چکاپ رایگان مغز

 

بهترین پمادها برای گردن درد کدامند؟

 

گردن درد از آن دسته دردهاییست که انگار زمان شناس است، مثلاً شب ها درست زمانی که قرار است برای استراحت آماده شویم به سراغمان می آید. بهترین پمادها برای گردن درد را معرفی می کنیم تا درد تا حدودی کنترل شود و کاهش یابد.

 

 

معرفی بهترین پمادها برای گردن درد

پمادهای موضعی جنبه تسکین دهنده دارند پس استفاده روتین از آنها اثربخشی بهتری ایجاد می کند.

  • پماد پیروکسیکام

پیروکسیکام از دسته پمادهای مخصوص استخوان درد و عضلات است و همینطور برای درد مفصل نیز استفاده می شود. این پماد سبب کاهش تورم و خشکی مفاصل می شود. استفاده از پماد پیروکسیکام به صورت یک لایه نازک روی پوست است که باید به صورت دورانی ماساژ داده شود. بهتر است که این کار به صورت روزانه چند بار صورت بگیرد و البته که می بایست حداکثر یک ماه تکرار شود تا اثر بخشی آن دقیقاً مشخص شود.

 

  • متیل سالیسیلات

متیل سالیسیلات در لیست داروهای ضد التهاب قرار می گیرد.این دارو غیر استروئیدی است. این پماد برای دردهای عضلانی و همینطور مفاصل استفاده می شود و درد را تا حدود زیادی کاهش می دهد. بهتر است که در طول روز 4 بار روی پوست ماساژ داده شود. حساسیت پوستی برای این دارو بسیار کم دیده شده است اما برای کودکان مناسب نیست.

 

  • رزماری

رزماری در لیست گیاهان دارویی معطر قرار دارد که یک ضد درد طبیعی و بی نظیر است. این پماد به صورت خمیری روی پوست قرار می گیرد و نقش مرهم دارد. دقت کنید که رزماری برای سر درد و گردن درد بسیار عالی است. شما می توانید رزماری را روی سر مرهم کنید و اجازه دهید مدت زمانی مشخصی روی سر شما باقی بماند. در صورتی که به فرآورده های گیاهی حساسیت دارید، از مقدار بسیار کم استفاده کنید. بانوان باردار و زنان شیرده معمولاً نمی توانند از این دارو استفاده نمایند. اما استفاده آن برای بزرگسالان و حتی کودکان ممنوعیتی ندارد. در پماد رزماری منتول و کامفر وجود دارد که اثر ضد درد و التهاب دارند. به این ترتیب استفاده از آن سبب می شود که آنزیم های لیپواکسیژناز مهار شود و گردن از تورم خارج شود.

 

  • پماد رهامین

رهامین از دیگر پمادهای مخصوص گردن درد است به طوری که درد گردن را تا حد زیادی تسکین می دهد و خاصیت ضد التهاب دارد. این پماد موضعی است و استئوآرتریت را نیز کنترل می کند. به طور کلی برای تولید این پماد از گل مغربی و عصاره گیاه پنجه شیطان استفاده می شود. گلوکزآمین معمولاً برای ساخت مفاصل و لیگامان استفاده می شود و کاربرد زیادی در گردن درد دارد.

استفاده طولانی مدت از پماد رهامین سبب می شود که ضعف غضروف ایجاد نشود و در نهایت بدن استحکام بیشتری داشته باشد. تسکین درد ورزشکاران توسط این پماد به خوبی صورت می گیرد و در نهایت گوگرد مورد نیاز برای بدن نیز تامین می شود. در صورتی که التهاب در غضروف ها کاهش یابد، خونرسانی بهتر می شود و دردهای گردن و سر به میزان زیادی کاهش خواهد داشت. بنابراین این پماد جنبه درمانی خوبی دارد. در این پماد از روغن گل مغربی استفاده شده است که سبب می شود بیشترین میزان اسید چرب تولید شود و در نهایت ساختمان سلولی بدن را در بر می گیرد.

 

  • پماد بیزالن

پماد بیزالن بر پایه گیاهان دارویی ساخته شده است و سبب بهبود درد و التهاب می شود. این پماد هم برای گردن درد و هم برای سایر دردهای مفصلی مناسب است. به طور کلی کسانی که درگیر بیماری گردن درد هستند می بایست به سراغ پمادهایی بروند که دردهای روماتیسمی را کاهش می دهد و بیزالن دقیقاً در لیست همین داروها قرار داد. این پماد اثر بی نظیری در بهبود آرتروز دارد و برای دردهای روماتیسمی نیز استفاده می شود. این پماد برای گردن درد ناشی از کوفتگی های شدید و ضربات ورزشی نیز مناسب است و حتی دیسک کمر را بهبود میدهد.

ماده اصلی که در پماد بیزالن وجود دارد زنجیل است . زنجبیل خاصیت دارویی زیادی دارد و برای التهاب بی نظیر است. این گیاه برای درمان های روماتیسمی یک عنصر پایه ای محسوب می شود.

زنجبیل در کاهش مواد شیمیایی مولد اثر بخش است و به طور کلی سبب می شود که دردهای مربوط به گردن و کمر تا حد زیادی کاهش یابد.

ستون فقرات از بخش های مهم بدن انسان محسوب می شود و به طور کلی کسانی  که درگیر دیسک هستند از درد گردن و کمر ناراحت هستند. این پماد خاصیت ضد درد قوی دارد به طوری که می تواند به بهبود وضعیت ستون فقرات نیز کمک نماید.

 

برای استفاده از این پماد نیاز است که در طول روز 3 الی 5 نوبت آن را استفاده کنید و ماساژ به صورت آهسته صورت بیگرد. برای 5 سانتی متر از پوست نیاز به یک بند انگشت پماد دارید.

 

 

پماد خارجی مخصوص گردن درد

  • پماد tiger balm

کسانی که از دردهای عضلانی رنج میبرند، می توانند پماد تایگر بالم را خریداری کنند. این پماد خارجی است و از میخک و نعناع و کافور تهیه شده است و به رنگی نارنجی عرضه می شود. این پماد خاصیت آرامبخش و خنثی کننده دارد و به صورت مالشی استفاده می شود. احساس خنکی و تازگی از ویژگی های مهم پماد است.

 

  • پماد ted pain cream

در لیست انواع پمادهای گردن درد، این پماد سبب از بین بردن درد در سطح مولکولی می شود و استفاده روزانه از آن درد را تا حد یادی کاهش می دهد و احساس تازگی و نشاط به بیمار خواهد داد. قیمت این گرم کمی گرانتر است.

 

 

  • ژل Mary’s Medicinals CBD

در مورد ژل Mary’s Medicinals CBD باید گفت که نوعی درمان حرفه ای و پیشرفته برای گردن درد است که هم قیمت بالایی دارد و هم اثر بخشی آن بی نظیر است. این محصول به صورت ژل استفاده می شود و سریعا جذب بدن می شود.

این پماد برای کسانی که درگیر دردهای شدید در ناحیه گردن هستند یک پیشنهاد خوب است. چون هیچ حساسیت و ضرری ایجاد نمی کند و برای همه کسانی که دردهای شدید دارند می تواند اثربخش باشد. در خرید پماد های مناسب گردن درد باید بتوانید ساختار دقیق پماد را بسنجید و از کیفیت آن نیز اطلاعات کافی داشته باشید.

 

نویسنده: دکتر مهدی دهقانی - متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات

 

آدرس مطب: تهران، بالاتر از میدان پونک، نبش کوچه نهم، پلاک 30 ف طبقه پنجم ، واحد 9

تلفن: 44477467

 

ساعت کاری:

شنبه: 16 الی 18                         * برای آشنایی با سوابق علمی دکتر دهقانی کلیک کنید

سه شنبه: 16 الی 18                          * برای اطلاع از راههای تماس با دکتر دهقانی کلیک کنید

چهارشنبه:  16 الی 18

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

درد میگرن کجای سر است؟【به همراه عکس】+نشانه های اصلی

آیا درد پشت سر خطرناک است؟【6 علت اصلی درد پشت سر】

قرص توپیرامات برای میگرن؛ آیا کار ساز است؟

علت سردرد پشت سر✔️چی بخوریم؟درمان سریع +خانگی!

5 راهکار کاربردی درمان فوری سردرد شدید در 1402

10 تا از بهترین دکترهای متخصص میگرن در 1402

10 دکتر برتر متخصص میگرن کودکان در سال 1402

10 تا از بهترین دکترهای سردرد در تهران که باید بشناسید!

10 متخصص سردرد خوشه ای در سال 1402

بررسی جامع علت سنگینی دست

درمان سنگینی پا در ام اس

علت به وجود امدن میگرن چیست؟

بهترین دارو برای سندروم پای بیقرار چیست؟

5 قرص مسکن قوی که سر درد را کاهش می دهد

برای گردن درد چی خوبه بخوریم؟

بهترین قرص برای درد بازو چیست؟

بهترین پمادها برای گردن درد کدامند

میگرن عصبی چیست؟【علت،علائم،درمان】در سال 2023!

راهکار درمان سردرد میگرنی در منزل【سریع و واقعی】دکتر دهقانی

8 قرص معروف میگرن + معرفی بهترین قرص!!!

ارگوتامین سی چیست؟مقدار و نحوه مصرف+عوارض!!!

میگرن چیست؟ (انواع، علائم، عوارض، درمان)

سردرد میگرنی چیست؟ علایم و راهکارهای درمان

میگرن چشمی چیست؟ علایم عوارض و روشهای درمان

علائم میگرن【15 نشانه شایع!!!】 + راهکار درمان 2023

بهترین قرص گردن درد چیست؟[هر آنچه باید از بهبود گردن درد بدانید]

درد سیاتیک چیست: اینستاگرام

بهترین روش صحیح خوابیدن برای کمر درد【اصول خوابیدن】رفع و کاهش درد

پیش درآمد (اورای) میگرن: اینستاگرام

سردرد در کودکان: اینستاگرام

سردرد: نکات مهم و کاربردی

پرسش و پاسخ: درد گردن و دیسک گردن

تمرینات نرمشی برای مبتلایان به کمردرد + تصاویر

آشنایی با بیماری: دیسک کمر

خرافات و واقعیت ها در مورد کمر درد

بهترین قرص برای آرتروز گردن【برترین مسکن 】رفع درد گردن و دیسک!!

گردن درد غیر اختصاصی (شایعترین علت درد گردن)

میلوپاتی گردن【آسیب حاد نخاعی】چیست؟ + علل حاد ضربه اي !!

آرتروز گردن چیست؟

انواع و علل گردن درد چیست؟

نکات مهمی که در مورد سردرد بهتر است بدانید

چه نوع سردردهایی جدی و خطرناک هستند؟

معرفی سردرد های تنشی

تنگی کانال نخاعی در کمر

شایعترین دلایل کمردرد

تمرینهای نرمشی مفید برای کاهش کمردرد

محل درد در انواع سردرد

سردرد میگرنی چیست؟

چه زمانی برای سردرد میگرنی به پزشک مراجعه کنیم؟

10 / 10
از 1 کاربر