چکاپ رایگان مغز

🔴 آن صبح لعنتی!

 

اصل این مقاله را در اینستاگرام دکتر دهقانی با تصاویر کاملتر بخوانید

 

دکتر مهدی دهقانی

 

پیمان را چند روز قبل ویزیت کردم. دانشجوی موفق دکترای محیط زیست در یکی از کشورهای اروپایی که بدنبال یک اتفاق "ظاهرا ساده" مجبور شده بود مرخصی بگیرد و بیاید تهران.

 

 

ماجرا این بود که حدود یکماه قبل، صبح و در سرویس بهداشتی، ناگهان پایش لیز میخورد و سرش به روشویی برخورد میکند. نه بیهوشی داشته، نه استفراغ و نه سرگیجه. همان روز به پزشک مراجعه میکند و سی تی اسکن مغز میگیرد که سالم بوده.

 

 

چند روز بعد پیمان احساس میکند که تمرکزش کم شده است و مطالب را زود فراموش میکند. مجدد پزشک دیگری مراجعه میکند و MRI مغز انجام میدهد که البته آنهم سالم بود.

 

 

روزهای بعد پیمان می بیند که نه تنها مشکلات کم نشده، بلکه در حال افزایش است. حواس پرتی پیدا کرده است. کم طاقت شده و زودتر از معمول ناراحت میشود. به چند پزشک دیگر مراجعه میکند و همگی به او میگویند که تصاویر مغزی سالم است و مشکلی ندارد!

 

 

اینکه علت مشکلات پیمان معلوم نشده و علی رغم عوارضی که داشته، پزشکان او را بدون مشکل میدانستند، بیشتر از سایر مسائل او را اذیت کرده بود و نهایتا ناچار شد برای بررسی بیشتر به ایران برگردد.

 

 

◀در اسلاید دوم، نقشه مغزی ایشان را آورده ام. کاربرد نقشه مغزی این است که عملکرد نواحی مختلف مغز را نشان داده و اختلالات ارتباطی بین نقاط مختلف مغز را مشخص میکند.

 

 

♻در این نقشه مغزی نواحی سبزرنگ نرمال است. نواحی قرمز رنگ نشاندهنده زیاد بودن امواج و نواحی آبی نشاندهنده کم بودن امواج مغزی به نسبت جمعیت سالم و همسن است. می بینید که علیرغم سالم بودن سی تی و ام آر آی، عملکرد مغز واضحا مختل شده و لذا علائم مزبور را ایجاد کرده است.

 

 

✳ یکی از مهمترین اختلالاتی که بدنبال برخی ضربات خفیف به سر ایجاد میشود، اختلال در شبکه عصبی DMN است که در اسلاید سوم و چهارم نمونه ای از مقالاتی که در این مورد تحقیق کردند را آورده ام. 

 

اصل این مقاله را در اینستاگرام دکتر دهقانی با تصاویر کاملتر بخوانید

 

 

🌍دوست دارید درباره تکنیکهای نوروتراپی بیشتر بدانید؟

 

◀ #دکتر_مهدی_دهقانی متخصص بیماریهای مغز و اعصاب و ستون فقرات در کلینیک نوروتراپی #بیمارستان_پیامبران اقدام به تنظیم عملکرد مغز به کمک روشهای جدید #نوروتراپی و #بدون_دارو می نمایند.

 

💠 آدرس: ‌‌‌تهران، فلکه دوم صادقیه، خیابان آیت الله کاشانی، بلوار اباذر

 

⬅ تلفن دپارتمان: 02148994577

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
10 / 10
از 1 کاربر