علت سنگینی دست گاهی مشخص است و گاهی بسیار پنهان! در ابتدا باید مشخص شود که علت سنگینی دست چیست. چطور ممکن است که دست ها احساس ناکافی بودن داشته باشند و یا بیش از اندازه سنگین به نظر برسند؟ دلایل مختلفی در خصوص علت سنگینی دست وجود دارد. البته نشانه ها نیز فرق دارد. مثلاً گاه عصب های دست درگیر شده است. گاه دیده می شود که ستون فقرات بر اساس آسیب های مختلف درگیر مشکلات فراوان شده است. همه این موارد در خصوص سنگینی دست گزارش شده و می بایست ریشه یابی به دقت صورت بگیرد.

صدمه دیدن عصب های دست

یکی از مهمترین علت سنگینی دست، صدمه دیدن عصب های دست است. کسانی که به صورت فشرده ورزش می کنند، افرادی که تایپیست هستند و یا کسانی که شغل های سنگین مربوط به دست دارند این مشکل را پس از مدتی تجربه می کنند. اگر عصب های دست درگیر شود، بازو و گردن نیز به همراه آن درگیر می شود. گاه عصب های دست کشیده می شوند. بازو و گردن نیز به همراه عصب های دست با مشکل روبرو می شوند. این موضوع گاهی به پارگی عصب دست نیز منجر می شود و مسائل زیادی ایجاد می کند. در این زمینه بسیار مهم است که شخص به پزشک مراجعه داشته باشد.

آرتروز های مختلف

آرتروز معمولاً مربوط به گردن و بازوها است اما در نهایت بخش مهمی از نشانه های سنگینی دست خواهد بود. در واقع وقتی که گردن و بازوها درگیر می شوند، دست نیز به عنوان عضو مشترک و چسبیده می تواند عضلات را درگیر نماید. ضعف در بازو و گردن سبب می شود که دست نیز احساس سنگینی نماید. البته هنوز پزشکان آرتروز را در لیست علت سنگینی دست قرار نداده اند اما اسپاسم مربوط به گردن یا شانه سبب بروز سنگینی در بخش کف دست می شود. حتی سنگینی به بخش انگشت ها نیز نفوذ می کند و در نهایت سبب می شود که دست شما از حالت طبیعی خود خارج شود.

آتروزها به دلایل مختلفی ایجاد می شوند. بد نشستن، بد خوابیدن، ایستادن بیش از حد و بسیاری از موارد دیگر سبب بروز آرتروز می شود. مثلاً تنیس کارانی که یک حرکت تکراری را بارها و بارها انجام می دهند نیز به سنگینی دست مبتلا می شوند. خستگی و درد عضله نیز از مواردی است که سبب بروز این مشکل می شود و در نهایت سبب می شود که شخص نتواند کنترل خوبی روی بدن خود داشته باشد.

آیا خودایمنی علت سنگینی دست است؟

خود ایمنی که زیرشاخه مربوط به بیماری های پرخطر در بدن محسوب می شود. به بافت ها و اندام های مختلف آسیب می زند و می تواند بخشی از علت سنگینی دست محسوب شود. لوپوس از دسته بیماری هایی است که به طور کلی به قلب و مفاصل حمله می کند. این بیماری سبب می شود تا شخص احساس سنگینی در دست خود داشته باشد. البته علائم در این راستا متفاوت هستند. به طور کلی صدمه دیدن عصب ها و گزگز کف دست در این زمینه نیز باید توسط پزشک بررسی شود. خستگی و سفتی و درد مفصل نیز وجود دارد. گاه دست ورم می کند. همینطور در انگشت ها سردی احساس می شود و شخص احساس بدی در دستان خود دارد. سختی در تمرکز نیز از دیگر ویژگی های مربوط به سنگینی دست است. حتی مشکلات بینایی نیز برای فرد اتفاق می افتد و مشکلساز می شود.

سکته مغزی را جدی بگیرید!

علت سنگینی دست گاه به قدری عجیب است که شاید شما هم فکرش را نکنید. کسانی که سکته مغزی را تجربه کرده ان معمولاً دچار مشکل سنگینی دست می شوند. سکته مغزی به طور کلی سبب بی حسی در دست می شود. ضعف در دست ها پس از مدتی به سنگینی دست دچار می شود. این موضوع گاه با درد همراه است. مشکل بینایی ناگهانی در یک یا هر دو چشم نیز از مواردی است که می تواند مشکل ساز شود. در صورتی که دستان شما تعادل همیشگی را ندارد شاید دچار سکته مغزی شده اید و باید فکری به حال خود کنید. این موضوع سبب می شود که بتوانید همه جوانب را در نظر بگیرید. در بهترین شرایط می بایست با پزشک خود صحبت کنید.

کمبود ویتامین ب 12، علت سنگینی دست

ویتامین ب 12 در بدن بسیاری از انسان ها محدود است و یکی از مهمترین مواردی است که سبب سنگینی در دست ها می شود. در صورتی که مقدار کلسیم و پتاسیم و منیزیم در بدن شما کم باشد با مشکل کمبود ویتامین ب همراه هستید و این موضوع بخشی از علت سنگینی دست محسوب می شود. رنگ پریدگی و خستگی نیز می تواند مساله ساز شود.

جمع بندی

مصرف زیاد الکل نیز سبب می شود که در بدن شما اختلال ایجاد شود. البته دقت کنید که افراد باید بتوانند چکاپ سالیانه خود را به طور دقیق بررسی کنند. در صورتی که از بیماری خاصی رنج ببرید ممکن است که اصلی ترین علت سنگینی دست را نیز پیدا کنید و با راهنمایی پزشک آن را برطرف سازید.

درد میگرن کجای سر است؟【به همراه عکس】+نشانه های اصلی

آیا درد پشت سر خطرناک است؟【6 علت اصلی درد پشت سر】

قرص توپیرامات برای میگرن؛ آیا کار ساز است؟

علت سردرد پشت سر✔️چی بخوریم؟درمان سریع +خانگی!

5 راهکار کاربردی درمان فوری سردرد شدید در 1402

10 تا از بهترین دکترهای متخصص میگرن در 1402

10 دکتر برتر متخصص میگرن کودکان در سال 1402

10 تا از بهترین دکترهای سردرد در تهران که باید بشناسید!

10 متخصص سردرد خوشه ای در سال 1402

بررسی جامع علت سنگینی دست

درمان سنگینی پا در ام اس

علت به وجود امدن میگرن چیست؟

بهترین دارو برای سندروم پای بیقرار چیست؟

5 قرص مسکن قوی که سر درد را کاهش می دهد

برای گردن درد چی خوبه بخوریم؟

بهترین قرص برای درد بازو چیست؟

بهترین پمادها برای گردن درد کدامند

میگرن عصبی چیست؟【علت،علائم،درمان】در سال 2023!

راهکار درمان سردرد میگرنی در منزل【سریع و واقعی】دکتر دهقانی

8 قرص معروف میگرن + معرفی بهترین قرص!!!

ارگوتامین سی چیست؟مقدار و نحوه مصرف+عوارض!!!

میگرن چیست؟ (انواع، علائم، عوارض، درمان)

سردرد میگرنی چیست؟ علایم و راهکارهای درمان

میگرن چشمی چیست؟ علایم عوارض و روشهای درمان

علائم میگرن【15 نشانه شایع!!!】 + راهکار درمان 2023

بهترین قرص گردن درد چیست؟[هر آنچه باید از بهبود گردن درد بدانید]

بهترین روش صحیح خوابیدن برای کمر درد【اصول خوابیدن】رفع و کاهش درد

پیش درآمد (اورای) میگرن: اینستاگرام

سردرد در کودکان: اینستاگرام

پرسش و پاسخ: درد گردن و دیسک گردن

خرافات و واقعیت ها در مورد کمر درد

بهترین قرص برای آرتروز گردن【برترین مسکن 】رفع درد گردن و دیسک!!

گردن درد غیر اختصاصی (شایعترین علت درد گردن)

میلوپاتی گردن【آسیب حاد نخاعی】چیست؟ + علل حاد ضربه اي !!

آرتروز گردن چیست؟

انواع و علل گردن درد چیست؟

نکات مهمی که در مورد سردرد بهتر است بدانید

چه نوع سردردهایی جدی و خطرناک هستند؟

معرفی سردرد های تنشی

تنگی کانال نخاعی در کمر

شایعترین دلایل کمردرد

محل درد در انواع سردرد

سردرد میگرنی چیست؟

چه زمانی برای سردرد میگرنی به پزشک مراجعه کنیم؟