فلج از جمله آسیب های وارد شده به اعضا و یا یکی از اعضای بدن میباشد که عوامل مختلفی در بروز آن دخیل هستند. اما نوعی از فلج وجود دارد که به آن فلج بل میگویند و تنها یک بخش از بدن را هدف قرار میدهد. اما برای اینکه پی ببرید فلج بل چه نوع فلجی است در ادامه با ما باشید. فلج بل به دلیل فشارهایی رخ میدهد که به عصب بخشی از صورت وارد میشود. فلج بل میتواند خود را به یکباره و یا به مرور نشان دهد. صورت شخصی که به فلج بل مبتلا شده است با تغییراتی مواجه میشود. تمام صورت و یا بخشی از آن حالت بی حسی و کرختی پیدا میکنند و قادر به حرکت نیستند. فلج شدن اعضا را به راحتی میتوان در صورت شخص تشخیص داد. اگر دو طرف صورت فردی که به فلج بل مبتلا شده است را مشاهده کنید متوجه خواهید شد که تفاوت هایی در دو سمت صورت وجود دارد. تمامی اعضای سمت آسیب دیده شادابی سابق را ندارند. پلک ها، دهان و حتی گونه ها از اعضایی هستند که فلج بل ایجاد شده در صورت را بیشتر نمایان میکنند.فلج بل چه نوع فلجی است؟

فلج بل چه نوع فلجی است؟

علائم و نشانه هایی که با فلج بل آغاز میشود و موارد زیر را شامل میشود:

• فلج بل میتواند به یکباره و یا به مرور خود را بروز دهد. اگر فلج بل به یکباره اتفاق بیفتد یک طرف صورت ابتدا با ضعف و سستی مواجه شده و سپس اعضای مختلف با فلج خفیف مواجه میشوند. اما در مواردی نیز که فلج بل طی چند روز و یا چند هفته رخ میدهد، اعضای صورت در طی این مدت کیفیت خود را از دست داده و با فلج مواجه میشوند.
  • دردهایی که در فک و همچنین قسمت های داخلی پشت گوش ایجاد میشود نیز میتواند از علائم بروز فلج بل باشد.
  • یک سمت صورت قبل از آنکه فلج بل رخ دهد حساسیت زیادی به صدا پیدا خواهد کرد.
  • سر درد نیز میتواند یکی از نشانه های بروز فلج بل باشد.
  • حس چشایی ساعاتی قبل از ابتلای فرد به فلج بل با اختلالاتی مواجه میشود و کیفیت خود را از دست  خواهد داد.

ساعاتی قبل از ابتلای فرد به فلج بل شاهد تغییراتی در میزان ترشح و تولید بزاق دهان و اشک خود خواهد شد. ممکن است اشک و بزاق بی اختیار به میزان زیادی تولید و یا ترشح شوند که مطئنا از نشانه های بروز فلج بل میباشد.فلج بل چه نوع فلجی است؟

فلج بل چه نوع فلجی است؟

فلج بل نوعی فلج است که درمان آن نیاز به داروی خاصی ندارد ولی برای آنکه درمان با کیفیت تر و در مدت زمان کوتاهتری انجام شود بهتر است روند درمان تحت نظر پزشک متخصص و با داروهایی که پزشک برای او تجویز میکند انجام شود. (فلج بل چه نوع فلجی است؟)

پزشکان معمولا نسبت به تشخیص خود داروهای متفاوتی را برای درمان فلج بل تجویز میکنند اما به طور کلی داروهایی که برای درمان این بیماری به کار میروند دو نوع هستند. داروهایی که در دسته کورتیکواستروئیدها هستند جزو عوامل ضد التهابی به شمار می آیند  که از شدت فشار عصب ها میکاهند و در نتیجه عصب ها به راحتی درون راهروی استخوانی به جریان در می آیند. این داروها در روزهایاولیه برای بیمار تجویز میشوند و میتوانند اثرگذاری بسیار خوبی داشته باشند.

اگر بیمار از طریق ویروس به فلج بل مبتلا شده باشد نیز از داروهای ضد ویروس نسبت به تشخیص پزشک برای بیمار تجویز میشود. درمان فلج بل از طریق داروهای ضد ویروس تنها در مواردی انجام میشود که فرد بیه فلج بل حاد مبتلا شده باشد.

روش های دیگری از درمان فلج بل نیز وجود دارد که از طربق جراحی انجام میشود اما این روش تنها در مواقعی انجام میشود که فرد به فلج بسیار حاد مواجه شده باشد