چکاپ رایگان مغز

 

آیا گزگز دست و پا نشانه ام اس است؟

 

گزگز دست و پا احساس عجیبی است که اگر ادامه دار باشد قطعاً مسئله ساز می شود! یک سری عوامل مهم در خصوص گزگز دست و پا وجود دارد که دانستن آنها کمک می کند تا بهبود به بهترین نحو صورت بگیرد. در بهترین شرایط گزگز دست و پا می تواند یک سری مشکلات خاص نیز به همراه داشته باشد. معمولا اگر بخاطر گزگز دستها در گوگل جستجو کنید، اولین بیماری که نشان میدهد بیماری ام اس (مولتیپل اسکلروز) است. ولی آیا گزگز دست و پا نشانه ام اس است؟

 

 

 

گزگز دست و پا بر اساس مشکلات عصبی

یکی از عواملی که سبب بروز گزگز دست و پا می شود، وضعیت نامناسب عصب است. البته در این بخش منظور ما عصب کمر و گردن است. در واقع شخصی که درگیر این مشکل است مشکلات مربوط به دیسک کمر یا گردن دارد که به صورت گزگز دست و پا خود را نشان می دهد. یک سری علائم خاص نیز در این راستا وجود دارد. کسانی که کارهای سخت انجام می دهند، تحرک زیاد و پرفشار دارند. در این صورت برای درمان گزگز دست و پا نیاز است که شخص مدتی را استراحت نماید. از داروهای مخصوص استفاده کند و سعی کند ورزش را بخش مهمی از اصول کاری خود قرار دهد. ورزش درمانی کمک زیادی به این مشکل می کند و می تواند بسیار ارزشمند باشد. در نهایت اگر عصب کمر بسیار درگیر باشد نیاز است که شخص به سراغ روش جراحی برود.

 

وجود سموم مختلف در بدن انسان

یکی دیگر از عواملی که سبب بروز گزگز دست و پا می شود وجود سموم در بدن افراد است که به نوبه خود دلایل مختلفی دارد. مثلاً وجود آرسنیک، تالیوم، جیوه و ضد یخ ها از مواردی است که بارها و بارها گزارش شده است. در این راستا نیاز است که سم از بدن دفع شود. البته یک سری داروها هم برای این مشکل وجود دارد. دفع سموم از بدن بر اساس نوع سم در نظر گرفته می شود و معمولاً بسیار سریع است. دقت کنید که در این صورت باید بتوانید همه جوانب را مدنظر قرار دهید. کسانی که الکل استفاده می کنند بدانند که این ماده به بافت عصبی آسیب وارد می کند و نوشیدن بیش از اندازه الکل سبب می شود که شخص درگیر گزگز دست و پا شود. اصطلاح پزشکی این بیماری نوروپاتی الکلی است.

 

 

اضطراب عامل اصلی گزگز دست و پا

استرس و اضطراب عوامل اصلی گزگز دست و پا محسوب می شوند. کسانی که استرس و اضطراب زیادی را تحمل می کنند معمولاً با سرعت زیاد تنفس می کنند. تپش قلب دارند و به نوعی سمت چپ بدن آنها به سختی کار می کند. تعادل درستی در سطوح دی اکسید کربن ندارند و این موضوع سبب می شود که دست و پاها تحت تاثیر قرار بگیرد. اضطراب و گزگز پا یک سری دلایل روانشناسی نیز دارد که باید بررسی شود. به هر صورت بسیار مهم است که شخص سعی کند این مشکل را در بدن خود برطرف سازد. درمان مشکلات گزگز دست و پا از سوی روانشناس معمولاً شامل رفتاردرمانی شناختی، گفتگو درمانی و همینطور استفاده از یک سری داروهای ضد اضطراب است. شخص می تواند فعالیت های آرامش بخش مثل یوگا و مدیتیشن را نیز دنبال کند.

 

 

ارتباط ام اس و گزگز دست و پا

ام اس از دسته بیماری های مزمن است که روی مغز و نخاع تاثیر می گذارد. کسانی که درگیر بیماری ام اس هستند در بینایی دچار مشکل می شوند. خستگی بسیار شدید را تجربه می کنند. سرگیجه می گیرند و مشکل حفظ تعادل دارند. این افراد مشکلات زیادی در مثانه خواهند داشت. در عملکرد جنسی این افراد نیز مشکلات زیادی ایجاد می شود. انتخاب پزشک در این زمینه می تواند به کنترل ام اس کمک کند. کسانی که مشکوک به این بیماری هستند در نهایت باید بتوانند همه جوانب را بسنجند. دقت کنید که این بیماری از نظر سطح اجرایی شرایط دشواری دارد. برخی از داروها روی بدن افراد تاثیرات بد می گذارند.

کسانی که درگیر بیماری های سرطان، ایدز، صرع و یا بیماری های قلبی هستند نیز ممکن است به مشکل گزگز دست و پا دچار شوند. افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند نیز در این دسته قرار گرفته اند. حتی برخی از داروها سبب بروز عفونت در بدن شخص می شود. عفونت ها در نهایت التهاب ایجاد می کنند. اینطور که مشخص است وجود عفونت در بدن افراد سبب می شود که جذب ویتامین با مشکل روبرو شود و در نهایت شخص به دلیل کمبود ویتامین درگیر مشکل گزگز دست و پا مداوم شود. نشانه های گزگز دست و پا بسیار زیاد هستند اما معمولاً سوزن سوزن شدن از نشانه های اصلی آن محسوب می شود. اینطور که مشخص است ام اس از دسته بیماری هایی است که می تواند روح و جسم را با هم درگیر کند.

 

جمع بندی

نارسایی کلیه در برخی از شرایط سبب بروز گزگز دست و پا می شود. کسانی که درگیر دیابت هستند و یا از فشار خون بالا رنج می برند باید به این وضعیت دقت داشته باشند. خطر نارسایی کلیه بسیار مهم است و می بایست به نشانه ها دقت کرد. در کل دقت داشته باشید که گزگز دست و پا دلایل زیادی دارید و لازم نیست به حرف دکتر گوگل اعتماد کنید و نگران ام اس شوید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

بیماری ام اس چیست؟

علت به وجود آمدن بیماری ام اس چیست؟

چند تا از علائم ام اس که در زنان بیشتر دیده می شود

آیا گزگز دست و پا نشانه ام اس است؟

مدت زمان بروز علائم ام اس چقدر است؟

عاقبت بیماری ام اس چیست؟ آیا کشنده است؟

باید و نبایدهای تست ام اس در خانه

6 راهکار تشخیص خانگی ام اس

چگونه با ام اس عمر طبیعی داشته باشیم؟

راهنمای جامع درمان ام اس[در طب مدرن و سنتی]

15 علامت ام اس در خانم ها که نباید نادیده گرفته شود

انقباض عضلات چرا رخ میدهد؟[بررسی دلایل منقبض شدن عضله]

لکه سفید روی مغز نشانه چیست؟ 【دکتر دهقانی】

علائم ام اس خوش خیم چیست؟【جدیدترین راه درمان】+ ویژگی ها و تشخیص

عواقب بیماری ام اس【4 عارضه اصلی】 + عوامل ایجاد کننده ام اس

میزان فلج شدن بیماران ام اس [نشانه های بیماری MS] + درمان ام اس

بیماری ام اس چیست؟【 همه چیز در باره ام اس 】نشانه ها وعلائم آن

توهم بیماری ام اس【10 نشانه خاموش】حتما مطالعه کنید!!!-دکتر دهقانی

طب سنتی و درمان بیماری ام اس؛ قسمت اول: طبقه بندی شاخه ها

طب سنتی و درمان بیماری ام اس؛ قسمت دوم: راز جذابیت طب سنتی

طب سنتی و درمان بیماری ام اس؛ قسمت سوم: در بوته آزمایش

طب سنتی و درمان بیماری ام اس؛ قسمت چهارم: مصرف آگاهانه

طب سنتی و درمان بیماری ام اس؛ قسمت پنجم: درمانهای بررسی شده.

خرافات و واقعیتها در مورد ام اس (بخش دوم)

خرافات و واقعیتها در مورد ام اس (بخش اول)

پرسش و پاسخ: بیماری ام اس (مولتیپل اسکلروز)

درمان بیماری ام اس (مولتیپل اسکلروز)

بیماری ام اس چگونه پیشرفت می کند؟

چشم انداز (پیش آگهی) بیماری ام اس چگونه است؟

نحوه تفسیر ام آر آی مغز ام اس و راه های تشخیص آن

علایم بیماری ام اس (مولتیپل اسکلروز)

بیماری ام اس (مولتیپل اسکلروز) چیست؟

اینفوگرافیک: علایم بیماری ام اس یا مولتیپل اسکلروز

سوالات رایج درباره بیماری ام اس

طب مکمل در درمان بیماری ام اس

10 / 10
از 1 کاربر