🔴 درمان میگرن بدون دارو!

اصل این مقاله را در اینستاگرام دکتر دهقانی با تصاویر کاملتر بخوانید

دکتر مهدی دهقانی:

سردرد میگرنی بسیار شایع است. این نوع سردرد اگر در ماه "بیشتر از چهار روز" فرد را درگیر کند، نیاز به درمانهای پیشگیری کننده دارد و مصرف داروهای مسکن بیفایده خواهد شد.

پیشگیری از میگرن معمولا توسط مصرف روزانه داروهای تجویزی است و عموما این درمان باید ماهها ادامه یابد. درصد قابل توجهی از درمان گیرندگان از این مساله شکایت دارند که باید هر روز چند دارو بخورند تا جلوی حملات میگرن گرفته شود و البته بعضا عوارض دارویی برای آنها اذیت کننده میشود.

همچنین در بعضی موارد با کم کردن دارو مجدد حملات سردرد عود کرده و بیمار ناچار میشود یک الی چند سال به مصرف این داروها ادامه دهد.

طبیعتا بعضی از بیماران به دلایل مختلف از قبول درمانهای دارویی امتناع می کنند. برای غلبه بر چنین مشکلاتی، درمانهای نوروتراپی یک راه حل جایگزین مناسب است.

در این روش ابتدا از مراجعه کننده نقشه مغزی گرفته میشود و پزشک متخصص با رویت آن، فرد را کاندید درمانهای نوروتراپی نظیر نوروفیدبک، بیوفیدبک و یا tDCS می نماید.

◀◀مزیت این نوع درمان این است که با اصلاح کردن امواج مغزی، بدون مصرف دارو، تاثیر طولانی مدتی بر کاهش و یا قطع حملات سردرد دارد. عموما در تحقیقات صورت گرفته در دنیا، اثربخشی نوروفیدبک برای درمان سردرد میگرنی ماندگارتر از مصرف دارو بوده است.

✳یک مزیت دیگر این روشهای درمانی این است که بکمک آنها می توان زودتر مقدار داروها را کاهش داده و وارد فاز بدون دارو شد.

اصل این مقاله را در اینستاگرام دکتر دهقانی با تصاویر کاملتر بخوانید

🌍دوست دارید درباره تکنیکهای نوروتراپی بیشتر بدانید؟

◀ دکتر مهدی دهقانی متخصص بیماریهای مغز و اعصاب و ستون فقرات در کلینیک نوروتراپی بیمارستان پیامبران اقدام به تنظیم عملکرد مغز به کمک روشهای جدید نوروتراپی و بدون دارو می نمایند.

💠 آدرس بیمارستان پیامبران: ‌‌‌تهران، فلکه دوم صادقیه، خیابان آیت الله کاشانی، بلوار اباذر

⬅ تلفن دپارتمان نوروتراپی برای گرفتن وقت: 02148994577

ساعت تماس: روزهای اداری از ۹ صبح الی ۴ عصر