چکاپ رایگان مغز

 

اگر فرزند شما مبتلا به بیش فعالی باشد، همواره ممکن است با افرادی روبرو شوید که معتقدند فرزند شما بیماری ندارد و اگر بهتر تربیت شود مشکلش حل میشود!

اگر این مطلب را فردی به شما بگوید که جزو بستگانتان نیست و زیاد او را نمی بینید، میتوانید از اینکه نظرش را گفته است تشکر کنید و موضوع را عوض نمایید. ولی اگر از بستگان نزدیک شماست و زیاد با او برخورد خواهید داشت، شاید لازم باشد که در این مورد با او بیشتر صحبت کنید تا بهتر در جریان این قضیه قرار گیرد.

در اینجا ما چند مورد از باورهای اشتباه در مورد بیش فعالی را بررسی میکنیم.

 

1. چیزی به اسم بیش فعالی وجود ندارد!

اتفاقا بیش فعالی یکی از شناخته شده ترین مباحث مرتبط با روانشناسی طی 50 سال گذشته است. مدتهاست که مشخص شده این پدیده به فعالیت مغزی مربوط است.

 

2. در گذشته بیش فعالی در بچه ها نبود!

مبحث بیش فعالی از 110 سال پیش در کتابهای پزشکی آمده است ولی آن زمانها نام های دیگری برایش انتخاب شده بود. پس چرا قبلا در موردش کمتر شنیده بودیم؟ علت این است که امروزه روانپزشکان و متخصصین دیگر بهتر می توانند این بیماری را تشخیص دهند و توجه مادران به آن بیشتر شده است.

 

3. بچه های بیش فعال در این دوره و زمانه خیلی زیاد شده اند!

علت این است که امروزه این بیماری شناخته شده تر است و جامعه به آن توجه بیشتری میکند.

 

4. تقصیر پدر و مادر است که تربیت خوبی نکرده اند!

اشتباه است! اتفاقا معمولا والدین کودکان بیش فعال بیشتر از متوسط جامعه به فرزندانشان توجه میکنند. فقط مشکل اینجاست که این کودکان خیلی بیشتر از بقیه ی بچه ها نیاز به تلاش پدر و مادر برای تربیتشان دارند. همانطور که ابتلا به بیماریهای دیگر مثل قند و فشار خون ربطی به تربیت والدین ندارد، بیش فعالی هم همینگونه است.

 

5. بیش فعالی فقط یک توجیه برای رفتار بد کودک است!

بسیاری از کودکان بیش فعال مشکلات رفتاری دارند. طبیعتا وقتی این کودکان مشکل تمرکز کردن دارند نمیتوانند نفر اول کلاسشان باشند. بنابراین سعی میکنند از راههای دیگر جلب توجه کنند که یکی از آنها بهم زدن کلاس است. باید بدانید که بیش فعالی ریشه در مغز دارد و بنابراین برخی از این کودکان واقعا نمی توانند ساکت بنشینند.

 

6. این بچه نیاز به تربیت، ورزش و تغذیه ی بهتر دارد نه دارو!

البته تربیت و تغذیه صحیح و ورزش مناسب برای همه ی کودکان لازم است ولی در مورد کودکان بیش فعال اینها به تنهایی کافی نیست. چون بیش فعالی در مغز اتفاق می افتد. مصرف امگا 3 در کنار داروها هم کمک کننده است. تربیت صحیح  هم نقش مهمی در درمان این کودکان دارد.

 

نویسنده: دکتر مهدی دهقانی - متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات

آدرس مطب: تهران، بالاتر از میدان ونک، خیابان نگار, ساختمان پزشکان نگار، طبقه همکف

تلفن: 88884489

 نقشه مطب

 ساعت کاری:

 شنبه: 10:30-14                          * برای آشنایی با سوابق علمی دکتر دهقانی کلیک کنید

 دوشنبه: 14-17                           * برای اطلاع از راههای تماس با دکتر دهقانی کلیک کنید

 چهارشنبه: 10:30-16                 * برای عضویت در سامانه پیامکی کلیک کنید

ارسال نظر

مارال : درد دل یک مادر
2 1
کاش فقط همدردی میکردن با پدر و مادری ک کودک بیش فعال دارن .دیگران فقط هر روز بهت یاداوری میکنن ک چرا ب بچه بیچاره دارو میدی براش خطرناکه .یک کم تحملتو بیشتر کن بچه ست دیگه معلومه شیطنت میکنه ... آخه کدوم آدم عاقلی بخاطر شیطنت معمولی میره به جگرگوشه ش دارو بده ... هیچ کس مارو درک نمیکنه .اطرافیان ما رو به چشم پدر مادر ظالم و بی احساس میبینن ک برای آسایش خودشون بچه رو دارن روانی میکنن ...
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر