🔴درمان مغز وسواسی!

اصل این مقاله را در اینستاگرام دکتر دهقانی با تصاویر کاملتر بخوانید

دکتر مهدی دهقانی

چندی قبل خانمی سی و پنج ساله با علائم وسواس فکری ، افسردگی ، اضطراب و حملات پانیک به ما مراجعه کرد. علائم ایشان از ده سال قبل شروع شده بود و به درمان دارویی پاسخ مطلوب نمی داد. جدیدا با تشدید علائم هر روز دچار حملات تنگی نفس میشد.

برای ایشان تا بحال ده جلسه نوروفیدبک انجام دادیم. روند بهبودی کاملا رضایت بخش است. به گفته ایشان، افکارش کاملا آرام شده بطوریکه تقریبا افکار نگران کننده قطع شده است. طی این روند درمانی وی هیچگونه دارویی استفاده نمی کرده است.

اسلاید دوم، تغییرات علائم بالینی را به کمک پرسشنامه های استاندارد، قبل و بعد از درمان محاسبه کرده و نشان می دهد.

◀در اسلاید سوم و چهارم، تغییرات نقشه مغزی ایشان را قبل و بعد از ده جلسه درمان با نوروفیدبک می بینید. البته فعلا روند درمان ادامه دارد.

♻در این نقشه مغزی نواحی سبزرنگ نرمال است. نواحی قرمز رنگ نشاندهنده زیاد بودن امواج و نواحی آبی نشاندهنده کم بودن امواج مغزی به نسبت جمعیت سالم و همسن است. می بینید که طی درمان، واضحا عملکرد مغز بهتر شده و به حالت نرمال نزدیک شده است. همچنین در اسلاید چهارم کاهش خطوط قرمز و آبی طی درمان، به نفع بهبود عملکرد و ارتباطات مغزی است.

◀◀ مزیت مهم درمان توسط نوروفیدبک، تنظیم کردن فعالیت مغز بدون دارو و ماندگار بودن اثر این روش است.

اصل این مقاله را در اینستاگرام دکتر دهقانی با تصاویر کاملتر بخوانید

🌍دوست دارید درباره تکنیکهای نوروتراپی بیشتر بدانید؟

◀ دکتر مهدی دهقانی متخصص بیماریهای مغز و اعصاب و ستون فقرات در کلینیک نوروتراپی بیمارستان پیامبران اقدام به تنظیم عملکرد مغز به کمک روشهای جدید نوروتراپی و بدون دارو می نمایند.

💠 آدرس بیمارستان پیامبران: ‌‌‌تهران، فلکه دوم صادقیه، خیابان آیت الله کاشانی، بلوار اباذر

⬅ تلفن دپارتمان نوروتراپی برای گرفتن وقت: 02148994577

ساعت تماس: روزهای اداری از ۹ صبح الی ۴ عصر