چکاپ رایگان مغز

 

فکر می کنید عملکرد قرص اپی وال برای درمان چیست و نحوه مصرف آن به چه صورت است؟ آیا این دارو عوارض شدیدی دارد؟

 

 

قرص اپی وال برای درمان چیست و چه کاربردی دارد؟

 کسانی که به پزشک مراجعه می کنند و پزشک قرص اپی وال را برایشان را تجویز می کند، معمولاً سوال می کنند که قرص اپی وال برای درمان چیست؟ اپی وال از دسته قرص های ضد صرع محسوب می شود و همینطور برای کنترل حملات تشنجی بیماری صرع نیز مناسب است و در کودکان و بزرگسالان بر اساس شرایط بیماری تجویز می شود. این قرص معمولاً برای پیشگیری از میگرن و همینطور بیماری های اعصاب و روان مثل افسردگی و دردهای عصبی نیز تجویز می شود. اختلاف در فعالیت الکتریکی مغز سبب تشنج یا حمله عصبی می شود و در نهایت قرص اپی وال می تواند به کاهش فعالیت های الکتریکی غیر طبیعی مغز کمک کند.

قرص اپی وال با نام های تجاری مختلفی تولید و عرضه می شود اما مقدار و نوع دارو در این محصول متفاوت است. این دارو توسط پزشک تجویز می شود. تا به اینجای کار متوجه شدیم که قرص اپی وال برای درمان چیست و شامل چه افرادی می شود.

توصیه های پیش از استفاده از قرص اپی وال برای درمان چیست؟

کسانی که سابقه مشکلات کبدی و کلیوی دارند و یا مبتلا به بیماری لوپوس هستند بهتر است از این قرص استفاده نکنند و نیاز است که پیش از مصرف اپی وال با پزشک خود مشورت کنند. در صورت بارداری و شیردهی نیز نباید از این قرص استفاده شود.

این دارو روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد و مصرف آن می بایست تحت نظر پزشک صورت بگیرد. شاید در چند هفته اول نتوانید نتیجه مشخصی از دارو بگیرید. اما می بایست پروسه درمان را به صورت کاملاً دقیق دنبال کنید و بر اساس برنامه منظم به پزشک خود مراجعه نمایید. این دارو به هیچ عنوان نباید به صورت ناگهانی قطع شود و حتی بدون نظر پزشک نیز نباید دوز آن کم و زیاد شود. این دارو عوارض نامناسبی دارد و احتمال بروز حمله تشنجی در شخص خواهد داشت بنابراین قطع دارو باید به صورت تدریجی صورت بگیرد.

معمولاً این دارو از مقدار کم آغاز شده و رفته رفته بیشتر می شود. کسانی که درگیر بیماری صرع هستند، وقتی از این دارو استفاده می کنند حملات تشنج کمتری خواهند داشت. البته نیاز است که پزشک به طور دقیق شرایط مصرف دارو را بررسی نماید.

 

 

 

نحوه مصرف قرص اپی وال برای درمان چیست؟

نحوه مصرف قرص اپی وال بسیار مهم است. دقت کنید که نحوه مصرف این دارو بر اساس شرکت سازنده و همینطور برند مشخص می شود. مثلاً قرص هایی که به صورت آهسته رهش هستند می بایست به شکل کامل بلعیده شوند و نباید خرد شده و یا نصف شوند. برخی از برندها تاکید می کنند که قرص می بایست پس از غذا و یا پیش از غذا استفاده شود. پس اگر سوال شما این است که نحوه مصرف قرص اپی وال برای درمان چیست؟ می بایست از پزشک خود مشورت بگیرید. بروشور دارویی که در داخل جعبه دارو وجود دارد می بایست به دقت مطالعه شود و همینطور نیاز است که سوالات خود را از داروسازان بپرسید.

در صورت فراموش کردن مصرف یک نوبت از این دارو می بایست پس از یادآوری سریعاً استفاده شود. اما اگر به نوبت بعدی نزدیک بود، بهتر است که نوبت فراموش شده را مصرف نکنید. شما اجازه استفاده دو برابر از این قرص را ندارید.

 

عوارض قرص اپی وال برای درمان چیست و چه باید کرد؟

بسیاری از افراد سوال می کنند که عوارض ناشی از مصرف قرص اپی وال برای درمان چیست و چطور می توان با عوارض آن مقابله کرد؟

یکی از مواردی که بخش مهمی از عوارض اپی وال است، اینکه اوائل شروع دارو احتمال دارد یک سری افکار ناراحت کننده از گذشته در ذهن شما مرور شود. اما اصلاً نگران نباشید. این افکار رفته رفته از ذهن شما خارج می شود. در صورتی که افکار ناراحت کننده بسیار زیاد بود، باید آن را با نزدیکان و یا مشاور و پزشکان خود در میان بگذارید تا بهترین تصمیم برای رفع آن گرفته شود.

بهتر است که در زمان استفاده از قرص اپی وال، الکل مصرف نکنید، مصرف الکل سبب می شود تا عوارض این دارو بیشتر شود.

از سوی دیگر احساس خستگی و درد معده از دیگر عوارض شایع این دارو محسوب می شود که قطعاً نیاز به یک رژیم غذایی خواهید داشت. همینطور می بایست وعده های غذایی خود را سبک و ساده در نظر بگیرید و غذاهای حاوی فیبر انتخاب کنید. مصرف غذاهای چرب و پر ادویه برای شما مشکل ساز خواهد بود.

اگر احساس لرزش و ضعف داشتید حتماً با پزشک خود در میان بگذارید تا دوز دارو تغییر کند.

 

منظور از عوارض موقت قرص اپی وال برای درمان چیست؟

 یکی دیگر از مواردی که بسیاری از افراد سوال می کنند این است که عوارض موقت قرص اپی وال چه معنایی دارد؟ دقت کنید که برخی از افراد در مصرف این دارو دچار ریزش مو می شوند. اما این عارضه موقت بوده و سریعاً شرایط بهتری برای شخص ایجاد می شود.

سردرد از دیگر عارضه های موقت استفاده از قرص اپی وال بوده و به طور کلی طبق تجویز پزشک می توانید از مسکن استفاده کنید.

این دارو تا حدودی خواب آور است پس بهتر است پس از استفاده از آن رانندگی نکنید و سعی کنید احتیاط بیشتری نمایید.

 

 

 

منظور از اضافه وزن در استفاده از قرص اپی وال برای درمان چیست؟

بله مصرف قرص اپی وال سبب افزایش وزن در شخص می شود و به طور کلی سبب می شود که نتواند به راحتی رژیم غذایی خود را رعایت کند.

 

 

کلام آخر

راه حل کنترل عوارض مصرف قرص اپی وال برای درمان چیست؟ در صورتی که استفاده از این دارو سبب حرکات ناخواسته عضلات شد و یا تمرکز شما را کاهش داد، باید با پزشک خود ارتباط بگیرید و واکنش های حساسیتی خود را توضیح دهید. از یاد نبرید که این دارو می بایست به درمان شما کمک کند در غیر این صورت به هیچ عنوان نمی توان گفت که گزینه خوبی است و پزشک می بایست تصمیم دیگری برای درمان شما داشته باشد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر