانی که درگیر بیماری های عروقی هستند اغلب مشکلات مربوط به تنگی عروق را تجربه می کنند. در واقع این مشکل مربوط به تجمع چربی در دیواره رگ ها است. این روند سبب می شود که عبور خون با دشواری روبرو شود. سنگینی پا به واسطه این مشکلات نیز دیده می شود. در صورتی که مشکل فشار خون بالا دارید، سیگاری هستید و یا از دیابت رنج می برید، قطعاً باید فکری به حال خود نمایید. این مشکلات رفته رفته می بایست برطرف شوند.

 

روش های پیشگیری از سنگینی در پا

در صورتی که به دنبال بهترین روش پیشگیری از مشکل سنگینی پا هستید می بایست چندین موضوع را بررسی کنید. سعی کنید برای مدت طولانی در یک مکان وضعیت ایستاده نداشته باشید. این موضوع برای نشستن های طولانی مدت نیز مسئله ساز می شود. در واقع وضعیت گردش خون شما در این راستا با مشکل روبرو می شود.

از سوی دیگر بهتر است که استراحت کافی کنید و ورزش کردن را به شکل اصولی دنبال کنید. ورزش کردن در این زمینه می تواند به بهبود گردش خون در بدن شما کمک کند. دقت داشته باشید که اضافه وزن برای شما مساله ساز است پس سعی کنید مشکل اضافه وزن خود را حل کنید. کفش مناسب پیاده روی داشته باشید و ماساژ درمانی را فراموش نکنید.

 

 

 

آیا درمان سنگینی پا امکان پذیر است؟

برای درمان بیماری سنگینی پا چندین راه وجود دارد. روش اول این است که سعی کنید یک روتین مشخص برای خود در نظر بگیرید. هرچه پیاده روی نرم تر و اصولی تری داشته باشید درمان سنگینی پا برای شما سریع تر خواهد بود. پزشک در این راستا می تواند یک سری زانوبندهای مخصوص به شما ارائه دهد. زانوبند کمک می کند تا بتوانید وضعیت اختلال جریان خون در رگها را به بهترین نحو پیش ببرید. از یاد نبرید که درمان واقعی سنگینی پا می تواند یکی از اصول پیشرفته و حائز اهمیت باشد و در بهترین شرایط می توانید موقعیت خود را به صورت کاملاً اصولی در نظر بگیرید. بهتر است کارهای سنگین را کنار بگذارید و سعی کنید مراقب بدن خود در شرایط مختلف باشید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر