درمان میگرن

میگرن از بیماری ها و اختلالات مغز و اعصاب میباشد که با سر درد های تپش دار و طولانی همراه است. طبق آماری که سازمان بهداشت کشور آمریکا از جمعیت این کشور به دست آورده هر ۱۰ آمریکایی یک نفر از میگرن رنج میبرد که آمار تقریبا زیادی است. از علائم واضح میگرن باید به سردرد های میگرنی که به نوع این سردرد و مدت زمان آن نیز اشاره شد،‌ درد چشم  و همچنین درد پیشانی و شقیقه اشاره نمود. سر درد میگرنی باعث میشود تا شخص مبتلا به این نوع از اختلالات مغز و اعصاب نسبت به نور و یا صدا و حرکت حساس شود. بیشتر افرادی که با سر درد میگرن دست و پنجه نرم می کنند بعد از سردرد دچار اختلال در بینایی و همچنین حالت تعوع میشوند.

دانشمندان حوزه پزشکی هنوز نتوانسته اند به درستی عامل بروز میگرن را تشخیص دهند اما برخی کارشناسان بر این باورند که مواد شیمیایی،‌رگ های خونی و اعصاب درون مغز  از عوامل بروز میگرن در فرد هستند.

انعکاس نور، دلشوره و اضطراب، کمبود مواد غذایی و خواب، تغییرات هورمونی، برخی مواد غذایی، تیرامین از جمله عواملی هستند که میتوانند احتمال ابتلا فرد به میگرن را افزایش دهند.

تشخیص و درمان میگرن حتما باید زیر نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب انجام شود. پزشک متخصص مغز و اعصاب میتواند نسبت به تجربه خود بیماری میگرن را در فرد تشخیص داده و برای درمان آن نیز اقدامات لازم را انجام دهد اما بیشتر پزشکان با استفاده از اشعه ایکس درون مغز بیمار را مشاهه نموده و در صورتیکه فرد به این بیماری مبتلا شده باشد آنرا به اطلاع بیمار میرساند.

درمان میگرن بنا به تشخیص متخصص مغز و اعصاب با روش های گوناگونی انجام میشود. داروهای ضد درد برای درمان میگرن مانند آسپرین، ناپروکسین، اینو پروفین و استامینوفن بصورت ترکیبی به کار میروند که میتوانند نقش کنترل کننده سر درد را بر عهده بگیرند. اما مصرف این داروها برای درمان میگرن نباید به صورت خودسرانه انجام شود زیرا ممکن است مشکلات گوارشی را برای فرد بوجود آورد. تریپتان ها و ارگاتامینزها از دیگر داروهایی هستند که برای درمان میگرن توسط پزشک تجویز میشوند.

دکتر مهدی دهقانی بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران و همچنین کل کشور میباشد که در زمینه درمان میگرن توانسته بهترین روش های درمانی را برای بیماران خود تجویز نماید و تا کنون تمام بیماران مبتلا به میگرن و سایر اختلالات اعصاب و روان نتیجه خوبی را از روند درمانی دکتر مهدی دهقانی کسب کرده اند.

روش های درمان اختلال خواب

سندروم پای بی قرار

اختلالات خواب

درمان حملات پانیک: اینستاگرام

ترس و فوبیا: اینستاگرام

نکاتی در مورد خواب: اینستاگرام

ترس از بیماری ام اس!

نرمشی برای درمان سرگیجه: اینستاگرام

ترس از صحبت در جمع: اینستاگرام

افسردگی و راههای مقابله با آن

ضربه به سر: نکات مهم و کاربردی

داشتن خواب راحت: نکات مهم و کاربردی

نوار مغز چیست؟

سرگیجه: نکات مهم و کاربردی

ریتالین: خوب، بد، زشت!

آشنایی با داروها: آلپرازولام (زاناکس)

کارهایی برای تقویت حافظه و بهتر کردن سبک زندگی در پیرمغزی

چرا و چگونه بعضی از افراد دچار ضعف حافظه می شوند؟

درمان درد گردن و آرتروز گردن

سوالات رایج درباره بیماری ام اس